מחפשים טיפול בכאב שמצליח להתגבר על כל סוגי הכאבים וגם מבטיח שהם לא יחזרו? לרפואה הסינית מגוון שיטות ובהן דיקור סיני נגד כאבים, טווינא וצמחי מרפא
טיפול בגלי קול להקלה על כאבים מתאים במיוחד לאזורים כמו הכתפיים, המרפקים, הירכיים והברכיים. טיפול בכאבים בעזרת גלי קול בשיטת ESWT יעיל מאוד במקרים של כתף קפואה, גיד אכילס, נקע בקרסול, דלקת בברך, מרפק טניס, דורבן עקב ופתולוגיות נוספות הקשורות לשרירים ולשלד.
טיפול בכאב באכנולוגיית לייזר - איך עובד מכשיר לייזר, באילו סוגי כאב ניתן לטפל בלייזר ומי מעביר את הטיפול.
NCS היא טכנולוגיה חדשנית של טיפול בכאב קירור. איך טמפרטורה נמוכה מבטיחה הקלה משמעותית, לאילו סוגי כאב הטיפול אפקטיבי במיוחד ומהם היתרונות של טיפול בקור בכאבים?
טיפול בכאבים עם גלי רדיו וגלי הלם - טיפולים גלי רדיו וגלי הלם יעילים בכאבים בראש ובפנים, כאבי גב עליון, כאבי גם תחתון, כאבים באזור האגן ואף כאבי צוואר. זו טכנולוגיה בטוחה וכמעט אין בה סיבוכים.
מהי מגנותרפיה? איך פועל הטיפול האלקטרו-מגנטי בכאב? למי מתאים הטיפול וכמה זמן נמשך הטיפול, תופעות לוואי, סיכונים אפשריים ועוד...

טיפול בכאבים ברפואה יפנית

הרפואה היפנית אולי פחות מפורסמת מהרפואה הסינית, אבל גם היא נשענת על מסורות עתיקות יומין ועל הצלחות מוכחות רבות – ובפרט כשהמטרה היא טיפול בכאב, אקוטי או כרוני. שתי שיטות הטיפול העיקריות בכאבים שמקורן ברפואה היפנית הן הדיקור היפני והשיאצו, כשבנוסף כולל טיפול ברפואה יפנית המלצות לחיים בריאים יותר המותאמות ספציפית לכל מטופל ומטופלת.

באילו מקרים ניתן לטפל בכאב ברפואה יפנית?

הרפואה היפנית מבוססת על עקרונות הרפואה הסינית (שחלחלו אליה במאה ה-6 לספירה) ומשלבת בתוכה גם אלמנטים מהרפואה המערבית, שחדרו אליה החל מהמאה ה-17. רפואה יפנית מספקת מענה אפקטיבי מאוד לסוגים רבים של כאבים, ובפרט מתאימה למקרים הבאים:

* כאב גב

* כאבי ברכיים

* כאבי ראש

* כאבי מחזור

* בעיות אורתופדיות – שגורמות לכאב במערכת השלד, בשרירים, בגפיים או במפרקים

* כאבי שיניים

* פציעות ספורט

* דורבן בעקב

* נקעים

* כתף קפואה

* מרפק טניס

* תסמונת התעלה הקרפלית

* נימול בכפות הידיים או הרגליים

* פיברומיאלגיה

* שיקום לאחר כוויות או פציעות

* אישיאס

ובאופן כללי טיפול ברפואה יפנית מאפשר להפחית משמעותית כמעט כל כאב כרוני או אקוטי.

דיקור יפני לטיפול בכאב

דיקור יפני לטיפול בכאבים דומה באופן עקרוני לטיפול בדיקור סיני, אבל יש לו גם כמה דגשים ייחודיים.

בהתחלת טיפול בדיקור יפני בכאב נערך אבחון מקיף ומעמיק, כדי להבין מהן הסיבות למצוקה. האבחון מבוסס על מגע עדין במיוחד בבטן.

השלב הבא הוא קביעת הנקודות בגוף אליהן מחדיר המטפל את המחטים. הנקודות הן אותן נקודות כמו בדיקור סיני, והבחירה שלהן מבוססת על האבחון – במטרה להבטיח זרימה תקינה של צ'י (אנרגיה שהאי הכוח המניע של החיים) במרידיאנים הרלוונטיים (מרידיאנים הם ערוצים בלתי נראים בתוך גוף האדם שדרכם זורמת הצ'י אל כל האיברים והמערכות). עפ"י הרפואה הסינית כאב הוא תוצאה של חסימה בערוצי אנרגיה מסוימים שכתוצאה ממנה נוצר חוסר בצ'י באיבר או אזור. הדיקור פותח את הערוצים החסומים ומבטיח צ'י תקינה ומאוזנת בכל מקום בגוף.

חשוב להדגיש שבמסגרת דיקור יפני לטיפול בכאב המחטים דקיקות במיוחד ועומק החדירה שלהן מינימלי. למעשה המחט כמעט ונשארת על פני העור, כשלעתים יש צורך בביצוע תנועות מסוימות כמו פיתול, "הצלפה" או ניקור, וזאת כשהמחט עדיין נעוצה בעור. בכל מקרה דיקור יפני מחולק באופן מובנה לשני שלבים: דיקור מקומי להקלה מידית על הסבל, וטיפול שורשי להעלמת הגורמים לכאב. בחלק מהטיפולים משתמש המטפל באלמנטים נוספים כגון מוקסות (שמשחררות חסימות במרידיאנים באמצעות חום), מגנטים (שמגבירים את תנועת הצ'י במרידיאנים), טבעות, שרשראות ועוד.

טיפול בכאב בדיקור יפני נמשך עד שעה. כבר לאחר מפגש אחד מושגת הקלה ניכרת ברמת הכאב, ואת ההמלצה לגבי מספר המפגשים הדרושים בסך הכל מספקים מטפלים ברפואה יפנית לאחר האבחון היסודי.

טיפול שיאצו בכאבים

שיטת טיפול נוספת בכאב שמעניקה לנו הרפואה היפנית היא שיאצו. המילה שיאצו מורכבת מהמילה היפנית "שי", שפירושה אצבע, והמילה היפנית "אצו" שמשמעותה לחץ – ואכן טיפול בשיטה זו מבוסס על לחץ באמצעות האצבעות, כשבמידת הצורך מצטרפות ללחץ גם כפות הידיים ואפילו המרפקים והברכיים.

גם טיפול בכאב בשיאצו מתחיל באבחון מקיף – שהרי אם למשל המטרה היא טיפול בכאבי ראש ייתכנו שלל גורמים שונים שיוצרים את הכאב. לאחר האבחון נקבעות הנקודות שעליהן יש להפעיל לחץ, וכן עד כמה הלחץ אינטנסיבי (אם כי בכל מקרה מדובר בטיפול לא כואב).

טיפול שיאצו בכאבים נמשך כ-45 דקות, ובדומה לדיקור היפני כשמדובר על כאבים כרוניים משמעותיים כמו למשל כאבי גב, נדרשת סדרת טיפולים (בדרך כלל 6 עד 12).

איך להבטיח מקסימום תועלת מטיפול ברפואה יפנית בכאב?

על-מנת לבחור את שיטת הטיפול האפקטיבית ביותר במסגרת הרפואה היפנית, בהתאם למאפיינים הספציפיים של כל מטופל וכל מטופלת, ובהתאם לסוג הכאב וחומרתו, מוזמנים להיעזר בידע רחב ההיקף של מומחי המקור לכאב – שכבר עזרו למטופלים רבים ליהנות מחיים ללא כאב ועם איכות אמיתית – הן לגבי השיטות השונות של רפואה יפנית, הן לגבי מטפלים מומלצים בשיאצו או בדיקור יפני והן אופן כללי לגבי טיפול בכאבים.