פריקת כתף פוגעת בתנועתיות של הכתף ומכאן שהיא יכולה לגרום להימנעות מפעולות יום יומיות אותן עלינו לבצע. הפריקה היא לרוב תוצאה של פעולה לא נכונה ומתלווה לה כאב חזק שדורש טיפול יסודי.
כאבי כתפיים וחזה יכולים להופיע לאחר פעילות גופנית לא מבוקרת והם יכולים גם להופיע ללא כל סיבה מוסברת. הכאבים עלולים לפגוע בתפקוד היומי וחשוב למצוא טיפול מתאים כדי להמשיך בשגרת היום יום ולתפקד ללא כאב.
אנשים אשר סובלים מכאבי כתפיים וידיים מעידים על כך שהכאבים מפריעים להם בהתנהלות היום יום שלהם וכי הם נמנעים מפעולות שונות ובכך נפגעת איכות חייהם עד לטיפול שיכול להתבצע גם ללא תרופות וכדורים.
כאבי כתפיים וצוואר - סיבות להיווצרות כאבים באזור הכתף, תסמינים, דרכים למניעת הכאב וטיפולים יעילים בכאבים בכתפיים עם הקרנה לאזור הצוואר והעורף,
כאבי כתפיים ושכמות חזקים - סיבות לכאב, איך הכאב מורגש? דרכים למניעת כאב ושיטות לטיפול מומלצות בכאב באזור הכתפיים והשכמות ברפלקסולוגיה, שיטת אלכסנדר ועוד

כאבים מפציעות בכתפיים

הכתף היא המפרק בעל טווח התנועה הרחב ביותר בגוף האדם. אבל היתרון הזה הופך אותה גם לאחד המקומות הרגישים ביותר. המורכבות הרבה של הכתף, יחד עם העובדה שהחיבורים בין החלקים השונים שלה אינם יציבים, הופכים את המקום לרגיש במיוחד. פציעות כתף אינן דבר נדיר, וכמעט כל אדם חווה פציעה או פגיעה כל שהיא בכתף לפחות פעם אחת בחייו. בשורות הבאות נעסוק בנושא פציעות כתף, ובעיקר הפציעה המכונה "צביטת גידי הכתף", גורמים אפשריים לה ודרכי טיפול.

אנשי המקצוע המומחים של המקור לרפואת כאב מסייעים למי שסובל מפציעה בכתף לזרז את ההחלמה ולהפחית במידה ניכרת את הסבל ואי הנוחות הכרוכים בה. אם יש לך פציעת כתף, זה המקום וזה הזמן ליצור קשר, ולהקל במידה רבה את הכאבים. המומחים מטעמנו יסייעו לך ויתאימו עבורך בצורה מיטבית את הטיפול הראוי. כדאי ליצור קשר כבר כעת, ואנו נחזור אליך בהקדם.

ראו גם בהרחבה: כאבי כתפיים | רופא אורטופד מומחה כתף

צביטת גידי הכתף

צביטת גידי הכתף הינה בתופעה שבה גידי הכתף נתפסים בין עצם הזרוע ועצם שיא הכתף. שני החלקים "צובטים" את הכתף. לא בהתמדה, אבל בכל פעם שמתבצעת תנועה כל שהיא. בדרך כלל, התנועות הגורמות לכאבים הן הזזת הזרוע לצדדים, או הרמה של הזרוע בזווית של יותר מאשר 90 מעלות. גם נגיעה באזור הבעייתי עולה לגרום כאבים, כמו גם שכיבה על הכתף הפגועה בזמן שינה.

הפציעה איננה תוצאה של מקרה יחיד, אלא מתפתחת בדרך כלל עם הזמן. מי שסובל בדרך כלל מהתופעה, הם ספורטאים בענפים שבהם השימוש בזרועות ובכתפיים הוא אינטנסיבי. דוגמה לספורטאים כאלה הם שחיינים, או שחקני טניס. גם מי שעוסקים באומנויות לחימה עלולים לסבול מהתופעה הזאת, כמו גם אנשים העובדים בסוגים מסוימים של עבודה פיזית.

פריקת כתף

פריקת כתף היא פריקה אשר יכולה להביא לכאבים ולמגבלה בתנועת הכתף. קרוב ל 95% מפריקות הכתף יהיו של פריקת כתף קדמית ורק 5% יהיו של כתף אחורית. כמעט תמיד בעת פריקת הכתף ייגרם נזק גם לרקמות הרכות שבאזור.

פריקת כתף תהיה כמעט תמיד מורגשת ברגע בו היא מתפתחת. לרוב יורגש כאב חד מאד במקום ואז יש לפנות לטיפול לבחינת האזור ולטיפול מידי שלו. פריקת כתף יכולה להיות פריקה חלקית או מלאה ובפריקה מלאה תהיה גם פגיעה ברקמות הרכות אשר תפקידן לייצב את מפרק הכתף.

טיפולים אפשריים

הרפואה הקונבנציונאלית טרם מצאה פתרון מוחלט לבעיה. אין כיום ניתוח או כל טיפול קונבנציונאלי אחר, היכול לרפא את המקום הפגוע. כל הטיפולים נועדו להקל על הבעיה. חיזוק השרירים מסביב למקום הפגוע, עשוי להקל על המטופל, ולמנוע פגיעה חוזרת.

עיסוי רקמות עמוק: העיסוי מסייע בהקלת הכאב, ובמיקום מיטבי של הגיד הפגוע. נדרש לרוב יותר מטיפול אחד.

טיפול בגלי הלם: גם הטיפול הזה נועד לסייע לכתף להחלים במהירות גדולה יותר.

דיקור: מדובר הן בדיקור סיני מסורתי והן בדיקור יבש. הפעולות הללו מסיעות בהקלת הכאב, שיקום הכתף והחזרת המצב לקדמותו.

שלוש שיטות הטיפול שצוינו מסייעות בזירוז ההבראה של הכתף הפגועה. זאת בתוספת טיפול תרופתי, במקרה הצורך, בעיקר לשיכוך כאבים. בנוסף לטיפולים, יש צרך לחבוש את הכתף בצורה שתפחית ככל האפשר תנועות פתאומיות או בלתי רצויות.

כאבים נוספים שעשויים לעניין אותך בהקשר זה

כאבים בכתף הקדמית
כאבי כתף קדמי
כאב גב עליון מקרין
כאבי צוואר
כאבים בכתפיים ובשכמות
כאבי כתפיים ושכמות
פריצת דיסק בגב
פריצת דיסק
כאבים מקרינים
כאבי גב מקרינים
בלט של דיסק בגב
בלט דיסק

אם יש לך פציעות כתף, ואם הכאבים לא מרפים, זה המקום וזה הזמן ליצור קשר עם המקור לרפואת כאב. אנשי המקצוע שלנו ייעצו לך ויסייעו לך להתגבר על הבעיה במהירות הגבוהה ביותר האפשרית. כדאי ליצור קשר כבר כעת ולעשות את הצעד הראשון להבראה. אנו נמצא עבורך את המומחה המתאים ביותר והקרוב ביותר אליך, ונסייע לך להפחית כאבים ולשפר את איכות החיים.