טיפול בכאבים עם גלי רדיו וגלי הלם - טיפולים גלי רדיו וגלי הלם יעילים בכאבים בראש ובפנים, כאבי גב עליון, כאבי גם תחתון, כאבים באזור האגן ואף כאבי צוואר. זו טכנולוגיה בטוחה וכמעט אין בה סיבוכים.
גלי הלם או גלי רדיו? מהו טיפול בגלי הלם או גלי רדיו, כיצד תדעו האם ניתן לטפל בבעיה שלכם בגלי הלם או גלי רדיו?
טיפול בכאבי כתפיים חזקים הכוללים כתף קדמית, כתף אחורית וכתף אמצעית, גורמים, תרגילים להפגת הכאב והטיפולים המומלצים בחסות חברת המקור לרפואת כאב
טיפול בכאבי צוואר נפוצים. מקור הכאב בצוואר, סימפטומים, תרגילים מומלצים ושיטות רפואה קיימות בישראל להפגת כאבים בצוואר
כאבים אורתופדיים – שכיחות באוכלוסיה ומה עושים כדי לפתור אותם. כל אחד יודע כי כאבים אורתופדיים משפיעים על חיי היום יום, אך כדי לטפל בהם חשוב לעשות אבחון מקיף ולבחור את שיטת הטיפול היעילה ביותר לכל אחד ולכל כאב.
כאבים בגיד אכילס תוך פעילות או בזמן מנוחה בשעות הבוקר או בלילה. שיטות טיפול כאב חזק באזור גיד אכילס. כיצד מרגיש הכאב בגיד אכילס וכיצד ניתן למנוע את הכאב
מרגישים כאבים חזקים בקרסולים או קרסול של רגל שמאל או רגל ימין? סיבות, תרגילים ושיטות טיפול יעילים בכאבי קרסוליים

טיפול בכאבים עם לייזר

אנשים רבים נאלצים להתמודד עם כאב כרוני המפריע להם בתפקוד היומיומי ומשבש את חייהם. נוסף על אופציית הניתוח ואופציית משככי הכאבים, יש אפשרות לקבל במרפאות כאב טיפולים שונים, שהם בטוחים לחלוטין ותופעות הלוואי שלהן מועטות. שיטה אחת היא לייזר רך שמטרתו טיפול בכאבים ובריפוי. מדובר על מכשיר לייזר רך (לייזר נמוך עוצמה) שיש לו השפעה על התאים ברקמה הפגועה והוא יעיל בטיפול ממוקד בכאבים כרוניים.

לייזר לטיפול בכאב

כאבים בגב
כאבים בצוואר
כאבים ברגליים
כאבים בכתפיים
פריצת דיסק בגב או בלט דיסק
פריצת דיסק
כאבי ראש חזקים
כאבי ראש

איך עובד מכשיר לייזר?

מכשיר לייזר פולט קרינה אלקטרומגנטית, כמו סוגי אור אחרים. אורך הגל שלו הוא בתחום האולטרה-סגול, האור הנראה או האינפרה-אדום. הקרינה שפולטים מכשירי לייזר רך, הנמצאים בשימוש במרפאות כאב, נעה באורכי גל בטוחים והיא פחותה ממכשירי הלייזר שנמצאים בשימוש בניתוחי עיניים או בתעשייה.

כאשר משתמשים בלייזר רך לטיפול בכאבים, הריפוי הוא באמצעות האור שיש לו השפעה על תהליכים ביולוגיים בגוף. קרן הלייזר חודרת דרך העור אל תוך האזור הפגוע והפוטונים מעוררים תהליכים שונים. מה שמתרחש בעזרת הפוטונים הוא ייצור האנרגיה (ATP), זו מאיצה את המטבוליזם של התא וכך נוצר תהליך של החלמה וריפוי ובנייה של תאים חדשים.

באילו כאבים ניתן לטפל בלייזר?

שיטת הלייזר הרך, שמאיצה את התפתחות הרקמות ומפחיתה את הכאב, מתאימה לטפל בכאב שהמקור שלו בדלקות במערכת השריר והשלד, כמו גם בעיות עוריות כגון פצעים וצלקות. אפשר לטפל באמצעות לייזר בדלקות בגיד, בכאבים במפשעה, במרפק, בבעיות כמו צליפת שוט, דלקות בעצבים וגם האצת ההחלמה של עצמות שבורות. נוסף על כך יעיל טיפול בלייזר רך בפציעות שונות הנובעות מספורט והוא נמצא בשימוש קבוע בקרב ספורטאים מקצועיים. הכוונה היא לפציעות הנלוות לספורט, כמו נקע, מתיחת רצועות, דלקות גידים שונות, קרעים בשרירים, כאבי גב נקודתיים, כאבי צוואר נקודתיים ועוד.

מי מעביר את הטיפול?

לעומת הטיפול בלייזר עוצמתי (כגון זה הנמצא בטיפול בלייזר להסרת משקפיים) ושאותו רשאי להפעיל רק רופא, הרי הפעלה של מכשיר לייזר רך מותרת על פי חוק גם למי שאינו רופא. בהתאם ניתן להיעזר במכשירים ביתיים להקלה על כאבים. מומלץ לבצע את הטיפול במרפאת כאב  שמצוידת במכשיר לייזר מקצועי ומשוכלל, ואצל מטפלים שעברו הכשרה לכך ושהם בעלי ניסיון בהתאמת הטיפול לסוג הכאב ומהות הבעיה.

תופעות הלוואי של טיפול בלייזר רך הן אפסיות. מכשיר הלייזר לא כרוך בכאב או ברגישות ואינו מעורר חום, תיתכן תחושת דגדוג או חום מקומי קל. השיפור יכול להיות מורגש כבר בטיפול הראשון, והוא הולך ומתגבר ככל שמתקדמים בטיפולים. תהליך הריפוי וההחלמה תלוי כמובן בחומרת הפציעה ובגילו של המטופל.