כאבים אורתופדיים באוכלוסייה

כאבים אורתופדיים יכולים להופיע בעצמות ובמפרקים כתוצאה מסיבות שונות. המשותף לכאבים האורתופדיים הוא המגבלה הפיזית שהם מטילים על אלו שסובלים מהם וההפרעה לתפקוד התקין כתוצאה מהכאב. הכאבים במבנה שכיחים מאד באוכלוסיה ולמעשה כמעט כל אדם מבוגר יסבול בשלב זה או אחר מכאב אורתופדי כאשר לרוב הכאב בר חלוף ועובר תוך מקסימום שלושה ימים. כאשר הכאב אינו תוצאה של פגיעה ישירה וברורה (כמו חבלת ספורט או תאונה), יש לבחון האם הוא גובר או נחלש. אם הכאב נמשך מספר ימים ואינו נחלש אלא מחמיר, מומלץ להתחיל לבחון את המקור לכאב ולטפל בו.

הקשר בין דלקות לבין כאב אורתופדי

הסיבה העיקרית אשר מובילה לכאבים אורתופדיים שאינם תוצאה של חבלה היא אורח החיים המערבי. העובדה שרובנו מנהלים חיים סטטיים שכוללים ישיבה ממושכת מול מחשב או מסך אחרת פוגעת בגב, בברכיים, שכמות וצוואר. נוסף לכך אכילה לא מסודרת, עלייה במשקל ולחץ, מובילים להיווצרות של דלקות באזורים שונים של גופנו. לרוב הדלקות אינן נראות לעין (לעתים ניתן להבחין כי האזור המודלק אדום וחם יותר משאר הגוף) ואלו תוצאה של חוסר זרימת דם באזור והיווצרות של מזהמים שונים באזור. כאבים דלקתיים יכולים להיות כאבים כרוניים שנמשכים זמן רב ולא מרפים (הם יכולים להתאפיין גם ככאבים אשר באים בגלים) ויש לטפל בהם כדי למנוע החמרה. חשוב להבין כי כאבים דלקתיים לרוב לא יחלפו מעצמם ללא התערבות מצדנו.

כאבים חזקים בגב
כאבי גב
כאבים בגב תחתון
כאבי גב תחתון
כאבים בגב עליון
כאבי גב עליון
כאבים באמצע הגב
כאבי גב אמצעי
פריצת דיסק בגב או בלט דיסק
פריצת דיסק
כאבים בהריון
כאבי גב בהריון

כיצד ניתן למנוע את הכאב

הדרך הטובה ביותר לטפל בכאבים מסוג כאבי אורתופדיה או דלקות היא למנוע אותן. על מנת להימנע מהכאב יש להקפיד על סביבה בריאה ותנועתיות. תנועתיות צריכה להעשות וכל אחד ואחת יוכלו למצוא את הדרך המתאימה להם לנוע. יש שיבחרו לעשות הליכות, יש שירוצו ויש שיבחרו בתרגול מתון כמו למשל יוגה או פלדנקרייז. כל תנועה שכזו יכולה למנוע את הכאבים כאשר גם כשאלו מתחילים לצוץ מומלץ לבחון כיצד ניתן לשלב בחיים פעילות גופנית ואיזו מבלי לוותר עליה.

טיפולים יעילים לכאבים אורתופדיים

במידה ואתם סובלים מכאבים הם בוודאי מפריעים לחיי היום יום שלכם ולכן הגיוני שתחפשו את המקור לכאב ואת דרך הטיפול הטובה ביותר עבורכם. באופן כללי הטיפולים נחלקים בין הטיפולים הקונבנציונליים לבין טיפולי הרפואה המשלימה כאשר גם בהם יש שלל שיטות לטיפול שעומדות לרשותכם.

טיפולים קונבנציולים – טיפולים קונבנציונלים לכאבי דלקת או אורתופדיה יכללו משכחי כאבים אשר ניתנים בצורת תרופות או בזריקה (כמו למשל זריקת סטרואידים לאזור הכאב). כמו כן במצבי קיצון כמו למשל פריצות דיסק חמורות או לאחר תאונה קשה, יפנו להליך ניתוחי. במקרים שאינם אקוטיים מומלץ לבחון מה יש לרפואה המשלימה להציע.

טיפולים משלימים – טיפולים משלימים לכאבי אורתופדיה הם רבים ובניהם אנו יכולים לגשת לעיסוי, טווינא, דיקור, שיאצו, צמחי מרפא, יוגה, פלדנקרייז והרשימה עוד ארוכה. הבחירה בטיפול המתאים לא תמיד פשוטה ולכן קל יותר לבצע את הבחירה כשניתן לבצע התייעצות עם אנשי מקצוע על אופי הטיפול, לקבל חוות דעת אובייקטיבית ויותר מכל- לקרוא אודות שיטות הטיפול השונות על מנת לקבל נקודת מבט אובייקטיבית.