טיפול בכאבי גב חזקים - הכל על כאבים חדים באזור הגב עליון, גב אמצעי וגב תחתון. טיפולים מומלצים במקור הכאב דרך תרגילים מטפלים מומלצים ומרפאות כאב העומדים לרשותכם
גורמים להיווצרות כאבי גב עליון, סיבות וטיפולים להפגת כאבי גב עליון חזקים, החל מזיהוי גורמים לכאב עצמו וכלה בתרגילים מומלצים לחיזוק שרירי גב להעלמת כאבים חזקים בגב עליון
טיפול בכאבי צוואר נפוצים. מקור הכאב בצוואר, סימפטומים, תרגילים מומלצים ושיטות רפואה קיימות בישראל להפגת כאבים בצוואר
המקור לכאבי ראש חזקים אשר מוקרנים באזור כתפיים, צוואר וגב עליון לרבות כאבי ראש כרוניים ומגרנליים. היווצרות כאבי ראש, כיצד מרגיש הגוף בעת הכאב, אבחון הכאב
מרגישים כאבים חזקים בקרסולים או קרסול של רגל שמאל או רגל ימין? סיבות, תרגילים ושיטות טיפול יעילים בכאבי קרסוליים
המקור לכאבים בעצם הזנב והטיפולים המוצלחים להעלמת כאב בעצם הזנב החל מסימפטום בו מופיע הכאב החד כולי בתרגילים מומלצים לחיזוק גב ובטיפול ע"י מרפאת כאב באזור
סובלים מכאבי רגליים חזקים בזמן מנוחה או תוך כדי פעילות? להלן הסיבות הנפוצות, האבחונים כלים ודרכי טיפול מומלצים בכאבים נפוצים לאורך הרגליים, השוקיים, הברך ובאזור קרסול וכף הרגל

גלי הלם לטיפול בכאבים כרוניים

אנשים רבים סובלים מכאב כרוני במקומות שונים בגוף ומחפשים דרכים כדי להקל על הכאב. יש בנמצא תרופות שונות אולם מומלץ להימנע מנטילתן לאורך זמן, כדי לא לפגוע בכבד או לסבול מתופעות לוואי אפשריות הקשורות לטיפול תרופתי ממושך. גלי רדיו הם פתרון טוב לטיפול בכאבים, אין בהם קרינה מזיקה ואפשר לעבור את הטיפול פעמים אחדות במידת הצורך. שיטה נוספת לטיפול בכאבים כרוניים היא שיטת באמצעות גלי הלם, שיטה טובה ומוכחת בהפחתה של כאבים כרוניים במקומות שונים בגוף. להלן פירוט על כל אחת מהשיטות:

גליר גלי הלם נגד כאבים

כאבים בגב
כאבים בצוואר
כאבים ברגליים
כאבים בכתפיים
פריצת דיסק בגב או בלט דיסק
פריצת דיסק
כאבי ראש חזקים
כאבי ראש

מהו טיפול באמצעות גלי רדיו?

המכשיר מפעיל גלי רדיו בתדר גבוה באמצעות מחט, המשמשת כמעין אנטנה. הדבר גורם להתחממות של רקמות הגוף באמצעות גלי הרדיו שמתפזרים ברקמה עצמה. את הטיפול מבצע רופא במכון רנטגן תחת השגחה רפואית. הטכנולוגיה הזו מתאימה לאנשים הסובלים מכאב כרוני שלא מגיב למשככי כאבים, בתנאי שמקור הכאב הוא באזור שניתן להגיע אליו עם המחט. גלי רדיו יעילים ב:

זו טכנולוגיה בטוחה וכמעט אין בה סיבוכים. יש שתי שיטות לטיפול באמצעות גלי רדיו:

Thermal Radio Frequency – שיטה המבוססת על חימום רקמת העצב קרוב לשמונים מעלות צלזיוס, כשהתוצאה המתקבלת היא הרס העצב המדיאני המוליך כאבים מהמפרקים בגב. זו שיטה שנעזרים בה גם לטיפול בגרורות בכבד ובכליות. את הטיפול מבצעים תחת הדמיה בהרדמה מקומית. במהלכה מחדירים מחט לאזור הכואב שרק את העצבים בו מעוניינים להרוס, כך ששטח ההרס קטן ומדויק. הכאבים לא חזקים וזמן ההחלמה קצר.

Pulsed Radio Frequency – שיטה שמבוססת על חימום עדין יותר, בסביבות ארבעים מעלות, אין צורך בהרדמה מקומית וזמן הטיפול קצר. היא מתאימה לאנשים הסובלים מפגיעה עצבית משנית או סובלים מכאבים אחרי ניתוח גב. טיפול זה לא גורם להרס הרקמות ויש הסוברים כי החימום העדין מצליח לשבש את הסיבים הדקים חסרי המיאלין המעבירים את הכאב.

מהו טיפול באמצעות גלי הלם?

לעומת גלי רדיו המחממים את האזור מזעזעים גלי ההלם תאים בגוף, מגבירים את זרימת הדם באזור הכואב, מפרקים הסתיידויות שנוצרו כתוצאה מהכאב ומעוררים את הגוף לטפל בדלקת. תהליך זה מסייע לריפוי, מפחית כאב ומשפיע לטובה על מערכת העצבים. הטיפול קצר, לא מצריך הרדמה מקומית ומבצע אותו פיזיותרפיסט שעבר לכך הכשרה ויודע כיצד להשתמש במכשיר.

טיפול בגלי הלם מומלץ במצבים של כאבים כרוניים ויש לו תוצאות מצוינות, כאשר תופעות הלוואי זניחות ומתמקדות בעיקר בעקצוץ ובאדמומיות העור. המצבים שבהם אפשר לטפל בגלי הלם הם בעיקר ב: