טיפול בכאב בלייזר מקצועי

כאב מוגדר כתחושה בלתי נעימה כתוצאה מנזק שנגרם לרקמות בגוף. כאב כרוני גורם לפגיעה נפשית משמעותית ולתפקוד לקוי באופן כללי, ועל כן חשוב מאוד לטפל בו במקביל לטיפול בגורמי הבעיה שיצרה את הכאב. אופציה שכדאי לבחון במקרים אלה היא טיפול בלייזר – וכפי שיש מכשירי לייזר ביתיים לטיפול בכאבים ישנו גם ציוד מקצועי שמאפשר להעלים גם כאבים חזקים במיוחד.

באילו כאבים אפשר לטפל בלייזר?

מכשירי לייזר תעשייתיים מקצועיים מאפשרים טיפול בכאב במגוון רחב של מקרים ומצוקות:

* פציעות ספורט – כולל מרפק טניס, נקעים ועוד

* כאבים בעמוד שדרה מותני או צווארי מכל סיבה שהיא (פריצת דיסק, חבלה, כאבי שרירים ועוד)

* כאבים בצוואר ובעורף

* דלקת פרקים שגרונית

* דלקת פרקים ניוונית

* כאבים בכתף

* דורבן בעקב

* תסמונת התעלה הקרפלית

* כאבים נוירופטיים

וישנם עוד סוגי כאבים שטיפול בלייזר תעשייתי יכול להפחית ואפילו להעלים.

כיצד מצליח טיפול בלייזר לפוגג כאב?

טיפול בכאב בלייזר מבוסס על קרניים בעלות אורך גל של עד 1,000 מיליוואט – טכנולוגיה שנקראת LLLT (ראשי התיבות של הביטוי Low Level Laser Therapy). באורכי גל אלה הלייזר הוא "קר" (בניגוד לטיפולים בלייזר להסרת שיער או הסרת קעקועים למשל, שם מדובר על אנרגיית חום). ישנן מספר דרכים שבהן מכשירי הלייזר התעשייתיים מקלים על הכאב:

* הגברת רמת החדירות של התאים באזור הפגוע לסידן, נתרן ואשלגן – מינרלים בעלי יכולת ריפוי חשובה.

* שיפור זרימת הדם באזור הכואב – גם לדם יכולת ריפוי רבה, כך שגם בדרך זו מושגת הקלה בכאב.

* עידוד הגוף לייצר רקמות חדשות – שבאופן טבעי יהיו בריאות.

* דרבון הגוף להגביר את ייצורם של אנזימים אנטי דלקתיים – דרך אפקטיבית כשמקור הכאב הוא דלקת כלשהי.

* העלאת רמת ה-ATP בכל התאים של הרקמות הפגועות – ה-ATP הוא האנרגיה של התאים, ובזכותו משתפרת ההחלמה.

* הפרשת אנדורפינים – חומרים כימיים שמשככים כאבים ומשפרים באופן כללי את ההרגשה.

מהו ההבדל בין מכשיר ביתי לטיפול בכאב לבין מכשיר תעשייתי?

גם מכשירי לייזר ביתיים לטיפול בכאב מבצעים את כל הפעולות הנ"ל – אבל בעצימות נמוכה יותר, וזהו למעשה ההבדל המשמעותי ביותר בין טיפול בכאב בלייזר ביתי לבין טיפול בלייזר תעשייתי במרפאת כאב. בהתאם, כשרמת הכאבים גבוהה וכשהגורם להם משפיע לאורך זמן, רצוי לפנות לעזרת רופאים מיומנים בטיפולי לייזר בכאבים.

איך להבטיח טיפול אופטימלי בכאבים מכל הסוגים?

שתי דוגמאות למכשירי לייזר תעשייתיים לטיפול בכאב הן Dynasty VLP-1 Professional ו-Laser Quant. חשוב להדגיש כי ישנה חשיבות רבה יותר למיומנות הרופא המטפל מאשר לסוג הלייזר הספציפי (כל עוד מדובר על דגם מתקדם שקיבל את כל האישורים הנדרשים). בעיקר חשובה המיומנות של הרופא באבחון גורמי הכאב והצעת טיפול מותאם ספציפית לכל מטופל או מטופלת. צוות המקור לרפואת כאב בקיא בתחום ומכיר את כל מרפאות הכאב המובילות ואת הרופאים המומחים הטובים ביותר בתחום. נשמח לייעץ לכם – ללא תשלום וללא כל התחייבות מצדכם.