כאב גב יכול להקרין לרגל שמאל, רגל ימין, לחזה, לזרועות ולבטן. מהן הסיבות לכאבי גב מקרינים? מהם התרגילים המומלצים ושיטות טיפול מצליחות דרך מטפלים מנוסים באזור המגורים שלכם
כאבים בגב בזמן הריון נפוצים במיוחד בתחילת ההריון ומלווים בכאבים חזקים בגב תחתון אמצעי ועליון. סקירה של גורמים הטיפולים דרך מטפלים מומלצים מקרבת מגורך
גורמים להיווצרות כאבי גב עליון, סיבות וטיפולים להפגת כאבי גב עליון חזקים, החל מזיהוי גורמים לכאב עצמו וכלה בתרגילים מומלצים לחיזוק שרירי גב להעלמת כאבים חזקים בגב עליון
פריצת דיסק צווארי להפגת כאב חזק מעמוד שדרה באזור הצוואר. תרגילים לחיזוק שרירי הצוואר מסביב לאזור פריצת דיסק בחוליות הצוואר
אורטופד מומחה מנתח צוואר לקביעת תור מזורז לייעוץ לצורך חוות דעת, אבחון, טיפול בכאבים חזקים באזור הצוואר או ניתוח בצוואר במקרים שבהם אין מוצא אחר.
כאב גב אמצעי יכול להופיע מצד שמואל ומצד ימין, מהן הסיבות לכאב בגב אמצעי והטיפולים בכאבי גב אמצעי כרוני ובהריון.
טיפול בכאבי גב חזקים - הכל על כאבים חדים באזור הגב עליון, גב אמצעי וגב תחתון. טיפולים מומלצים במקור הכאב דרך תרגילים מטפלים מומלצים ומרפאות כאב העומדים לרשותכם
רופא אורטומד מננתח מומחה לגב וכאבים בעמוד השדרה לקביעת תור מזורז לטיפול פרטי לצורך ייעוץ / חוות דעת נוספת, טיפול נגד כאבים חזקים באזור הגב התחתון, האמצעי או עליון או ניתוח.

מזותרפיה להפגת כאבים

מזותרפיה (מיוונית: מזו – אמצע, תרפיה – טיפול) הינה שיטת טיפול רפואית בכאב, העוסקת בהחדרת חומרים ותרופות במינונים קטנים לשכבת העור האמצעית שבקרבת האזור הפגוע. מדובר בשיטה ותיקה הקיימת עוד משנות ה-50 של המאה ה-20, אך לאחרונה חזרה לקדמת הבמה בכל הקשור לטיפולים קוסמטיים ולטיפול בכאבים. השיטה פותחה בשנת 1952 על-ידי רופא צרפתי בשם ד"ר משל פיסטור, אך הוכרה רק בשנת 1987 כפרוצדורה רפואית לגיטימית לטיפול בכאב. המזותרפיה מהווה שילוב אופטימלי בין הרפואה הקונבנציונלית לבין הרפואה האלטרנטיבית, שכן יוצאת מהרפואה המערבית אך מחזיקה בראייה הוליסטית.

איך עובדת שיטת המזותרפיה?

הטיפול בכאבים באמצעות מזותרפיה מתבסס על הזרקת תרופות רפואיות קונבנציונליות או תרופות הומאופתיות טבעיות לשכבות העור. במהלך הטיפול במזותרפיה בכאב, החומרים התרופתיים מוחדרים לעור באופן מדויק, ישיר ומבוקר לאזור הכאוב, תוך הקפדה על מינון נמוך לשם מניעת נזקים. המטרה היא לטפל בשורש הבעיה המביאה לתחושת הכאב. ספיגת החומרים דרך העור נועדה לייתר את הצורך להכביד על הכבד ושאר מערכות הגוף, כמו שקורה בלקיחת תרופות דרך הפה או הוריד.

טיפול בכאב במזותרפיה – מה, למה ולמי?

טיפול נגד כאבים באמצעות מזותרפיה לרוב איננו גורם לתופעות לוואי או סיבוכים מסוכנים. הטיפול נחשב ליעיל, בטוח ואפקטיבי לטיפול מהיר וארוך טווח בכאבים, בעיקר על רקע פגיעות, פציעות וחבלות בעמוד השדרה. הטיפול במזותרפיה נגד כאבים מתאים במיוחד עבור הסובלים מכאבי גב תחתון, כאבי צוואר, דלקות פרקים, כאבי שרירים, פציעות ספורט, פריצות דיסק וכל בעיה אורתופדית וניוונית הקשורה למערכת השלד והשרירים.

הטיפול בכאב במזותרפיה מיועד לטפל בשורשי ומקורות הבעיה, ולא רק בתסמיניה. דבר זה מתאפשר על-ידי זירוז, האצת והגברת פעולת מנגנוני הריפוי וההחלמה הטבעיים של הגוף, תוך הימנעות משימוש במשככי כאבים תרופות כימיות הכרוכות בתופעות לוואי חמורות דוגמת נזק לכבד, לכליות וללב. טיפול המזותרפיה קצר ביותר ואורך כ-25 שניות בלבד, כאשר הקלה ניכרת בכאבים ניתן לצפות פחות מיממה מרגע הטיפול.

מהו מהלך הטיפול בכאבים במזותרפיה?

הטיפול בשיטת המזותרפיה נגד כאב מתבצע בשלושה שלבים, על-ידי רופא מוסמך בלבד בשיטה. השלב הראשון כולל אבחון מקיף, יסודי וכולל של המטופל, באמצעות בדיקות פיזיקליות, בדיקות דם ובמקרה הצורך בדיקות הדמיה וצילומים. בשלב השני, הרופא המטפל מתאים את דרך הטיפול המיטבית באופן ספציפי ופרטני עבור המטופל, בהתאם למצבו, מאפייניו האישיים, תסמיניו וחומרת בעייתו. בשלב השלישי מתבצע ההליך עצמו.

במהלך הטיפול במזותרפיה, הרופא המטפל משתמש במזרק בעל מחט דקיקה ועדינה לצורך החדרת חומרים רפואיים בהרכב מותאם אישית ובמינון מינימלי לעומק של מילימטרים בודדים בשכבה התת-עורית. לרוב הטיפול איננו כואב, אך קיימת אפשרות להיעזר בחומרי אחלוש בטרם ההזרקה. נוסף על הפעילות המרפאת של החומרים עצמם, המודרים ישירות לאזור הפגוע והכאוב, פעולת ההזרקה עצמה מועילה בשל גירוי מערכת החיסון ושיפור הזרימה המחזור הדם.

לסיכום, המזותרפיה הינה שיטת טיפול רפואית להקלה, הפחתה ומניעת כאבים, בעיקר כאלו הקשורים לבעיות והפרעות במערכת השלד והשרירים. הטיפול במזותרפיה מתבסס על הזרקה ישירה של חומרים רפואיים למקום הפגוע בגוף, במטרה לתמוך במערכת החיסון, להמריץ את זרימת הדם ולזרז תהליכי החלמה וריפוי טבעיים. השיטה מיועדת לאפשר ריפוי מקסימלי תוך מזעור תופעות לוואי ונזקים נלווים. בניגוד לטיפולים קונבנציונלית אחרים, הטיפול בכאב בעזרת מזותרפיה מיועד לטפל בשורש הבעיה ולא בסימפטומים בלבד. מדובר בשיטה יעילה, בטוחה ואפקטיבית, המתאימה עבור נשים, גברים וילדים בכל גיל ובכל מצב רפואי, כולל נשים בהריון, פעוטות וקשישים.