מזה מכשיר אינפרא אדום? איך אינפרא-אדום עוזר לכאבים? עבור מי מתאים הטיפול? כמה טיפולי אינפרא-אדום צריך לעשות? תופעות לוואי, סיכונים ועוד...
גלי הלם או גלי רדיו? מהו טיפול בגלי הלם או גלי רדיו, כיצד תדעו האם ניתן לטפל בבעיה שלכם בגלי הלם או גלי רדיו?
מהי דלקת פרקים? סמפטומים, גורמים וטיפול בדלקות פרקים ניוונית ושגרונית דרך רפואה משלימה ורפואה קונבנציונאלית
?מתלוננים על כאבים באזור העקב? על דורבן עקב וטיפולים מומלצים בכאבים באזור העקב וכף רגל. הגורמים לדורבן בעקב, וכיצד ניתן למנוע את הכאב מדורבן בכף הרגל
מזותרפיה - שיטת טיפול מומלצת להפגת כאבים אורטופדיים - איך עובדת השיטה? היכן ובאילו מקרים מומלצת? לאילו כאבים יעילה ביוחד ולמי מתאימה יותר?
טיפול בכאב באכנולוגיית לייזר - איך עובד מכשיר לייזר, באילו סוגי כאב ניתן לטפל בלייזר ומי מעביר את הטיפול.
זריקות קיימות נגד כאבים הם זריקת וולטרן, זריקת סטרואידים, זריקת קורטיזון, זריקת בוטוקס וזריקה היאלורונית. כל אחד מהזריקות מטפל בסוגי כאב ממקורות שונים
טיפול בכאבים עם גלי רדיו וגלי הלם - טיפולים גלי רדיו וגלי הלם יעילים בכאבים בראש ובפנים, כאבי גב עליון, כאבי גם תחתון, כאבים באזור האגן ואף כאבי צוואר. זו טכנולוגיה בטוחה וכמעט אין בה סיבוכים.

מגנותרפיה - טיפול אלקטרו-מגנטי בכאב

מגנותרפיה הינה שם כולל לטיפול בכאב באמצעות מכשור אלקטרו-מגנטי. כאבים הם תופעה נפוצה ושכיחה, הנגרמת משלל בעיות רפואיות, כמו גם מחבלות, פציעות, תאונות וניתוחים. כאבים כרוניים ממושכים או אקוטיים וזמניים עלולים לגרום להפרעות תפקודיות ומגבלות תנועה שונות. אנשים הסובלים מכאבים סובלים מקושי בביצוע פעולות יומיומיות פשוטות, ועל-כן להימנע מסיטואציות חברתיות ופעילויות שונות בעבודה, בחיי המשפחה, בזוגיות ובזמן הפנאי.

טיפול בכאב במכשור אלקטרו-מגנטי מהווה שיטה חדשנית, מתוחכמת ויעילה להקלה על תסמיני כאב. נתונים מראים כי הטיפול בשיטת PEMT (Pulsed Electromagnetic Therapy) יעיל להפחתת כאבים ב-85% מהמקרים, ואפקטיבי לשיפור טווח התנועה בכ-70% מהמקרים. מחקרים מצביעים על יעילות הטיפול בשדות אלקטרו-מגנטיים בשיקום תאי הגוף ברקמות פגועות וכאובות. הרפואה המערבית הקונבנציונלית אימצה את הטיפול, שנפוץ מאוד בענף הפיזיותרפיה והשיקום.

איך פועל הטיפול האלקטרו-מגנטי בכאב?

שיטת PEMT מבוססת על טיפול בכאב באמצעות פולסים אלקטרו-מגנטיים, המוקרנים לאזורים הפגועים בגוף.  צורת הפעולה של הטיפול האלקטרו-מגנטי בכאבים כפולה. מצד אחד, הזרמים האלקטרו-מגנטיים מסייעים לשיקום התקשורת הבין-תאית ברקמות הגוף; מצד שני, הפולסים מעודדים שחרור מוגבר של חומרים משככי כאב ומשפרי הרגשה המצויים באופן טבעי בגוף (בעיקר אנדורפין ודופמין).

הטיפול האלקטרו-מגנטי בכאב בשיטת PEMT משפר את סירקולציית הדם, ומאיץ את זרימת הדם לאזורים הכאובים לצורך זירוז החלמת הרקמות הלקויות. הטיפול מסייע להפחתת תהליכים דלקתיים, בייחוד בשרירי הגוף. היתרון המרכזי בשיטה הינה ריפוי, החלמה וטיפול בשורש הבעיה בצורה מעמיקה, מקיפה ויסודית, במקום הקלה זמנית וסימפטומטית על הכאב.

למי מתאים הטיפול האלקטרו-מגנטי בכאב?

טיפול במכשור אלקטרו-מגנטי בשיטת PEMT מתאים עבור אנשים הסובלים מכאבים כרוניים ואקוטיים כאחד. הטיפול יעיל להקלה על כאבים שמקורם בהפרעות במערכת השלד והשרירים, לדוגמא במקרים של מתיחת שרירים, התכווצויות, קרעים ברצועות ובגידים, דלקות פרקים, דורבן עקב, תסמיני פיברומיאלגיה, כאבי גב תחתון, כאבים בברכיים וכאב בצוואר.

כמה זמן נמשך הטיפול בשיטת PEMT?

משך הטיפול בשיטת PEMT ומספר הטיפולים הנדרש עד להחלמה מלאה משתנה בהתאם למצב המטופל וחומרת בעייתו. במרבית המקרים, יהיו צורך לבצע בין 10 ל-15 טיפולים בני חצי שעה עד שעה, פעם עד פעמיים בשבוע.

האם הטיפול בשיטת PEMT מסוכן?

התשובה היא לא. הטיפול בפולסים אלקטרו-מגנטיים להקלה על כאבים איננו מסוכן ובטוח לחלוטין בשימוש. לא צפויות תופעות לוואי, סיבוכים או תקופת החלמה כתוצאה מהטיפול. הטיפול איננו כואב, ואפילו להפך – מטופלים דיווחו על תחושה של זרמים עדינים ונעימים במהלך הטיפול. עם זאת, הטיפול איננו מומלץ עבור נשים בהריון ומטופלים בעלי קוצב לב.  הטיפול מומלץ לשיקום לאחר פציעות ספורט, תאונות עבודה, תאונות דרכים וניתוחים.

לסיכום, שיטת PEMT משתמשת בגלים אלקרו-מגנטיים לצורך הקלה על כאבים והפחתת דלקות על רקע בעיות, ליקויים והפרעות במערכת השלד והשרירים. מדובר בשיטה יעילה ובטוחה, שאינה מלווה בתופעות לוואי ניכרות.