כתף קפואה

כתף קפואה היא תסמונת של הכתף אשר מתבטאת במגבלה ביכולת התנועה של מפרק הכתף (המושג "קפואה" מגיע מהמקום של חוסר יכולת להניע את האזור). בקרב האוכלוסייה הבריאה 2-5% סובלים מהתסמונת ואילו בקרב אוכלוסיית חולי הסכרת עולה התסמונת לכדי 10-35%. האבחון של כתף קפואה יתבצע באמצעים שונים כאשר הוא יתבצע לאחר תלונת המטופל על כאב וקושי בטווח התנועה.

מדוע נוצר מצב של כתף קפואה

אזור הכתף מורכב משרירים, גידים, עצמות ומפרק וכל אחד מהם עלול להיפגע. לרוב המקור להיווצרות כתף קפואה יהיה התנהלות פוגענית ארוכת טווח. למשל עבודה עם מכשירים רוטטים כבדים אותם יש לייצב לאורך שעות על פני תקופה ארוכה (עבודה שכיחה במפעלים והרכבות), עלולה להביא לפגיעה ולכתף קפואה.

כאבים בכתף הקדמית
כאבי כתף קדמי
כאב גב עליון מקרין
כאבי צוואר
כאבים בכתפיים ובשכמות
כאבי כתפיים ושכמות
פריצת דיסק בגב
פריצת דיסק
כאבים מקרינים
כאבי גב מקרינים
בלט של דיסק בגב
בלט דיסק

כיצד מרגיש הכאב

הכאבים אשר מופיעים כאשר הכתף קפואה אינם מופיעים לבד ולתסמונת כמעט תמיד יתלווה מגבלת תנועה. מגבלת התנועה יכולה להיות משמעותית ולמנוע מאיתנו לבצע את העבודה שלנו. כיוון שכאבי הכתף מובילים לאי יכולת לבצע תנועה, לא פעם יינתנו במצב זה אחוזי נכות.

אחוזי נכות לבעלי כתף קפואה

נכות בעקבות מצב של מגבלה בכתף יכולה במצבים מסוימים להביא לקצבה מביטוח לאומי. הנכות צריכה כמובן להיות מוכחת בביטוח לאומי ולהגביל במידה כזו שהועדה הבוחנת תחליט שהיא מונעת את יכולת העבודה או התפקוד. אלו אשר מקבלים נכות בשל כתף קפואה יכולים לקבל אחוזים שונים מהועדה ועם זאת הם יכולים לבצע טיפולים שונים למניעת הכאב.

שיאצו – הרפואה הסינית מאמינה כי כתף קפואה היא תוצאה של חוסר איזון בגוף. במהלך הטיפול מתמקד המטפל בנקודות ומרידיאנים על פי הרפואה הסינית כשהמטרה היא להניע את האנרגיה (צ'י) בגוף וכך גם באזור הכתף.

פלדנקרייז – פעילות גופנית אותה מבצע המטופל בפיקוח מורה מומחה. הפלדנקרייז מלמד את האדם לנוע בצורה שנכונה לו ומאפשרת לו לרפא את האזורים השונים הפגועים.

גלי הלם – טיפול יעיל מאד במקרים של כתף קפואה. הגלים יוצרים גירוי באזור שמגביר את זרימת הדם באזור כך שיגיע גם לרקמות הרכות ויעזור לטפל באזורים הפגועים. הטיפול קצר יחסית ואינו פולשני.

פיזיותרפיה – שילוב של תנועות פאסיביות אותן מבצע המטפל על המטופל יחד עם תנועות אקטיביות של המטופל, בהתאם ליכולות שלו. במהלך הטיפול יתבצעו מתיחות של השריר, הנעת המפרק וחיזוק האזור על ידי תנועות שונות שלו.

תרופות נוגדות דלקת – במקרים מסוימים של כתף קפואה ימליצו הרופאים על מתן תרופות נוגדות דלקות. כיוון שלרוב באזור שלא נע יש גם דלקת, התרופות יכולות להיות יעילות. את התרופות לא מומלץ ליטול לאורך זמן רב וניתן לשלב איתן טיפולים משלימים.

כתף קפואה משפיעה על התפקוד היום יומי ועל יכולת התנועה והתפקוד. המקור למרפאות כאב מבין את הקושי שלכם ולכן מציג לכם מידע אובייקטיבי ומהימן אודות כאבים ושיטות טיפול. המקור מאפשר לכם ליצור קשר עם מומחים בתחום לצורך התייעצות וכל שעליכם לעשות על מנת ליצור איתם קשר הוא להשאיר פרטים באתר.