לחצו להתקשרות:

כאב ברגליים תוך כדי פעילות

פעילות גופנית היא פעילות מבורכת אשר יכולה לתרום לכלל איברי הגוף. עם זאת, לא פעם פעילות גופנית כמו למשל הליכה או ריצה, כרוכה בכאבי רגליים. כאבי רגליים בהליכה יכולים להיות חדים, שורפים וכן למנוע מאיתנו לבצע את פעילות ספורטיבית ואף להוביל למנוחה ארוכה אחריה בשל הכאב.

המקור למידע אובייקטיבי ברשת
התאמה מקצועית עבורך לנותני שירות מתאימים
בדיקת איכות של נותני שירות

כאבי רגליים לאחר הליכה

כאבי רגליים לאחר הליכה יכולים להיות תוצאה של אורח חיים המנוהל לא נכון. אנשים אשר נמנעים מפעילות גופנית ולפתע חוזרים אליה עלולים לחוש כאבים, אנשים אשר לא מקפידים על נעליים מתאימות חשים בכאב רגליים בעמידה וכמובן שגם נשים אשר הולכות עם נעלי עקב חשות כאבים לאחר עמידה ממושכת או לאחר הליכה (גם כשהיא מתבצעת עם נעלי ספורט).

כאבים חזקים בגב
כאבי גב
כאבים בגב תחתון
כאבי גב תחתון
כאבים בגב עליון
כאבי גב עליון
כאבים באמצע הגב
כאבי גב אמצעי
פריצת דיסק בגב או בלט דיסק
פריצת דיסק
כאבים בהריון
כאבי גב בהריון

כיצד יכולים להרגיש הכאבים

כאבי רגליים לאחר הליכה יכולים להופיע ככאבים חזקים וחדים או ככאבים עמומים הנפרסים לאורך חלק מהרגל כאשר הייחוד שלהם הוא שהם מופיעים בסמוך לפעילות הגופנית (במהלכה או מיד אחריה). הכאבים יופיעו לרוב בשוק ככאבי שרירים ואם המקור של הכאב הוא בעמוד השדרה יכולים להופיע גם "זרמים" או נימול לאורך הרגליים.

כיצד תמנעו כאבי רגליים בהליכה

כאבי רגליים בזמן ריצה, בהליכה או עמידה יכולים להימנע בעזרת הנעליים הנכונות וכן בשמירה על כושר. כלומר, לא מומלץ לוותר על הפעילות הספורטיבית אלא ליהפך, לבצע פעילות הדרגתית, ללכת עם נעלי ספורט נוחות וכן להקפיד על קביעות בהליכה. בנוסף, מומלץ מאד לבצע תרגילי מתיחות גם לפני ההליכה/ הפעילות וגם לאחריה וכן לבצע מתיחות במהלך היום. את המתיחות קל מאד לבצע כשהחשוב ביותר הוא לחוש את המתיחה תוך כדי הביצוע שלה. אחד מתרגילי המתיחה יתבצע בישיבה עם גב זקוף וכשהראש מתכופף אל עבר הברך בהדרגתיות.

רפלקסולוגיה – עיסוי של כף הרגל והרגל. הרפלקסולוגיה מיפתה את כף הרגל כך שכל אזור בכף מצביע על איבר אחר בגוף. העיסוי מקל על הכאב באופן מידי ויכול לטפל גם במקור של הבעיה עצמה.

תוספי תזונה – הסיבה לכאבי רגליים בהליכה או בעמידה יכולה להיות כתוצאה ממחסור בוויטמינים או מינרלים כמו למשל חוסר בגלוקוזמין, מגנזיום ועוד. אבחון של התזונה ובדיקות דם יאפשרו למטפל בתזונה או נטורופת לבחון מהם החוסרים בגוף שמובילים לכאבי הרגליים.

פלדנקרייז – חיזוק הגוף יוביל להקלה בכאבים וניתן לבצעו דרך פלדנקרייז, שיטת תרגול לחיזוק הגוף מתוך עצמו. השיטה יעילה מאד ואינה כרוכה בכאב במהלך האימון עצמו.

הידרו תרפיה – תרגול פיזיותרפי בתוך בריכה מחוממת. התרגול נועד לאפשר להגדיל את טווח התנועה, להקל על הכאב וליצור חיזוק של השרירים בתנאים אופטימליים.

הזרקת סטרואידים – כאשר הכאב מקורו בדלקת שבגב התחתון, הסטרואידים יוזרקו לחלל האפידורלי שבעמוד השדרה, יקלו על הכאב ויובילו להפגת הדלקת.

 כיצד נוכל לעזור

רבים אשר סובלים מכאבי רגליים בזמן פעילות מפסיקים את הפעילות במקום לבצע אותה נכון ולטפל בכאב עצמו. כדי שלא תוותרו על הפעילות החשובה לגוף ריכזנו עבורכם במקור לרפואת כאב את כל המידע האובייקטיבי הנחוץ לקבלת החלטה איך לטפל בעצמכם. בנוסף, עומדים לרשותכם מבחר מומחים אשר ישמחו לסייע לכם לאחר השארת פרטים באתר.