בחירת רופא אורטופד מומחה כף רגל פרטי מומלץ לקביעת תור מזורז ללא המתנה באזור מגוריך החל משלב האבחון ע"י אורטופד מומחה לכפות רגליים עד לפתרון המתבקש לפי פרופיל בקשת הפציינט
רופא אורטופד מומחה לניתוחי ברכיים מומלץ לקביעת תור מהיר ללא המתנה באזור מגוריך לצורך ייעוץ ו/או טיפול מזורז באמצעות ניתוח או טיפול להפגת כאב חזק במיוחד באזור הברך
?מתלוננים על כאבים באזור העקב? על דורבן עקב וטיפולים מומלצים בכאבים באזור העקב וכף רגל. הגורמים לדורבן בעקב, וכיצד ניתן למנוע את הכאב מדורבן בכף הרגל
סובלים מכאבי ברכיים חזקים, להלן סיבות לכאב בברכיים, תרגילים ושיטות טיפול מומלצות להפגת כאבים חזקים במפרקי הברכיים לרבות ברך שמאל וברך ימין
סובלים מכאבים ברגל ימין במנוחה או או פעילות? להלן סיבות, תרגילים ודרכי טיפול מומלצים למניעת כאב ברגל ימין. גורמים המובילים לכאב וכיצד בא הכאב לידי ביטוי
ילדים מתלוננים על כאבי רגליים? כאבים ברגליים אצל ילדים ושיטות טיפול מומלצות נגד כאב ברגליים אצל ילדים, גורמים לכאבי רגליים אצל ילדים, תלונות שעשויות להופיע
מתלוננים על כאבי רגליים בזמן פעילות? על כאבים ברגליים בעקבות עמידה ממושכת, ריצה, הליכה או אחרי אימון, סיבות לכאבי רגליים לאחר הליכה, כיצד תמנעו את הכאב
במידה ואת סובלת מכאבים ברגליים בזמן מחזור או אחרי ביוץ להלן סיבות, תרגילים וטיפולים מומלצים נגד כאבים ברגליים בזמן מחזור או לאחר ביוץ
סובלים מכאבי רגליים בזמן מנוחה? סיבות, תרגילים וטיפולים מומלצים נגד כאבים ברגליים בזמן מנוחה / שכיבה או שינה
מתלוננים על כאבי רגליים בזמן שינה בלילה או בבוקר במהלך שכיבה או מנוחה? להלן סיבות, תרגילים ודרכי טיפול מומלצים בכאבים ברגליים תוך כדי מנוחה
חשים כאבים חזקים בברך ימין? סיבות, תרגילים יעילים ושיטות טיפול יעילים נגד כאב חזק באזור ברך ימין
כאבים חזקים בברך שמאל - גורמים ושיטות טיפול מומלצות נגד כאבים חזקים בברך שמאל החל מטיפולים טבעיים עד לניתוח במקרים קיצוניים של כאבי ברכיים עזים במיוחד
כאבים בגיד אכילס תוך פעילות או בזמן מנוחה בשעות הבוקר או בלילה. שיטות טיפול כאב חזק באזור גיד אכילס. כיצד מרגיש הכאב בגיד אכילס וכיצד ניתן למנוע את הכאב
אבחון וטיפול בכאבי כפות רגליים חזקים - התאמת טיפול יעיל לכאב חזק באזור כף רגל שמאל או ימין. טיפולים אלטרנטיביים משלמימים וקונבנציונאליים קיימים בכפות הרגליים
מרגישים כאבים חזקים בקרסולים או קרסול של רגל שמאל או רגל ימין? סיבות, תרגילים ושיטות טיפול יעילים בכאבי קרסוליים
סובלים מכאבים ברגל שמאל? להלן הסיבות, התרגילים ודרכי טיפול מומלצים למניעת כאב ברגל שמאל דרך מרפאת כאב מתאימה הממוקמת באזור מגוריכם.

כאבים בכף רגל

כאבים בכפות הרגליים מהווים בעיה רפואית שכיחה ונפוצה ביותר, שכן מדובר באזור הנתון ללחץ מתמיד ועומס מצטבר בשל נשיאת משקל הגוף במצבי עמידה, הליכה, ריצה וקפיצה. בשל היותן הבסיס לגוף כולו, כפות הרגליים צריכות לשמור על יציבות, גמישות ועמידות גבוהים, לצד מבנה אנטומי-פיזיולוגי ויכולת ביומכנית תקינה. כאב בכפות הרגליים עשויות להופיע בכל חלקי כף הרגל, החל מהקדמית, עבור באמצע כף הרגל ועד לכף הרגל האחורית. פגיעה בתפקוד כפות הרגליים עשויה להשפיע על פיזור העומסים בגוף, באופן שעשוי לייצר פגיעות בחלקי גוף אחרים בנוסף לכפות הרגליים עצמן.

כאב בכף רגל

כאבי רגליים
כאבי רגליים - כללי
כאבים בברך ימין
כאב בברך ימין
כאבי רגליים בזמן מנוחה
כאבי רגליים במנוחה
כאבים בברך שמאל
פריצת דיסק בגב או בלט דיסק
פריצת דיסק
כאבי גב תחתון

מהם גורמים לכאבי כף רגל?

הסיבה המרכזית לרוב כאבי כף הרגל הינה היווצרות עומס מוגבר ולחץ יתר על מרכיביה ומבניה האנטומיים, עד להיווצרות דלקות ונזקים מצטברים. הגורמים לכאבי כף רגל עשויים להיות משקל גוף עודף, יציבה לא נכונה, עיוותים ושיבושים מבניים (דוגמת פלטפוס, בוהן קלובה או דורבן עקב), מחלות ניווניות או זיהומיות, דלקות פרקים או עצבים, וכן נקעים ושברים.

שינויים במבנה האנטומי, הפיזיולוגי או הביומכני של כף הרגל עשויים להביא להגברת השחיקה, הבלאי והעומס, עד להתפתחות דלקת וכאב בכפות הרגליים. מאמץ גופני עודף עשוי גם הוא לתרום לעומס יתר על כפות הרגליים. מסיבה זו, כאב בכף הרגל נפוץ מאוד בקרב ספורטאים, חיילים ואנשים המבצעים הליכות וריצות אינטנסיביות. סיבות נוספות לכאב בכף רגל עשויות להיות מחלות רקע דוגמת סכרת, וכן גורמים גנטיים.

אבחון והתסמינים לכאבים בכף הרגל

הסימפטומים לכאבי כפות רגליים תלויים באופי, מיקום ועוצמת הפגיעה. לרוב הכאב בכף הרגל מהווה כשלעצמו תסמין עיקר בפתולוגיות בכפות הרגליים. כאבים בכף הרגל עשויים להופיע בדרגות חומרה שונות, החל מכאבים קלים ושטחיים ועד לחריפים וחודרניים, בהתאם לסוג הרקמה הפגועה. הכאבים בכפות הרגליים יכולים להופיע באופן מהיר וחד או בצורה איטית, הדרגתית ומתמשכת. מלבד תחושת הכאב בכפות הרגליים, עשויות להופיע תחושות שריפה, דקירה ונימול, וכן חולשה או נפיחות בכף הרגל. במקרים של דלקות זיהומיות בכף הרגל, הכאבים עשויות להיות מלווים בחום, בצקות מקומיות ואדמומיות.

דורבן עקב ברגל

הסיבה השכיחה ביותר לכאבים חזקים בכף הרגל הינה דלקת החיתולית הכפית (Plantar Facitis), או בכינויה הנודע "דורבן עקב". דורבן בכף הרגל נוצר כתוצאה מדלקת בחלק התחתון של העקב, המביאה להיווצרות בליטה מרקמות עצם וסידן, המסבה כאבים בעקב. כאבי דורבן עשויים להביא לכאבי עקב חזקים, חריפים וחמורים, שעשויים אף להגביל את יכולת התנועה, היציבה והשימוש בעקב בעת תנועה. כאב בעקב כתוצאה מדורבן נוצר בשל עומס נרחב וממושך על קשת כף הרגל, עד להיווצרות קרעים מיקרוסקופיים. תהליך הריפוי עשוי להביא להתפתחות כאב דורבן.

טיפול אלטרנטיבי לכאבי כף רגל

הרפואה המשלימה מציעה מגוון טפולים אלטרנטיביים בכאבים חזקים, קשים ודוקרים בכף הרגל. ניתן להשתמש בדיקור סיני או יפני לטיפול בכאבים בכף הרגל. הדיקור משמש לתיעול ואיזון אנרגטי של הגוף, על מנת לחזק את פעילותו ולסייע להחלמתו. לצורך שיפור מרכז הכובד של הגוף והקלה על כאבי כפות רגליים, ניתן לשלב דיקור עם התאמת מדרסים או נעל פיזיולוגית. טיפול אלטרנטיבי שכיח נוסף לכאבים בכף רגל הינו רפלקסולוגיה, המתבססת על טכניקות לחיצה ועיסוי בנקודות מפתח בכפות הרגליים לצורך איזון פיזי-גופני, מנטלי-נפשי ואנרגטי, ושיפור יכולת הריפוי העצמי של הגוף.

טיפול קונבנציונלי בכאבי כף רגל

הטיפול הקונבנציונלי בכאבים חזקים בכף הרגל כולל בשלב הראשון טיפול ביתי, ובשלבים מתקדמים יותר טיפול רפואי ואף כירורגי. במקרים מסוימים, ניתן להקל על כאבי כפות רגליים באמצעים ביתיים הכוללים מנוחה, הרמת הרגל ושילוב של קומפרסים קרים וחמים. עם זאת, מקרים של כאבי כף רגל חמורים וחריפים יותר מצריכים לעיתים טיפול רפואי של אורתופד מומחה. הטיפול השמרני בכאבי כפות רגליים כולל פיזיותרפיה, שימוש בגלי הלם, לייזר רך או אולטרה סאונד, וטיפול תרופתי לשיכוך כאבים וטיפול בדלקות. התערבות כירורגית הכוללת ניתוח כף רגל נעשית כמוצא אחרון בלבד.