כאבי צוואר קדמי

כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לחוש בכאב כזה או אחר במהלך החיים. אנשים אשר מתלוננים על כאבים בצוואר הקדמי מתלוננים על כאב חזק, לעתים גם על השלכת הכאב לאזור הלסת ועל כך שהכאב מפריע לתפקוד היום יומי. לרוב, כאבי צוואר קדמי לא חולפים סתם כך מבלי לבצע שינוי בתפקוד היומי ובלי טיפול.

סיבות המובילות לכאבי צוואר קדמי

כאבים בצוואר ובשכמות
כאבי צוואר ושכמות
כאבי גב חזקים
כאבי גב עליון
כאבי צוואר המקרינים לידיים
כאבים בכתפיים
פריצה באזור הצוואר
פריצת דיסק צווארי
כאבי צוואר המשפיעים על הראש
כאבי כתפיים וצוואר
כאבים של כתף אחורית
כאב בכתף אחורית

סיבות המובילות לכאבי צוואר קדמי

כאבים בצוואר קדמי לא נוצרים ללא סיבה. לעתים הכאב הוא השפעה של פעילות ארגונומית לא נכונה כמו ישיבה ממושכת מול המחשב בצורה המקשה על הגוף, אל לעתים הכאב יכול להצביע על בעיה בבלוטת התריס ועל כך מומלץ לבחון את המצב ובמיוחד אם מדובר בכאבים כרוניים בצוואר קדמי ולא רק בכאבים אשר הופיעו באופן חד פעמי.

כיצד מרגיש הכאב

כאבי צוואר קדמי יכולים להיות כאבים כרוניים בצוואר קדמי והם יכולים להיות כאבים נקודתיים חולפים. הכאבים יכולים להופיע בנקודה אחת בצוואר והם יכולים להופיע בנוסף לכאבים בלסת, בלשון ובחלקו האחורי של הצוואר.

מניעת הכאב

באופן כללי ניתן לומר כי תמיד טוב יותר למנוע את הכאב מאשר להתחיל לטפל בו. לכן, מומלץ מאד קודם כל לבצע התאמה של סביבת המטופל כמו גם התאמה של גובה הכיסא, השולחן והנחת הרגליים על הרצפה או על מגביה. במקביל מומלץ מאד כל יום לחזק את שרירי הצוואר על ידי ביצוע תנועות איטיות קדימה- אחורה ומצד לצד.

טיפולים מומלצים נגד כאבי צוואר קדמי

דיקור סיני – הדיקור יוצר הנעה של האנרגיה בגוף והוא יעיל מאד הן לטיפול במחלות והן לטיפול באזורים תפוסים. במקרים של מחלה בבלוטת התריס הדיקור יכול להביא להחלמה מלאה וכמובן שבמקרים של דלקות הדיקור יניע את האנרגיה באזור ויביא לשחרור הדלקת והכאב.

צמחי מרפא – יעילים במיוחד כאשר יש חולשה של הגוף, דלקת או מחלה. את הצמחים מתאים המטפל בהתאם לאבחון של המטופל ולמציאת מקור הבעיה ויש ליטול אותם על פי ההוראות שנקבעו.

פלדנקרייז – שיטה לחיזוק מערכות הגוף. המטפל יבחן את המטופל ויבחר לו דרך לחיזוק הגוף אשר תקל גם על התמודדות עם דלקות, מחלות שונות וכן הרחבה של התנועה ובכך להוביל לפתרון הכאב מן היסוד.

מדיטציה – כאבי צוואר קדמי יכולים להופיע כתוצאה ממתח בחיים אשר מוביל בין היתר לחולשה וחוסר שינה או שינה לא טובה. המדיטציה מאפשרת להירגע, לנוח, להתרכז בריפוי ומכאן לאפשר לכאב ולבעיה לחלוף.

טיפול תרופתי –  במצבים של דלקות בבלוטת התריס יש לבחון עם הרופא המטפל אלו תרופות יכולות להתאים למחלה או לפגיעה ולא לקחת משכחי כאבים רק במטרה להעביר לרגע את הכאב.

כאבי צוואר קדמי עלולים להפריע לתפקוד היום יומי וכדי לבחור את הטיפול הנכון עבורך ניתן להשאיר פרטים באתר ומומחה ייצור איתך קשר להתייעצות.