לחצו להתקשרות:

כאבי צוואר מקרינים לראש וכתפיים

כאבי צוואר הם בין הכאבים הנפוצים באוכלוסייה. ככל הנראה מעל 70% מהאנשים סובלים מדי שנה מכאבים זמניים או קבועים בצוואר. כאבי צוואר יכולים להיות מקרינים לאיברים מסביב והם יכולים ממוקדים כאשר כאבי צוואר מקרינים משפיעים על התפקוד היום יומי, הם מונעים יכולת להתרכז ומעבר לכך הם כוללים סבל פיזי ומגבלה בתנועה.

המקור למידע אובייקטיבי ברשת
התאמה מקצועית עבורך לנותני שירות מתאימים
בדיקת איכות של נותני שירות

סיבות לכאבי צוואר מקרינים

הצוואר שלנו מורכב מחוליות, עצבים ושרירים וכל אחד מהגורמים יכול להוביל לכאב צוואר מקרין לגב עליון, בכתפיים, זרועות וראש . הסיבות להיווצרות הכאב יהיו או חבלה מקומית כתוצאה מפעילות לא נכונה או תאונה והן יכולות להיות תוצאה של התנהלות יום יומית מזיקה. כל מי שאינו עוסק בפעילות גופנית בכלל, יושב שעות מול המחשב או הטלוויזיה בתנוחה לא ארגונומית ואינו ישן עם כרית אשר מותאמת לו, יכול לסבול מכאבי צוואר עם הקרנה לידיים, לראש, לגב או לכתפיים.

כאבים חזקים בשכמות
כאבי שכמות
כאבי גב חזקים
כאבי גב עליון
כאבים המופיעים באמצע הגב
כאב גב אמצעי
כאב באזור הגב התחתון
כאב גב תחתון
כאב כתוצאה מבלט דיסק
כאבים בכתפיים
כאב בצוואר ובידיים
כאבים מקרינים ליד

תסמינים של הכאב

כאבי צוואר מקרינים יכולים להקרין לכל אחד מהכיוונים; ידיים, גב, כתפיים או ראש. ההקרנה יכולה להיות לעבר מספר מקומות או רק לאזור אחד. לרוב, הכאב ירגיש ככאב חזק באזור הצוואר והתחושה תהיה של נימול או שריפה לעבור האזור המוקרן. האזור אליו מקרין הכאב יכול לכאוב או להיות תחת מגבלת תנועה אשר מפריעה לתפקוד היום יומי. במקרים מסוימים וכאשר יש הקרנה של הכאב לאזור הראש יכולה להיות גם תחושה של סחרחורת ו/או של בחילה. (ראה: כאבי צוואר ראש ועורף, ראה: כאבי צוואר וכתפיים)

תרגילים מומלצים למניעת הכאב

מתיחות של אזור הצוואר והאזורים מסביבו יכולים להביא לחיזוק השרירים ולהימנעות מהכאב. המתיחות יכולות להתבצע בזמן ישיבה זקופה על כיסא כשהרגליים נוגעות ברצפה והראש נע מכתף אחת לשניה ולאחר מכן ביצוע של הנעת הסנטר אל עבר החזה וחזרה למעלה. נוסף לביצוע התרגילים אותם ניתן לבצע גם במהלך יום העבודה, מומלץ בעת כאב לבחון את המזרן ותנוחת השינה כיוון שאם אלו מזיקים לגוף הכאב לא יחלוף אלא יחזור גם לאחר טיפול.

עיסוי תאילנדי – עיסוי עמוק של אזור הצוואר והאזורים אליהם הכאב מקרין. העיסוי מתבצע בשילוב עם טכניקות מתיחה.

פלדנקרייז – תרגול בעזרת מטפל המנחה את האדם אשר סובל מהכאב כיצד לשמור על יציבה נכונה וכך ליצור איזון ולמנוע החמרה או לחלופין חזרה של הכאב.

אוסתאופתיה – טיפול לאורך עמוד השדרה. מתאים גם כאשר ישנו מצב של שלט דיסק המוביל לכאב באזור. ההקלה מידית בסוף הטיפול הראשון.

כוסות רוח – באמצעות חום וכוסות רוח יוצרים מצב של וואקום באזור הכאב. הטיפול מתאים לכאבי צוואר מקרינים ובמיוחד כשאלו מקרינים לאזור הכתפיים והשכמות. הטיפול מביא לזרימת האנרגיה וההקלה מורגשת מיד בסיום הטיפול.

ריפוי בעיסוק – חיזוק של חגורת הכתפיים ואזור הצוואר על מנת לתמוך באזור. הטיפול מתבצע דרך שימוש בעזרים שונים על פי החלטת המטופל ומתאים במיוחד כשישנה מגבלת תנועה הנובעת מהכאב הראשוני. על מנת לחוש הקלה ופתרון של הכאב יש לבצע סדרת טיפולים.

סובלים מכאבי צוואר מקרינים? המטרה שלנו באתר המקור למרפאות כאב היא לתת לכם את כל המידע הנדרש לכם באופן אובייקטיבי. השאירו את פרטיכם באתר ומומחה בתחום הכאב יחזור אליכם להתייעצות ותיאום הטיפול המתאים לכם ביותר.