כאב גב יכול להקרין לרגל שמאל, רגל ימין, לחזה, לזרועות ולבטן. מהן הסיבות לכאבי גב מקרינים? מהם התרגילים המומלצים ושיטות טיפול מצליחות דרך מטפלים מנוסים באזור המגורים שלכם
כאבי כתפיים ושכמות חזקים - סיבות לכאב, איך הכאב מורגש? דרכים למניעת כאב ושיטות לטיפול מומלצות בכאב באזור הכתפיים והשכמות ברפלקסולוגיה, שיטת אלכסנדר ועוד
כאבי צוואר מקרינים לאזור הראש, הגב, הכתפיים והעורף. כל מה שאתם מעוניינים לדעת על כאב מקרין מאזור הצוואר לחלקים אחרים בגוף עד לטיפול דרך מרפאת כאב
כאבי כתפיים וצוואר - סיבות להיווצרות כאבים באזור הכתף, תסמינים, דרכים למניעת הכאב וטיפולים יעילים בכאבים בכתפיים עם הקרנה לאזור הצוואר והעורף,
כאבי צוואר עם הקרה לאזור זרועות - ידיים. כאב מקרין מאזור הצוואר לידיים החל מספמפטומים, גורמים וטיפול אפקטיבי באמצעות מרפאות כאב ממוקמות בקרבת אזור מגוריכם
סיבות, תסמינים וטיפולים מצליחים בפריצת דיסק להעלמת כאב חד, תרגילים מומלצים לחיזוק שרירי הגב סביב האזור. על פריצת דיסק בהריון וטיפולים מומלצים דרך מרפאות כאב

כאבי צוואר וכתפיים

כאבי צוואר וכתפיים אלו כאבים אשר המקור יתחיל לרוב באזור הצוואר שמשליך על כאב לאזור הכתפיים. הכאבים השונים יכולים לפגוע בתפקוד היום יום על ידי מגבלה בתנועה וכן מתוך הכאב המתמשך אשר ללא טיפול אינו עובר. הכאב עלול לפגוע בריכוז, ביכולת התפקוד וכן מוביל לפגיעה במערכות היחסים השונות בשל תסכול הנובע מהכאב. כ- 70% מהאוכלוסייה יחושו במהלך חייהם כאב צוואר מקרין לאזור הכתפיים.

גורמים לכאבי צוואר וכתפיים

לרוב, כאב בצוואר וכתפיים יהיו תוצאה של עומס יתר המוטל על אזור הצוואר והחוליות. העומס יכול להיות תוצאה של חוסר תנועה, ישיבה לא ארגונומית לאורך שעות רבות מול מסכים שונים וכן מתח ולחץ יכולים להשפיע בצורה משמעותית על הכאב באזור. הכאבים יכולים להיות כמובן גם תוצאה של פגיעה ישירה באזור כמו לאחר תאונה. לרוב, ההתנהגות היום יומית מובילה לעומס על האזור שיוצר דלקת אשר לא תרפה ללא טיפול.

כאבי שכמות המקרינים לאזור הראש
כאבים מקרינים לראש
כאבים חזקים בגב העליון
כאבי גב עליון
כאבים בכתפיים ובצוואר
כאבי כתפיים וצוואר
כאבים בצוואר ובאזור העורף
כאבי צוואר ועורף
כאבים של כתף קפואה
כתף קפואה
כאבים בכתף הקדמית
כאבי כתף קדמי

כיצד מרגישים הכאבים

כאבי צוואר וכתפיים אלו כאבים אשר המקור שלהם יהיה כמעט תמיד בצוואר והם יעברו בתחושת נימול או שריפה לאזור הכתפיים. תחושת הכאב לא חייבת להיות סימטרית והיא יכולה להופיע רק בכתף אחת או יותר חזק בצד אחד. הכאבים יכולים להיות חדים או עמומים והם יכולים להיות לאורך זמן באופן קבוע או עם הפוגות.

תרגילים המסייעים לטיפול בכאבים

בכאבים בצוואר כמו בכאבים בכתפיים ניתן לטפל גם בבית ואף בשכיבה על הגב. בשכיבה על הגב על מזרן קשיח (מזרן המונח על הרצפה) יש לכופף את הברכיים כלפי מעלה שכפות הרגליים על המזרן ולהביא את הצוואר קדימה לאזור החזה ובחזרה אחורה. לאחר מכן יש להזיז את הצוואר לכיוון כתף ימין ולאחר מכן לכתף שמאל. יש לחזור מספר פעמים על כל תרגיל ולבצע אותו באיטיות.

טווינא – פיזיותרפיה סינית המשלבת בין תרגול של המקום לביצוע עיסוי חזק על ידי מטפל מומחה. התרגול מגדיל את טווח התנועה ומשחרר את הדלקת במקום.

כירופרקטיקה – טיפול על ידי הפעלת מניפולציות שונות של המקום ומכאן הטיפול מוביל להגדלת טווח התנועה. מתאים גם לאחר תאונות ופגיעות ישירות במקום.

דיקור סיני – הנעה של האזור הדלקתי בעזרת מחטים דקות כשהמטרה היא לשחרר את הדלקת המקומית ומכאן לטיפול והחלמת האזור.

מזותרפיה – הזרקה של חומר אנטי דלקתי עם ויטמינים ומינרלים. את החומר מזריקים לאזור הכאב כדי ליצור טיפול וריפוי מלא של האזור.

פזיותרפיה – הרחבת יכולת התנועה של הצוואר על ידי שימוש באמצעים שונים וכן על ידי ביצוע עיסוי על ידי המטפל. ההרחבה של התנועה והעיסוי יוצרים שחרור של הדלקת ומכאן לשחרור הכאב.

ישנם סוגי טיפולים שונים אשר יכולים לסייע לך להתגבר על כאבי הצוואר והכתפיים. אם גם אתה סובל מכאבי צוואר וכתפיים השאר את פרטייך באתר ומומחה יחזור אלייך להתייעצות.