אורטופד מומחה מנתח צוואר לקביעת תור מזורז לייעוץ לצורך חוות דעת, אבחון, טיפול בכאבים חזקים באזור הצוואר או ניתוח בצוואר במקרים שבהם אין מוצא אחר.
אנשים אשר סובלים מכאבים במו כאבי צוואר אחורי חדים מעידים על כך שאיכות החיים שלהם נפגעת והם נמנעים מפעילויות שגרתיות. לכן חשוב לטפל בכאב ולמצוא את המקור שלו.
לצערנו כאבי צוואר אצל ילדים הם תופעה שכיחה הרבה יותר מכפי שאנו יכולים לחשוב עליה. ילדים אשר סובלים מכאבי צוואר יכולים להיות עייפים יותר ופחות מרוכזים בשיעורים. טיפולים לכאב יכולים להתבצע ללא תרופות בהתייעצות מוקדמת עם מומחים.
שכיחות כאבי הצוואר עולה על 70% מהאוכלוסייה והם מפריעים ליום יום שלנו. הטיפול בכאבי הצוואר יכול להיות טבעי ולאחר אבחון ניתן לבחור את הטיפול המתאים ביותר לכאב
כאבי צוואר יכולים להופיע באחד הצדדים והם יכולים להופיע באופן שווה בשניהם. הכאבים בצוואר מחייבים התייחסות, אבחון וטיפול כיוון שהם פוגעים באורח החיים שלנו וללא טיפול מתאים הם יובילו לאובדן ימי עבודה ולפגיעה בתפקוד היום יום.
כאבי צוואר חזקים מלווים בכאבים בעורף והראש לרבות הגורמים, הסימפטומים התרגילים והטיפולים המשלימים הנפוצים והמומלצים בעזרת מרפאות כאב באזורכם
כאבי צוואר וגב עליון חזקים לרבות גורמים, תסמינים וטיפול יעיל בכאבים בצוואר אשר מקרינים לאזור גב עליון באמצעות מרפאות כאב מומלצות באזור מגורכם.
כאבי צוואר עם הקרה לאזור זרועות - ידיים. כאב מקרין מאזור הצוואר לידיים החל מספמפטומים, גורמים וטיפול אפקטיבי באמצעות מרפאות כאב ממוקמות בקרבת אזור מגוריכם
כאבי צוואר עם הקרנה לאזור הכתפיים והשכמות. מקור הכאב, תסמינים, תרגילים וטיפולים יעילים נגד כאבים בצוואר וכתפיים דרך מרפאות כאב באזור מגוריכם
כאבי צוואר מלווים בכאבי שכמות חדים. סיבות, גורמים תסמינים וטיפולים מומלצים בכאב בצוואר ושכמות ע"י מרפאות כאב מומלצות ממוקמות בקרבתכם
כאבי צוואר מלווים בסחרחורות הם לא כאבים נדירים. אנשים רבים מתנהלים שלא בכוונה בדרך שפוגעת באזור הצוואר ומכאן שהם חשופים לכאבי ראש וסחרחורות, מה שיכול להוביל לפגיעה משמעותית באיכות החיים.
כאבי צוואר מקרינים לאזור הראש, הגב, הכתפיים והעורף. כל מה שאתם מעוניינים לדעת על כאב מקרין מאזור הצוואר לחלקים אחרים בגוף עד לטיפול דרך מרפאת כאב
כאבים בצוואר קדמי נוצרים לרוב בשל השפעות החיים המודרניים שכוללים ישיבה ממושכת לא ארגונומית מול מסכי מחשב וטלוויזיה והם יכולים להחמיר כאשר לא מטפלים בהם. הטיפול יכול להיות ללא תרופות ובאופן טבעי.
פריצת דיסק צווארי להפגת כאב חזק מעמוד שדרה באזור הצוואר. תרגילים לחיזוק שרירי הצוואר מסביב לאזור פריצת דיסק בחוליות הצוואר

טיפול בכאבי צוואר חזקים

כאבי צוואר מופיעים מעת לעת אצל מרבית האנשים. עם זאת, עוצמת הכאב, האינטנסיביות  וההשפעה שלו משתנים מאדם לאדם. כאבי צוואר חזקים גורמים לתנועה מוגבלת, עד כדי חוסר יכולת מוחלט להניע את הצוואר. התופעה הזאת מכונה "צוואר תפוס". החדשות הטובות בנושא זה הן שניתן להקל או להפסיק כאבי צוואר בצורה טובה ויעילה. אתר המקור לרפואת כאב מסייע במציאת מרפאות כאב שיתנו מענה יעיל לכאב. ניתן ליצור קשר כבר כעת ולעשות צעד ראשון לקראת הפתרון.

המקור לרפואת כאב מרכז באתר את כל המידע הנדרש אודות סוגי הכאב השונים. באתר ניתן למצוא מידע מקיף על כאב, סוגי כאב, המקור לכאב וסוגי הטיפול הטובים ביותר בתחום. המטרה שלנו היא לסייע לך לחיות ללא כאב ואנו עושים זאת על ידי איסוף מידע אובייקטיבי אודות הכאב וכן על ידי העמדת מומחים לרשותך שישמחו לסייע לך למצוא את הטיפול הנכון לך ביותר, ללא כל התחייבות.

מומחי המקור לכאב ישמחו לענות על שאלותיכם בהשארת פרטים באתר או בשיחת טלפון. המטרה שלנו היא לעזור לך להיפתר מהכאב בהעמדת מידע רב ככל שניתן לרשותך.

המומחים של המקור למרפאות כאב ישמחו לתת לך מידע אודות הטיפולים השונים בתחום הכאב והכל ללא תשלום וללא כל התחייבות מצדך. בהשארת פרטים באתר או התקשרות טלפונית נוכל לבחון יחד איתך אלו טיפולים הם נכונים ביותר עבורך. בשיחה נבחן את סוג הכאב שלך, מתי הוא מופיע, כיצד ניסית לטפל בו בעבר ואף להתאים לך את המטפל הנכון ביותר לפי אזור המגורים שלך.

המומחים שלנו עומדים לרשותך ללא כל עלות או התחייבות מצדך וניתן ליצור איתם קשר בטלפון או בהשארת פרטים באתר.

המקור למרפאות כאב בוחן עבורך את נותני השירות בתחום הכאב. הבדיקה היא של שיטות הטיפול השונות, של קליניקות ושל מטפלים והכל כדי לאפשר לך לבחור את הטיפול הנכון ביותר עבורך. החיים יכולים להיות ללא כאבים ולבחירת דרך הטיפול הנכונה משמעות רבה בהליך. המקור לכאב בוחן מרפאות בכל רחבי הארץ, מתאים לכל אחד ואחת את המטפלים לפי אזור המגורים, סוג הכאב ולאחר אפיון אישי. מידע אודות הקליניקות המומלצות והטיפולים המומלצים ניתן לקבל בטלפון או בהשארת הפרטים באתר.

טיפולים בכאבי צוואר

כאבי צוואר עלולים להשפיע לרעה על התפקוד היום יומי. מי שסובל מהם מצוי במצב מתמיד של עייפות. גם בעת מנוחה, הכאבים אינם מרפים. כאבי צוואר חזקים מביאים לכדי פגיעה חמורה באיכות החיים. יתרה מזאת – גם יכולת העבודה של מי שחווה כאבי צוואר נפגעת ואיתה גם כושר ההשתכרות. ואולם זה המקום להזכיר כי ניתן לטפל בכאבי צוואר ביעילות. כל מה שצריך הוא רצון ויזמה.

כאבים של הכתף
כאבי כתף וצוואר
כאב כתוצאה מבלט דיסק
כאבים בכתפיים
כאבי גב חזקים
כאבי גב עליון
פריצה באזור הצוואר
פריצת דיסק צווארי
כאבי צוואר המשפיעים על הראש
כאבי ראש
כאבים של הגב העליון
כאבי גב עליון

מומלץ מאד לטפל בכאבי הצוואר סמוך מאד לזמן ההופעה שלהם. כאבי צוואר אינם עוברים, לרוב, מאליהם. זאת משום שלרוב המקור לכאבי צוואר הוא פגיעה או גירוי של השרירים התומכים בו. גירוי כזה נגרם, בדרך כלל, אם וכאשר קיים איום כל שהוא על עמוד השדרה. רק ביטול של האיום הזה או טיפול בו יפחיתו כאבי צוואר חזקים כמעט לחלוטין. מלבד הגורמים כאמור ניתן למנות עוד מגוון רחב של גורמים לכאבי צוואר. לפיכך יש צורך לאבחן את הכאב, למצוא את הגורם או הגורמים לו ולטפל בהם. רק כך ניתן להחזיר את החיים למסלולם.

סימני כאב שמקורו בצוואר – תהליך ניווני או חבלות עלולים לגרום לבעיות צוואר שמקרינות למקומות שונים בגוף. סימני כאבים שמקורם בצוואר עלולים להיות זרמים בגפיים, כגון נימולים לאורך היד, באצבעות ואף לאורך הרגליים. תהליכים ניווניים שמתרחשים בצוואר עלולים לגרום הקרנות לאברים בגוף, ותמיד יש לבדוק את עמוד השדרה הצווארי אם סובלים מנימולים, דקירות או זרמים במקומות שונים בגוף.

כאבי צוואר – איך הם נגרמים

בלא מעט מקרים מתברר כי כאבי צוואר שרבים סובלים מהם הם תוצאה ישירה של אורח החיים המערבי. זה כולל ישיבה לאורך שעות מול המחשב או הטלוויזיה. במקרים רבים כולל אורח החיים המודרני גם מיעוט בשינה או שינה לא טובה. שימוש תכוף בטלפון גורם גם הוא ללא מעט בעיות. הטיית הראש בעת השיחה איננה תנועה נוחה לגוף. גם פריטים המקיפים את כל אחד מאיתנו אינם מסייעים דווקא במניעת הכאב. כך למשל, כרית ומזרן שאינם מתאימים למשתמש עלולים בהחלט לגרום כאבים והפרעות שינה חמורות.

שיחות טלפון ארוכות (לעיתים תוך כדי עיסוק אחר), שעות מחשב מרובות, שינה לא נוחה – כל אלה הם רק חלק מהגורמים לכאבי צוואר חזקים. גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון הם פגיעות שונות בצוואר. אחת הפגיעות הנפוצות בצוואר היא "פגיעת שוט". פגיעה כזאת נגרמת כתוצאה מזעזוע, הזורק את הראש קדימה או אחורה במהירות, בדיוק כמו שוט. פגיעה כזאת יכולה להיגרם כתוצאה מתאונת דרכים, ובעיקר פגיעה מאחור. אף שפגיעה כזאת עשויה להיראות קלה בשלבים הראשונים אחרי התאונה, היא עלולה להחמיר בהמשך. גם אם לא נגרם נזק לרכב, "צליפת השוט" עלולה לגרום לצוואר תפוס ולסבל מתמשך. לעיתים נוסף על הכאב בצוואר גם כאב ראש עד כדי מיגרנות ממש.

אבחון מקור הכאב

אבחון המקור לכאבי הצוואר חשוב מאד על מנת לבחור בשיטת הטיפול המתאימה. האבחון חשוב בעיקר כאשר מקור הכאב איננו ידוע או לא ניתן לעלות בצורה מדויקת על הגורמים לו. יש לבחון את הכאב לעומק לפני ביצוע טיפול ולהגיע למסקנות הנדרשות. האבחון יכול לכלול שאלון, בדיקות פיזיולוגיות שונות  או אפילו בדיקות CT, רנטגן או בדיקת MRI

פתרונות ושיטות טיפול מומלצות

מגוון הטיפולים האפשריים להפחתת כאבי צוואר חזקים הוא רחב. מתוך המגוון הזה בחרנו מספר טיפולים שיעילותם הוכחה לא אחת. כל מטפל בכאבים משתמש או עשוי להשתמש בשיטות שונות, שחלקן אולי לא יוזכר כאן. עם זאת רשימת הטיפולים כפי שהיא מופיעה באתר, כוללת את הטיפולים העיקריים והיעילים ביותר הקיימים ברפואה האלטרנטיבית כמו גם ברפואה הקונבנציונאלית.

כאבי צוואר כרוניים תוקפים אנשים בשל ישיבה ממושכת מול המחשב, בגלל הגיל ובגלל מחלות כרוניות ראומטיות. כאשר יש כאבי צוואר חזקים אנו עלולים לסבול גם מכאבי ראש ולא מסוגלים לתפקד. אפשר להיעזר בטיפולים כגון גלי רדיו או גלי הלם המחממים את הרקמות באזור, גלי הלם המאיצים את ההחלמה באמצעות האצת מחזור הדם, זריקות נגד כאב מסוגים שונים כגון זריקות סטרואידים, זריקות קורטיזון, זריקות בוטוקס או זריקה היאלורונית.

ניתוח: ניתוח בצוואר או בגורם לכאבים יהיה המוצא האחרון. ניתוח כזה הוא יעיל רק במקרים של פגיעות חמורות בשלד, כמו למשל במקרים חמורים של פריצת דיסק. לרוב, יש לניתוחים כאלה השלכות לטווח רחוק. עם זאת, המצאות ופיתוחים חדשים מגדילים את סיכויי ההצלחה.

הזרקות: זריקות להפגת כאבים כמו למשל מזו תרפיה יכולות להועיל לכאב ולטיפול במקור הכאב. במקרים של כאב הנובע מדלקות (נפוצות במקרים של עומס מצטבר), הזרקת חומרים נוגדי דלקות, ויטמינים, מינרלים או אף סטרואידים יכולה להקל על הכאב ולפתור את המקור שגורם לו. טיפול כזה צריך להינתן אחרי התייעצויות עם מומחים. אסור להתייחס לטיפול הזה בקלות ראש. עם זאת, התוצאות של טיפולים כאלה מוכחות, ולרוב כאבי צוואר כמו גם כאבים אחרים אכן נפסקים בזכותו.

טיפולים משלימים נגד כאבי צוואר

גם טיפול משלימים יעילים לטיפול בכאבי צוואר כרוניים, כגון שיאצו, וואטסו ובמיוחד דיקור.

עיסוי רקמות עמוק: עיסוי כאמור מתאים מאד לטיפול בצוואר תפוס. העיסוי יכול להתרכז באזור הצוואר, השכמות והזרועות. המטרה של המטפל היא להקל על העומס המוטל על הצוואר ועל השרירים התומכים בו. לאחר הטיפול מתפשטת במטופל בדרך כלל תחושת שחרור והקלה מידית בכאב. הטיפול יכול לפתור את כאבי הצוואר לחלוטין או להקל באורח ניכר על הסובל מהם. לאחר הטיפול מומלץ לבצע תרגילי חיזוק כדי למנוע את הישנות הכאב.

אוסטיאופתיה: טיפול בבעיות מבניות של עמוד השדרה. אוסטיאופתיה יכולה להוביל לפתרון הכאבים בזמן קצר כאשר המקור הוא פגיעה פיזית (כמו למשל פגיעת שוט) או כאשר הפגיעה היא במבנה של עמוד השדרה. האוסטיאופתיה יעילה מאד, כך שבמרבית המקרים כבר לאחר הטיפול הראשון ניתן לחוש הקלה. לאחר סדרת טיפולים יחלוף הכאב לחלוטין, בחלק ניכר מהמקרים.

פלדנקרייז: תרגול הגוף שמטרתו היא להביא לחיזוק השרירים והשלד. התרגול דורש התמדה לאורך זמן, גם לאחר השגת פתרון לכאב. על אף שהטיפול בשיטת פלדנקרייז יכול ליצור הקלה מידית, יש לצפות לכך שההקלה בכאב או מניעת הישנותו תבוא רק לאחר תרגול קבוע. אין קיצורי דרך ואין הקלות.

המקור לטיפול בכאב צוואר

כאבי צוואר הם כאבים חזקים אשר יכולים להשפיע גם על אברים נוספים בגוף. הכתפיים או הראש הם האברים המושפעים ביותר מכאבים בצוואר. אם גם לך יש כאבי צוואר, חשוב מאד לטפל בהם בדרך הנכונה. אתר המקור לרפואת כאב מביא לגולשים מידע נרחב על סוגי הכאב השונים והטיפול בהם. כמו כן מתמחה האתר במציאת פתרונות יעילים המותאמים אישית לכל פונה. מומלץ ליצור איתנו קשר בהקדם. ניתן להשאיר פרטים באתר ומומחה בתחום יחזור אליך להתייעצות. זאת על מנת להתאים עבורך את מרפאת הכאב המתאימה ביותר והקרובה לאזור מגוריך.