פריקת כתף

פריקת כתף היא פריקה אשר יכולה להביא לכאבים ולמגבלה בתנועת הכתף. קרוב ל 95% מפריקות הכתף יהיו של פריקת כתף קדמית ורק 5% יהיו של כתף אחורית. כמעט תמיד בעת פריקת הכתף ייגרם נזק גם לרקמות הרכות שבאזור. כאשר עוברים פריקת כתף יש לפנות לטיפול נקודתי כדי לבחון האם ניתן להשיב את הכתף חזרה למקום או לא. לאחר מכן ניתן לבצע טיפולים נוספים אשר ימנעו בעתיד את פריקת הכתף וירגיעו את הכאב.

סיבות לפריקת כתף

הכתף היא מפרק מיוחד במינו והמפרק תלוי ברצועות שסביבו אשר בלי שאלו יהיו חזקות הסכנה לפריקה גוברת. הפריקה יכולה להיות תוצאה של משיכה חזקה, סחיבת משא אשר יוצרת מאמץ יתר על האזור (כמו גם סחיבה של שקיות מהסופר) וכן תאונות שונות כמו תאונת ספורט, נפילה, החלקה ותאונת דרכים. הפריקה תהיה פעמים רבות על רקע חולשה של אזור הכתף.

כאבים בכתף הקדמית
כאבי כתף קדמי
כאב גב עליון מקרין
כאבי גב עליון
כאבים בכתפיים ובאזור הצוואר
כאבי צוואר ושכמות
כאבים בכתפיים ובשכמות
כאבי כתפיים ושכמות
כאב בחלק הגב העליון
כאבי גב עליון
בלט של דיסק בגב
בלט דיסק

סימפטומים של פריקת כתף

פריקת כתף תהיה כמעט תמיד מורגשת ברגע בו היא מתפתחת. לרוב יורגש כאב חד מאד במקום ואז יש לפנות לטיפול לבחינת האזור ולטיפול מידי שלו. פריקת כתף יכולה להיות פריקה חלקית או מלאה ובפריקה מלאה תהיה גם פגיעה ברקמות הרכות אשר תפקידן לייצב את מפרק הכתף. מעבר לכך, הסימפטומים לאחר הטיפול הראשוני יהיו כאב שיכול להימשך לאורך תקופה של מספר שבועות.

תרגילים למניעת פריקת כתף

חיזוק של חגורת הכתפיים יכול להביא למניעת פריקת הכתף. חיזוק חגורת הכתפיים על ידי הפעלה שלה, תרגול מתיחות וביצוע סיבובים של הכתף (כמו תחנת רוח קדימה ואחורה) יגרמו למפרק להיות בפעילות מתמדת ויהיו יעילים גם כדי למנוע פריקת כתף חוזרת.

טיפול בפריקת כתף

נטורופתיה – פריקת כתף דורשת תקופת החלמה ממש כמו במחלה. הגוף כואב וצריך להשקיע מאמצים רבים בשיקום האזור. תזונה נכונה בעזרת מטפל מומחה יכולה לסייע להחלמה מהירה יותר.

אוסתאופתיה – פעילות עדינה יחסית של המטפל על המטופל. הפעילות משלבת עיסוי יחד עם מניפולציה עדינה לאורך עמוד השדרה. הטיפול משפיע באופן מידי.

יוגה – תרגול יוגה יכול לסייע להפחית את הכאב ולשקם את האזור על ידי הנעת אנרגיה לאזור ועל ידי תרגול עדין של האזור. את היודה יש לבצע בעזרת מורה אשר מבין גם בשיקום לאחר פציעות.

פיזיותרפיה – גם לאחר ביצוע פעולה רפואית יומלץ לרוב לבצע תרגילי פיזיותרפיה הכוללים הדרכה וטיפול במגע.

ניתוח – ישנם מצבים בהם פריקת כתף דורשת הליך כירורגי ניתוחי. כיוון שכל פריקת כתף דורשת התערבות של רופא ומעקב, בהתאם לשיקום האזור ייקבע האם יש צורך בניתוח או לא. בכל מקרה, על מנת למנוע את הניתוח מומלץ מאד לבצע טיפולים שמסייעים להליך השיקומי.

פריקת כתף יכולה להביא למצב של כאב חד. על מנת לטפל בעצמכם נכון בתקופת השיקום השאירו את פרטיכם באתר ומומחה בתחום יחזור אליכם.