גורמים להיווצרות כאבי גב עליון, סיבות וטיפולים להפגת כאבי גב עליון חזקים, החל מזיהוי גורמים לכאב עצמו וכלה בתרגילים מומלצים לחיזוק שרירי גב להעלמת כאבים חזקים בגב עליון
כאבי כתפיים וצוואר - סיבות להיווצרות כאבים באזור הכתף, תסמינים, דרכים למניעת הכאב וטיפולים יעילים בכאבים בכתפיים עם הקרנה לאזור הצוואר והעורף,
כאבי צוואר וגב עליון חזקים לרבות גורמים, תסמינים וטיפול יעיל בכאבים בצוואר אשר מקרינים לאזור גב עליון באמצעות מרפאות כאב מומלצות באזור מגורכם.
כאבי צוואר מלווים בכאבי שכמות חדים. סיבות, גורמים תסמינים וטיפולים מומלצים בכאב בצוואר ושכמות ע"י מרפאות כאב מומלצות ממוקמות בקרבתכם
כאבי צוואר עם הקרה לאזור זרועות - ידיים. כאב מקרין מאזור הצוואר לידיים החל מספמפטומים, גורמים וטיפול אפקטיבי באמצעות מרפאות כאב ממוקמות בקרבת אזור מגוריכם
מניעה ולטיפול בכאבי גב בזמן מנוחה - אודות טיפול בכאבים בגב בזמן ישיבה, בזמן שכיבה ובשינה באמצעות קרניו סקראל, טווינא, כירופרקטיקה וניתוח במקרים קשים מיוחד

כאבי כתפיים חזקים

כאבי כתפיים נובעים ממקורות שונים. מפרק הכתף הוא אחד מהמפרקים המורכבים בגוף האדם והוא גם בעל טווח תנועה רחב. ואולם דווקא טווח התנועה הזה, שהוא בעל חשיבות כה רבה, הופך את הכתף לפגיעה יחסית לחלקים אחרים בגוף.  כל פגיעה גורמת, כמובן, לכאב. כאבי כתפיים הם לרוב תוצאה של עומס יתר על המפרק. במקרים חמורים מביא העומס לפגיעה ממשית באזור הכל כך רגיש הזה.

אבל למרות המורכבות של הכתף, חשוב לדעת כי למרבית הסוגים של כאבי כתפיים ניתן למצואפתרון. אתר המקור לרפואת כאב מביא לגולשים מידע רב ועדכני על כו סוגי הכאב, ובכלל זה גם כאבי כתפיים. אנשי המקצוע של המקור לרפואת כאב גם מסייעים למעוניינים בכך למצוא את הטיפול המתאים להם.

המקור למידע אובייקטיבי ברשת שם לעצמו מטרה לתת לך את כל המידע הנדרש על סוגי הכאב השונים.

כל המידע הניתן הוא מידע אובייקטיבי ובא לתת לך את הכלים הטובים ביותר לבחור את הטיפול המתאים לך.

המקור למידע אובייקטיבי מעמיד לרשותך מומחי כאב שישמחו לייעץ ולהתאים לך את הטיפול לכאב ללא כל התחייבות מצידך.

באתר ניתן למצוא את כל המידע הנדרש אודות כאבי כתפיים, הגורמים להם וסוגי הטיפולים השונים כך שהבחירה שלך כיצד לטפל בכאב תהיה הנכונה ביותר.

המקור למידע אובייקטיבי ברשת מעמיד לרשותך מומחים בתחום הכאב אשר ישמחו לעזור לך למצוא את הטיפול המתאים לך ביותר. המומחים פועלים באופן אובייקטיבי כשמטרתם היא להתאים יחד איתך את הטיפול הנכון לך.

על מנת שהמומחים יוכלו לסייע לך ניתן ליצור קשר ישירות או להשאיר פרטים באתר. בהשארת פרטים מומלץ להשאיר מידע אודות אזור מגורים בארץ, סוג הכאב וטיפולים קודמים שלא צלחו. המומחים יאספו את כל המידע ולאחר הבנת המצב הפיזיולוגי יוכלו לתת לך המלצות לטיפול המתאים לך.

המקור למידע אובייקטיבי ברשת אוסף למענך מידע אודות נותני שירות בתחום הכאב. המקור מבצע סינון של המרפאות השונות לפי אזורי מגורים ולפי בחינה של איכות נותן השירות.

המטרה שלנו היא להעניק לך מידע אובייקטיבי ואמין שנבדק בקפידה ולכן ניתן לקבל מידע רק על מרפאות ונותני שירות בעלי המלצות בתחום.

דרכי טיפול בכאבי כתפיים

אזור הכתף מורכב מארבעה מפרקים שונים; מפרק הזרוע, מפרק עצם החזה והבריח, מפרק עצם השכם וכלוב הצלעות ומפרק שיא הכתף והבריח. כל אחד מהחלקים הללו חיוני לתפקוד הכתף מצד אחד, אבל עדין ופגיע מאד מצד שני.

כאבי גב חזקים
כאבי גב עליון
כאבים בכתפיים ובשכמות
כאבי כתפיים ושכמות
כאבים של צוואר המקרינים לאורך הגב
כאבים בכתפיים
כאבים באמצע הגב
כאבי גב אמצעי
כאבי צוואר המשפיעים על הראש
כאבי כתפיים וצוואר
כאבים של כתף אחורית
כאב בכתף אחורית

נוסף לארבעת המפרקים, עוברים באזור הכתפיים כלי דם רבים. האזור מכיל גם שרירים, עצבים ורצועות. כל אחד מאלה עלול להיפגע עם השנים או כתוצאה מפעולה לא נכונה. כיוון שאזור הכתפיים מורכב כל כך, גם הכאבים מורכבים. הם יכולים להופיע בצורה שונה בין אדם אחד לאחר. כאבי הכתפיים יכולים להיות חזקים ולהפריע לתנועה. הפרעה כזאת עלולה לפגוע באיכות החיים בצורה משמעותית.

היווצרות כאבי כתפיים

כאבי כתפיים יכולים להופיע באופן שונה בין אדם אחד לאחר. לעתים התחושה תהיה של אזור תפוס, במיוחד לאחר פעילות גופנית. גם חשיפה לקור עז עלולה לגרום כאבי כתפיים חזקים. לעתים התחושה תהיה כאב דוקר או שורף. ואולם כאשר ישנה פגיעה ישירה באזור, תחושת הכאב תהיה חזקה וממוקדת מאד. פגיעה ישירה עלולה להיגרם כתוצאה מפעילות שגויה או כתוצאה מחבלה או מכה חזקה. ספורטאים רבים חווים כאבי כתפיים חזקים כתוצאה ישירה של העיסוק האינטנסיבי שלהם באימון גופני.

פעילות גופנית כאמור עלולה לגרום גם לחוסר יכולת לתפקד במשך תקופות ארוכות. שחיקה של המפרקים, חבטות ומכות לעיתים קרובות, תזוזה של אחד המפרקים מהמקום – כל אלה יגרמו תחושה קשה של חוסר תפקוד. טיפול לא נכון או הזנחה של האזור, עלולים לגרום לפגיעה בלתי הפיכה בכתף.

סוגים של כאבים בכתף

כאבי כתפיים יכולים להופיע בשלל צורות ורמות. ישנם כאבים שמופיעים באופן סימטרי בשתי הכתפיים. אבל לרוב יתמקדו הכאבים באחת הכתפיים – בכתף שמאל או ימין. זאת כיון שהגוף שלנו מחלק את העומסים באופן שאינו שווה בין צדדיו. כאבי הכתפיים עשויים להיות ממוקדים באזור הכואב, אך הם יכולים גם להיות כאבים מקרינים לאזור הצוואר או לכיוון הגב התחתון. כאב בכתפיים יכול להשפיע על כל חלקי הגוף, כולל מותניים, גב תחתון, ואף רגליים. האדם יכול לחוש תחושות של זרימה בגפיים, דקירות במקומות שונים ואף הקרנות לרגליים.

כיוון שמבנה הכתף מורכב, גם התנועה שלה מורכבת. לפיכך יש לבצע אבחון של הסוג והאופי של הכאב לפני שבוחרים את שיטת הטיפול המתאימה. המקור לרפואת כאב מרכז עבור הגולשים מידע רב ומעודכן בנושא כאבי כתפיים חזקים וכאבים בכלל. סוגי כאב, שיטות אהחון ושיטות טיפול. כמו כן ניתן ליצור קשר ולקבל טיפולים מגורמים מוסמכים המנוסים בטיפול בכאבים.

אזור הכתפיים מורכב מארבעה מפרקים, שרירים, כלי דם, עצבים ורצועות. כיון שכך, חשוב להבין מהו בדיוק מקור הכאב. בחלק מהמקרים הערכת מקור הכאב היא פשוטה למדיי. ואולם יש לא מעט מקרים שבהם יש לבצע אבחון מעמיק ויסודי. הדרך הטובה והמקובלת ביותר לאבחון מקור הכאב יהיא באמצעות תשאול. בנוסף עשוי המאבחן לגעת באזור הכואב או לבצע לחיצות קלות. זאת במטרה לאבחן בצורה מדוייקת יותר היכן מצוי מרכז הכאב ובמה יש לטפל. צורת בדיקה נוספת המקובלת על המטפלים הינה בדיקות הדמיה. בדיקה כזאת יכולה לכלול בדיקתCT בדיקתMRI  או צילומי רנטגן ואולטרא סאונד של האזור  הפגוע.

טיפולים מומלצים בכאבי כתפיים

לאחר שאובחנו מקורות הכאב והגורמים לו, בוחרים המטפלים את שיטת הטיפול היעילה והמתאימה ביותר לטיפול. לא אחת קורה שהמטפל בוחר יותר משיטה אחת. הסיבה לכך היא שכל שיטה עשויה לטפל בגורם אחר לכאב. ביחד, עשוי הטיפול בכללותו להביא להקלה ניכרת ואפילו להעלמות הכאב. להלן מספר שיטות טיפול שניתן להשתמש בהן לטיפול בכאבי כתפיים חזקים.

כאבי כתפיים כרוניים הם פועל יוצא של העולם המודרני והם נובעים מישיבה ממושכת מול מחשב. אנו מאמצים את שרירי הכתפיים כאשר אנו עובדים בסמוך לשולחן והתוצאה היא כאבי כתפיים כרוניים. נוסף על כך ספורטאים עלולים לסבול מכאבי כתפיים כרוניים. הפתרונות לטיפול ללא ניתוח הם למשל גלי רדיו, המחממים את הרקמות בגוף, גלי הלם המאיצים את זרימת הדם בגוף וזריקות להפגת כאב.

הזרקות: הזרקה מקומית של סטרואידים או של חומצה היאלורנית עשויה להביא לפתרון הבעיה. החומרים המוזרקים כוללים חומרים אנטי דלקתיים, מה שמסייע לפתרון הבעיה. העלמת המקור לכאב גורמת, באופן אוטומטי, להעלמת הכאב. זריקות נגד כאבי כתפיים כרוניים הן זריקות וולטרן, זריקות סטרואידים, זריקות קורטיזון, זריקות בוטוקס או זריקה היאלורונית.

ניתוחי כתפיים: ישנם מקרים שבהם המקור לכאבי הכתפיים הוא השחיקה של מפרק הכתף. במקרים אלו, אם וכאשר אין אפשרות לבצע טיפול אחר, מבצעים המומחים החלפה מלאה או חלקית של המפרק. ההחלפה של המפרק במלואו או בחלקו נועדה להרחיב את יכולות התנועה ולהפחית את הכאב בחלק ניכר מהמקרים פותרת התערבות כירורגית כאמור את בעיית הכאב במלואה.

טיפולים משלימים בכאבי כתפיים

טיפול משלימים מתחום הרפואה האלטרנטיבית מעולים להקלה בכאבי כתפיים כרוניים, למשל וואטסו, התעמלות במים בעזרת מדריך, שיאצו, דיקור ואף רפלקסולוגיה.

אקופונקטורה: האקופונקטורה הינה שיטת טיפול המגיעה מתחום הרפואה הסינית. הטיפול יכול להיות יעיל מאד במקרים של דלקת באזור הכתף. הטיפול עשוי לסייע גם במקרה של מחלה הגורמת לחסימה בתנועת הדם בכלי הדם או האטה של זרימת הדם. הטיפול כאמור יעיל גם במקרים של אזור תפוס כתוצאה ממעמסה, לחץ או פעילות ספורט לא נכונה. מעבר לכל אלה, הדיקור משחרר גם חסימות בזרימת האנרגיה לגוף. הדיקור יכול להתבצע באזור הפגוע או באזור אחר, הכול בהתאם לסוג הפגיעה ולהערה המושכלת של המטפל.

כירופרקטיקה: הכירופרקטיקה עוסקת בטיפול במבנה השלד. זאת על ידי על ידי ביצוע תנועות שונות של המטפל על המטופל. הכירופרקטיקה מתאימה למצבים רבים. עם המצבים הללו ניתן למנות כאבים חזקים בכתף, כתף קפואה ופגיעה באחד מהמפרקים. אבחון נכן של מקור הפגיעה והכאב יאפשר לבצע טיפול יעיל וממוקד מאד, שעשוי לפתור את בעיית הכאב לאחר מציאת המקור שלו.

שיטת אלכסנדר :שיטת אלכסנדר היא שיטת טיפול השואפת לגרום למטופל עצמו להביא את גופו להחלמה. כאבי כתפיים חזקים הנגרמים כתוצאה מפעילות לא נכונה של הגוף ייפתרו דרך שינוי בתפקוד העצמי וביציבה נכונה של הגוף.

המקום הנכון לטיפול בכאב שלך

כאבי כתפיים עלולים להיות חזקים ולפגוע בצורה משמעותית באיכות החיים. אנו בחברת המקור לרפואת כאב, מאמינים שאין להשלים עם הכאב. יש להתמודד איתו, לטפל בו ולנצח אותו. אם כאבי כתפיים הם מנת חלקך לעיתים קרובות, הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות עבור עצמך הוא להתקשר לבירור אודות הטיפול הנכון ביותר עבור הכאב שלך. ניתן בהחלט. ואפילו רצוי להשאיר פרטים באתר. יועצים רפואיים להתאמת מרפאה מרשימת מרפאות כאב העומדות לרשותנו יחזור אלייך להתייעצות ולהחלטה באשר לטיפול המתאים ביותר עבורך.