כאבי כתפיים בעת פעילות

קרוב למחצית מהאולוסיה חווים כאבי כתפיים על סוגיהם השונים. הכאבים יכולים להיות כאבי כתפיים בזמן פעילות והם יכולים להופיע דווקא בזמן מנוחה. הכאבים אשר מופיעים בעת הפעילות יכולים להקשות על ביצוע שלה ולהוביל גם לפגיעה משמעותית באיכות החיים כשהם מונעים גם ביצוע של פעולות פשוטות ובסיסיות.

סיבות להיווצרות הכאבים

כאבי כתפיים בזמן פעילות יכולים להופיע באימון כמו ריצה או אימון משקולות. הכאבים יכולים להיות תוצאה של פעילות מוגברת אשר התבצעה בזמן האחרון או תרגילים חדשים והם יכולים להיות תוצאה של היחלשות של האזור כתוצאה מפעילות יום יומית לא נכונה כמו למשל ישיבה לא בריאה ואפילו שינה לא טובה.

כאבים בצוואר ובשכמות
כאבי צוואר ושכמות
כאבי כתפיים המקרינים לראש
כאבים מקרינים לראש
כאבים בכתפיים ובצוואר
כאבי כתפיים וצוואר
כאבים עוצמתיים בגב
כאבי גב עליון
כאבים של כתף קפואה
כתף קפואה
כאבים המשליכים לאזור הכתף הקדמית
כאבי מהכתף הקדמית

כיצד מרגיש הכאב

כאבי כתפיים בזמן פעילות יכולים להופיע כתחושה של דקירה או צריבה באזור והם לרוב יחמירו בעת שאנו מנסים לבצע פעילות פיזית כזו או אחרת. הפעילות אותה אנו מבקשים לבצע יכולה להיות פעילות ספורט והיא יכולה להיות בפעילות בסיסית (כמו שטיפת כלים למשל) כאשר המאפיין הבולט הוא החמרה בעת פעילות והקלה במנוחה.

כיצד נמנע את הכאב

מניעת כאבי כתפיים בעת פעילות מתחילה בחשיבה כיצד אנו מבצעים את הפעילות. כל מי שמבצע פעילות ספורטיבית אירובית או לא מומלץ שיתייעץ עם אנשי מקצוע בתחילת התרגול. בחדרי הכושר ישנם מדריכים שתפקידם לבחון כי התרגילים אינם פוגעים במבנה השלד ויש להתייעץ איתם. כמו כן, מומלץ מאד לבצע תרגילי הרפיה ומתיחות לפני אימון ולאחריו.

שיטות לטיפול בכאב

מוקסה – טיפול במוקסה נעשה בעזרת צמח הלענה אותו המטפל מדליק (כשהמוקסה מגיעה בצורת מקל או על מחט דיקור) ומעביר או מניח על אזור הכאב. החום יוצר הנעה של כדוריות הדם והקלה על הכאב באזור.

כוסות רוח – טיפול יעיל מאד במקרים של דלקת או במקרים של כאב כשהמקור הוא חולשה של הגוף ומחלה. כוסות הרוח מושכות את העור כלפי מעלה ויוצרות הנעה של הדם באזור, מה שמפיג מחלות או דלקות.

דמיון מודרך – את הכאב ניתן להפחית על ידי דמיון מודרך הכולל חשיבה על מסלול הפגת הכאב ורגיעה. לעתים קרובות המתח בחיינו מתבטא בכאבים שונים כמו בכתפיים ואז הדמיון המודרך מסייע מאד.

פלדנקרייז – טיפול תנועתי אשר מלמד את המטופל כיצד להתנהל נכון יותר עם הגוף שלו. התרגול מפחית את הכאב ומלמד את האדם כיצד לבצע פעולות או ספורט ולשמור על הגוף.

זריקות סטרואידים – לעתים יבחרו הרופאים להפנות את המטופלים אשר חווים כאבי כתפיים בפעילות לבצע הזרקה של סטרואידים לאזור. ההזרקה תתבצע על ידי רופא מומחה בתחום וההקלה על הכאב תהיה מידית (אם כי מומלץ לבחון במקביל את הפעילות הגופנית וכיצד ניתן להימנע בעתיד מפגיעה נוספת).

על מנת למצוא את הטיפול המתאים לכאבי כתפיים בזמן פעילות, מומלץ להשאיר פרטים באתר ומומחה בתחום הכאב יחזור אלייך להתייעצות.