מתלוננים על כאב בגב תחתון? טיפולים אפשריים ומטפלים מומלצים בכאבי גב תחתון להפגת כאבים חזקים באזור הגב התחתון דרך מרפאות כאב ומטפלים מומלצים ללא המתנה
גורמים להיווצרות כאבי גב עליון, סיבות וטיפולים להפגת כאבי גב עליון חזקים, החל מזיהוי גורמים לכאב עצמו וכלה בתרגילים מומלצים לחיזוק שרירי גב להעלמת כאבים חזקים בגב עליון
סיבות, תסמינים וטיפולים מצליחים בפריצת דיסק להעלמת כאב חד, תרגילים מומלצים לחיזוק שרירי הגב סביב האזור. על פריצת דיסק בהריון וטיפולים מומלצים דרך מרפאות כאב
סובלים מכאב שמקורו בפריצת דיסק באזור המותן בגב תחתון? העלמת כאב מגב תחתון ומאזור המותן. טיפול בכאב דרך מרפאות כאב רלווטיות ומומלצות הקרובות לאזור המגורים שלך
פריצת דיסק צווארי להפגת כאב חזק מעמוד שדרה באזור הצוואר. תרגילים לחיזוק שרירי הצוואר מסביב לאזור פריצת דיסק בחוליות הצוואר
כאב גב אמצעי יכול להופיע מצד שמואל ומצד ימין, מהן הסיבות לכאב בגב אמצעי והטיפולים בכאבי גב אמצעי כרוני ובהריון.
כאבים בגב בזמן הריון נפוצים במיוחד בתחילת ההריון ומלווים בכאבים חזקים בגב תחתון אמצעי ועליון. סקירה של גורמים הטיפולים דרך מטפלים מומלצים מקרבת מגורך
זריקת אפידורל לסובלים מכאבים חדים במיוחד כתוצאה מפריצות דיסק באזור הגב העליון, התחתון ועמוד שידרה צווארי
טיפול בכאבי גב לאחר ניתוח מאפשר למנותח לחזור לשגרת חייו מהר יותר. הטיפולים יכולים להתאים בשלבים שונים שלאחר הניתוח וכאשר המטופל מרגיש כי הוא מוכן לשינוי בכאב. אפשר ומומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום כדי לבחור בטיפול הנכון.
כאב גב יכול להקרין לרגל שמאל, רגל ימין, לחזה, לזרועות ולבטן. מהן הסיבות לכאבי גב מקרינים? מהם התרגילים המומלצים ושיטות טיפול מצליחות דרך מטפלים מנוסים באזור המגורים שלכם

כאבי גב חזקים וטיפול בהם

ההערכות מדברות על כך שקרוב לשמונים אחוזים (80%) מהאוכלוסייה חוו או יחוו במהלך חייהם כא. בי גב חזקים. ואולם מי שחווה כאבים חדים בגב, צריך לדעת שניתן לטפל בחלק ניכר מהגורמים לכאב. טחפול נכון מאפשר למטופל לחזור לשגרת החיים ולשמור על בריאותו לאורך זמן. אתר המקור לרפואת כאב יסקור עבורכם מרפאות כאב נבחרות המתמחות בכאבי גב לסוגיהם. האתר מאפשר לכל אחד למצוא את הטיפול הטוב ביותר עבורו. ניתן להשאיר פרטים ולעשות את הצעד הראשון בדרך להשתחרר מהכאב.

המקור לרפואת כאב שם לעצמו מטרה למצוא פתרון לכאב שלך באמצעות מתן מידע אובייקטיבי. אספנו עבורך מידע על סוגי הכאב השונים, המקור הגורם לו ואפשרויות הטיפול השונות. בנוסף לכך, עומדים לרשותך מומחים שישמחו לייעץ לך ללא תשלום או התחייבות, מומחים שיוכלו לבחון יחד איתך מהו הטיפול הנכון לכאב שלך באופן אישי.

המטרה שלנו היא לתת לך את כל המידע הנחוץ לך בתחום הכאב על מנת לאפשר לך לבחור את הטיפול הנכון ביותר לחיים ללא כאב. המקור לכאב שם אותך במרכז ואסף עבורך את כל המידע הנחוץ לטיפול בכאב.

כואב לך? המומחים של המקור לכאב ישמחו לעזור לך לבחור את הטיפול המתאים לך ביותר. ההתאמה של הטיפול המתאים נעשית באופן אישי על ידי מומחים בתחום ולפי אפיון שלך. השיחה עם המומחים היא חינמית ללא התחייבות ובמהלכה ישאלו אותך המומחים אודות סוג הכאב שלך, מתי הוא מופיע, מה עשית עד היום לטפל בו ושאלות נוספות שיוכלו לסייע בבחירת הטיפול הנכון.

הפניה למומחים נעשית ללא כל התחייבות מצידך בהשארת פרטים באתר או בהתקשרות ישירה.

המקור למרפאות כאב בוחן עבורך את נותני השירות השונים בתחום הכאב. המקור בוחן נותני שירות, קליניקות וכן שיטות טיפול בכל רחבי הארץ והכל במטרה להמליץ לך על הטובים ביותר בתחום. את בחינת נותני השירות אנו עושים על פי קבלת המלצות, ביקור במקום ובדיקת הצלחות הטיפולים. המטרה שלנו היא לסייע לך בדרך לחיים ללא כאב וזאת על ידי מתן מידע נרחב ואובייקטיבי בתחום, התאמה אישית לטיפול על ידי מומחים בתחום ועל ידי בחינת נותני שירות בתחום הכאב.

טיפולים בכאבי גב

סימני כאב שמקורו בגב – בעיות בגב עלולות לבוא לידי ביטוי בנימולים ברגליים או בברכיים, זרמים, דקירות ואף הקרנות אפשריות לאברים אחרים, אף אברים פנימיים. המקור של כאבים המקרינים לרגל עלולים להגיע מפריצות דיסק בגב או למשל מפגיעה בעצבים שונים. המיקום של הכאב יכול להצביע על המקור שלו אבל לא תמיד אפשר לדעת זאת במדויק ורק בדיקת סי. טי. יכולה להצביע במדויק על מקור הבעיה. פגיעה ניוונית בעמוד השדרה עלולה להקרין לרגליים, ולעתים יש צורך בהתערבות רפואית נרחבת כדי לטפל בבעיה.

כאבי גב מקרינים לאברים אחרים
כאב גב מקרין
כאבים בגב תחתון
הקרנה לגב תחתון
כאבים בגב עליון
הקרנה לגב עליון
כאבי גב מקרינים לרגליים
גב מקרין לרגל
כאב שמקורו בגב שמקרין לברכיים
גב מקרין לברכיים
כאבי גב מקרינים לצוואר
גב מקרין לצוואר

גורמים אפשריים לכאבי גב

אין גורם אחד שניתן להצביע עליו כגורם העיקרי הגורם כאבים חזקים בגב. המקור לכאבים האלה יכול להיות השרירים, העצבים או מבנה עמוד השדרה עצמו. כאבי גב חזקים יכולים להיגרם כתוצאה מיציבה לא נכונה (כמו למשל ישיבה על כיסא לא מותאם). גם סחיבת משאות כבדים או בצורה לא נכונה, עשויה להביא לכאבים חזקים בגב. גורם אפשרי נוסף לכאבים כאמור הוא טראומה העשויה להיגרם מנפילה, מכה או תאונה. גורמים אפשריים נוספים לכאבי גב חזקים הן מחלות שונות, שחלק מהסימפטומים וההשלכות שלהן הם כאבי גב, שלעיתים יכולים להיות חזקים.

אזורים בכאבי גב

כאבים בגב יכולים להיות נקודתיים או מופשטים, כשהם מתפרסים על שטח רחב ואינם מתרכזים בנקודה אחת. כך או כך, במרבית המקרים הם יתמקדו באזור אחד: גב תחתון (ראה: כאבי גב תחתון), גב אמצעי או גב עליון (ראה: כאבי גב עליון). בחלק ניכר מהמקרים קשה, בעיקר בשלבים הראשונים, לאבחן במדוייק האם המטופל סובל מכאבים כרוניים או שמדובר "רק" בכאבים חולפים. לשם כך יש לבדוק נתונים אובייקטיביים שהמטופל מספק: כמה זמן הוא חש בכאב? האם הכאב פוגע ביכולתו לתפקד ביום יום? האם הוא גורם למטופל להפסיד ימי עבודה או לימודים? האם הכאב פוגע בתפקוד שלו בתוך המשפחה? האם הכאב משפיע על חיי היום יום של המטופל בכללותם? ואם כן – באיזה אופן?

אלה רק מקצת השאלות שיש לתת עליהן את הדעת, בעת האבחון של חומרת הכאבים בגב וההשלכות שלהם. באתר המקור לרפואת כאב תוכלו למצוא מידע רב ורלבנטי על כל מה שנוגע לכאבי גב והטיפול בהם. ניתן להשאיר פרטים באתר והנציגים שלנו יחזרו אליכם בהקדם ויסייעו לכם להתגבא על הבעיה במהירות הרבה ביותר האפשרית.

כאבי גב במנוחה ובמאמץ

העולם המודרני הוא עולם תובעני מבחינת שעות העבודה הממושכות. אנו נאלצים לשבת שעות רבות מול המחשב, פעמים רבות ללא תזוזה רבה. נוסף על כך אנו מבלים שעות בנסיעה בפקקים אל העבודה ובחזרה וכאשר אנו חוזרים הביתה, אנו צריכים לטפל בילדים, לסחוב דברים כבדים ועוד. המחיר הוא כאבי גב במנוחה ובמאמץ, שלא חולפים ומציקים על בסיס יומיומי.

כאבי גב בשכיבה – הם כאבי גב שלא חולפים גם כאשר אנשים נחים וישנים. הם לא מצליחים למצוא את התנוחה המתאימה, וסובלים מכאב גב במהלך השינה ומכאבי גב לאחר שינה. רבים מדווחים על כאבי גב בלילה וגם כאבי גב לאחר שינה, כך שבפועל אנשים סובלים מכאבים בגב במיטה וגם לא מצליחים להיפטר מהם. יש סיבות שונות מדוע אנשים הסובלים מתופעה של כאבי גב בלילה אך יש גם טיפולים יעילים ללא ניתוח, כגון טיפולים בגלי רדיו, גלי הלם, זריקות מסוגים שונים ואף טיפולים מתחום הרפואה המשלימה.

כאבי גב בישיבה – הם כאבים שאנשים סובלים מהם כאשר הם מתיישבים. הם יכולים לתקוף מיידית עם הישיבה או לאחר זמן מסוים של ישיבה. אנשים מדווחים על כאבים בגב בזמן ישיבה ואף על כאב בגב תוך כדי ישיבה. אלה עלולים ליצור סבל רב לאדם שכן הוא לא יכול לעבוד באופן רגוע ולהתרכז. יש אנשים שסובלים מכאבי גב בישיבה בגלל חבלות או תאונות, יש כאלה שאצלם מדובר בתהליך שחיקה שמתרחש עם הגיל. אפשר לקבל טיפולים יעילים ללא ניתוח מתחום הרפואה המשלימה ואף טיפולים מצוינים כגון טיפול בגלי הלם, גלי רדיו, זריקות מסוגים שונים ועוד.

כאבי גב במאמץ – אנשים סובלים מכאבי גב במאמץ, למשל כאשר הם עושים ספורט או כאשר הם הולכים. ידוע על כאבי גב בהליכה, ואף כאבים בגב במהלך ריצה. כאשר אנשים סובלים מכאב בגב בזמן פעילות הדבר מפריע להם להתרכז ולסיים את הפעילות כהלכה. אין להזניח כאבי גב במאמץ שכן אלה עלולים להפוך לכאבים כרוניים. לכן אפשר להיעזר בטיפולים מסוגים שונים כגון גלי רדיו, גלי הלם, זריקות מסוגים שונים, לייזר רך ואף טיפולים מתחום הרפואה המשלימה.

טיפולים בכאבים שמקורם בגב

טיפולים מומלצים בכאבי גב כרוניים: כאבי גב כרוניים יכולים לנבוע מחבלה ותאונה, מישיבה ממושכת מול מחשב, גנטיקה או מחלות כרוניות וראומטיות. אנשים הסובלים מכאבי גב כרוניים מתקשים בישיבה ממושכת ואף עלולים לא למצוא תנוחת שינה טובה. יש בנמצא טיפולים יעילים לכאבי גב כרוניים, שהם ללא ניתוח. לדוגמה טיפול בכאבים עם גלי רדיו גורם להתחממות רקמות בגוף באמצעות גלי רדיו שמופעלים בגוף באמצעות מחט. גלי הלם יכולים לסייע בכאבי גב כרוניים באמצעות הגברת זרימת הדם בגוף והאצת ההחלמה. נוסף על כך אפשר לטפל בכאבים כרוניים באמצעות זריקות נגד כאבים מסוגים שונים, כגון זריקה אפידורלית לגב, זריקות וולטרן, זריקות סטרואידים, זריקות קורטיזון, זריקות בוטוקס או זריקה היאלורונית.

ניתוח: ישנם מצבים בהם כאב הגב נגרם כתוצאה מבעיה מבנית. אחת הבעיות מהסוג הזה היא פריצת דיסק. במקרה הזה אין מנוס במרבית המקרים מניתוח. במקרה כזה מומלץ להתכונן היטב הן לניתוח והן להליך השיקומי. מומלץ לברר מה הוא כולל ולדאוג לעבור אותו ברגע שהרופא מפנה אליו. עם זאת, יש מקרים שבהם ימליצו המומחים לדחות את הניתוח לזמן מה ולנסות שיטות טיפול אחרות.

פיזיותרפיה: אחת משיטות הטיפול המוכרות היא הפיזיותרפיה. על מנת ליהנות מהתוצאות מומלץ לעבור סדרה של טיפולים וכן לבצע את הטיפולים ברגע שיש צורך בהם ולא לחכות. כלומר, אם המטופל לאחר ניתוח, עבר פגיעה או שהוא סובל מכאבי גב חדים, חשוב שלא ימתין ולא ידחה את הטיפול. הטיפול חייב להתבצע סמוך ככל האפשר למועד היווצרות הבעיה.

אוסתאופתיה: האוסתאופתיה היא שיטה המטפלת במבנה עמוד השדרה. מטרת הטיפול היא להחזיר את המבנה למצב האידאלי שלו.בבחלק ניכר מהמקרים יש צורך במספר טיפולים בודדים על מנת להשיג את המטרה. האוסטאופתיה מטפלת גם בפגיעות בשלד הנגרמות משלל סיבות. הטיפול עצמו מתבצע על מיטה הדומה למיטת עיסוי, כשהמטופל עם בגדים תחתונים והאוסתאופת מפעיל על הגוף לחצים שונים.

רפואה משלימה נגד בעיות בגב

אף רפואה משלימה יעילה לטיפול בכאבי גב כרוניים, לדוגמה דיקור סיני, שיאצו. טיפול מעולה בכאבי גב כרוניים הוא וואטסו, שהוא סוג של התעמלות עדינה במים.

שיאצו: שיאצו הינה שיטת טיפול שמקורה ברפואה הסינית. הרפואה הזאת מתייחסת לאיברי הגוף השונים ולזרימה האנרגטית במרידיאנים. טיפול השיאצו נעשה על מזרן כאשר המטופל עם בגדיו והמטפל מבצע לחיצות על נקודות שונות לפי מפת הרפואה הסינית. הטיפולים יכולים להיות יעילים מאד עבור מגוון תופעות ובעיות באזור הגב.

טיפולים אחרים נגד כאבים בגב

הידרותרפיה: הידרותרפיה היא שיטת טיפול במים. הטיפול משלב בין תרגילי פיזיותרפיה לבין טבילה בבריכת מים חמימים ונעימים. המים מקלים על התנועה של המטופל ומאפשרים לו להרחיב את הטווח שלה. זאת, תוך הקלה משמעותית של הכאב. הבריכה היא בריכה טיפולית וייעודית לטיפולים אלו. הבריכה כאמור חמימה יותר מאשר בריכה ציבורית רגילה. ההקלה על הכאב היא מידית ומחזיקה מעמד לאורך זמן רב לאחר הטיפול. עם זאת, בכאבי גב חזקים או כאבים כרוניים יש לקחת בחשבון שיש לבצע סדרה של מספר טיפולים על מנת להגדיל את טווח התנועה ולהפחית את הכאב בהדרגה. יש מקרים שבהם מומלץ להתמיד בטיפול לאורך זמן, על מנת לשמר את התוצאות.

תרגילים להתמודדות עם כאבי גב

אחת הדרכים המאפשרות לאלה הסובלים מכאבים כאמור להתמודד היטב עם כאבים חזקים בגב היא תרגול יעיל של הגב, המבוצע בהתמדה. התרגילים הללו מומלצים מאד. עם זאת, רצוי ואפילו חובה להתייעץ עם גורם מקצועי בטרם מבצעים תרגילים כל שהם המשפיעים על כאבים בגב.

תרגילי מתיחות: שכיבה על הגב והבאת הרגליים לכיוון הבטן. ביצוע תרגיל כזה בהתמדה ובצורה מחזורית מדי יום יכול להביא להקלה משמעותית בכאב.

עמידה על שש וביצוע קימור וקיעור של הגב: את התרגיל הזה יש לבצע בצורה מחזורית מספר פעמים בכל סבב. התרגיל הזה מגמיש את עמוד השדרה ומאפשר לו לתפקד טוב יותר במצבים משתנים.

יציבה נכונה: מעבר לתרגילים השונים מומלץ לשמור על יציבה נכונה ולבחון את סביבת העבודה וסביבת הפעילות היום יומית. יש לשקול החלפת כיסא במשרד, תליית כביסה על חבל נמוך יותר (במיוחד במקרים של כאב באזור הגב הגב העליון וכאבי שכמות) והפיכת הסביבה לארגונומית (מותאמת לגופינו). כדי לקבל טיפול מקצועי ויסודי שיוביל לפתרון עבור מכאובי גב חזקים אפשר לפנות לטיפולים אלטרנטיביים או קונבנציונלים וכן לפנות אל מרפאות כאב כדי לקבל המלצות לדרכי הטיפול המומלצות בכאב.

ישנם טיפולים שונים הניתנים ע"י מרפאות כאב אשר יכולים לפתור בעיות של כאב חד בגב. חלק מהטיפולים מגיעים מתחום הרפואה האלטרנטיבית וחלקם שייכים לרפואה הקונבנציונלית. חלק מהטיפולים הם קיצוניים יותר וחלקם פחות. אבל הדבר העובר כחוט השני בין כל הטיפולים למיניהם הוא הצורך להתאים בין המטופל ומקור הכאב שלו לבין הטיפול הנכון ביותר עבורו. ההתאמה הזאת חשובה ביותר, שכן בלעדיה מן הנמנע שטיפולים כל שהם יוכתרו בהצלחה. בשורות הבאות נמנה מספר טיפולים העשויים לסייע בטיפול והפחתה של כאבים חזקים בגב.

המקום שלך לפתרון בעיית הכאב בגב

המקור לרפואת כאב מספק מידע עדכני, איכותי ואמין בכל הנושאים הקשורים בכאב. אם אתם חווים כאבי גב חזקים ואם אתם מעוניינים לטפל בהם בצורה הטובה ביותר, צרו קשר עוד היום. השאירו את הפרטים שלכם, כולל אזור מגורים. הסיבה לכך היא שעל פי אזור המגורים ניתן למצוא עבור המטופל את המקום הטוב ביותר והקרוב ביותר לביתו. נציג מטעם המקור לרפואת כאב יחזור אליכם ויחד אתכם ימצא את הטיפול הטוב ביותר עבורכם.