טיפול בכאב גב שמאל/ימין

כאבי גב הם מצוקה רפואית נפוצה במיוחד. הבסיס לטיפול שמצליח לפוגג את הכאב המציק, שעלול להוביל גם למגבלות בתנועה ולפגיעה של ממש בשגרת היומיום, הוא אבחון מדויק של מקור הבעיה. במיוחד זהו המצב כשמדובר על כאב גב ממוקד בצד ימין או כאב גב ממוקד בצד שמאל.

כאב גב בצד שמאל

כאב בצד שמאל בגב עלול להיגרם עקב טראומה באזור זה (כתוצאה משבר, תאונה, נשיאת משקל כבד בצורה לא נכונה או מכה חזקה), בגלל גידול שתוקף את הגוף בחלק השמאלי של הגב או בעקבות אירוע מוחי שמשפיע על צד זה של הגוף.

סיבות נוספות לכאבי גב בצד שמאל הן מחלות באיברים אחרים שמשפיעות גם על הגב. בפרט: מחלות של הכליות, דלקת ריאות, דלקת בלבלב (שגורמת להיווצרות כאב גב בצד שמאל למעלה), דלקות במערכת השתן או באגן, בעיות לב, מצוקות גניקולוגיות ועוד.

כאב גב בצד ימין

כאב בצד ימין בגב הוא סימפטום אפשרי של מגוון רחב של מצוקות רפואיות: בלט דיסק, פריצת דיסק (בצד ימין למעלה או בצד ימין למטה, בהתאם למיקום הסחוסים שנשחקו), אישיאס, דלקת בכיס המרה, דלקת פרקים, שלבקת חוגרת, טרשת עורקים, פגיעה בשרירים וכן טראומה ממוקדת באזור זה עקב תאונה, מכה עוצמתית, שבר או חבלה.

המיקום הספציפי של אותו כאב גב בצד ימין, כלומר בחלק העליון או התחתון, תורם אף הוא לאבחון. כך למשל דלקת בכיס המרה או אבנים בכיס המראה גורמים לכאב גב בצד ימין למעלה, אישיאס גם כן בא לידי ביטוי בכאב גב למעלה בצד ימין.

כאב גב ממוקד בצד אחד

חולי פיברומיאלגיה עלולים לסבול אף הם מכאב גב שממוקד רק בצד אחד, כשבמקרה זה הפגיעה יכולה לבוא לידי ביטוי בחלק מהמקרים בצד שמאל ובמקרים אחרים בצד ימין. זה המצב גם כשמתרחשת פציעת ספורט כזו או אחרת, כשבהתאם לאופי הפציעה הספציפית המיקום שבו מורגש כאב.

עקמת (סקוליוזיס) עלולה לגרום לכאב גם בצד שמאל למטה או בצד ימין למטה, אוסטיאופורוזיס (הידלדלות העצם) גורמת אף היא לכאב גב בצד שמאל למטה במקרים מסוימים ובמקרים אחרים התוצאה היא כאב גב בצד ימין למטה.

איך מאתרים את מקור הכאבים בגב ואיך להבטיח טיפול אופטימלי?

לכל אחד מהגורמים לכאבים – בין אם מדובר על כאבי גב בצד שמאל למעלה, בין אם כאבי גב בצד שמאל למטה, בין אם כאבי גב בצד ימין למטה ובין אם כאבי גב בצד ימין למעלה – מתאים טיפול אחר. בין השיטות הנפוצות לטיפול בכאב בגב: זריקות נגד כאבים, פיזיותרפיה, הידרותרפיה, טיפול בגלי רדיו, טיפול בלייזר ובמקרים חמורים ייתכן שיידרש אף ניתוח.

כדי להבטיח אבחון מקצועי וטיפול אופטימלי, חשוב מאוד להגיע למרפאה המקצועית ביותר ולרופא מנוסה במיוחד בטיפול בכאבי גב. צוות המקור לרפואת כאב ידע רב מאוד בנושא שמתעדכן כל העת, וניסיון רב בהפניית גברים ונשים אשר סבלו מכאבים בצד ימין בגב או בצד שמאל אל המקום האידיאלי עבורם. נשמח לסייע גם לכם – הייעוץ הינו ללא כל התחייבות מבחינתכם וללא תשלום.