כאב גב יכול להקרין לרגל שמאל, רגל ימין, לחזה, לזרועות ולבטן. מהן הסיבות לכאבי גב מקרינים? מהם התרגילים המומלצים ושיטות טיפול מצליחות דרך מטפלים מנוסים באזור המגורים שלכם
כאב גב אמצעי יכול להופיע מצד שמואל ומצד ימין, מהן הסיבות לכאב בגב אמצעי והטיפולים בכאבי גב אמצעי כרוני ובהריון.
גורמים להיווצרות כאבי גב עליון, סיבות וטיפולים להפגת כאבי גב עליון חזקים, החל מזיהוי גורמים לכאב עצמו וכלה בתרגילים מומלצים לחיזוק שרירי גב להעלמת כאבים חזקים בגב עליון
המקור לכאבים בעצם הזנב והטיפולים המוצלחים להעלמת כאב בעצם הזנב החל מסימפטום בו מופיע הכאב החד כולי בתרגילים מומלצים לחיזוק גב ובטיפול ע"י מרפאת כאב באזור
סיבות וטיפולים מומלצים בבלטי דיסק ו/או פריצת דיסק בגב להפגת כאבים חזקים הנגרמים מבקע בעמוד שדרה צווארי או אחורי דרך מרפאות כאב ומטפלים הקרובים לאזור מגורים שלך
מתלוננים על כאב בגב תחתון? טיפולים אפשריים ומטפלים מומלצים בכאבי גב תחתון להפגת כאבים חזקים באזור הגב התחתון דרך מרפאות כאב ומטפלים מומלצים ללא המתנה

כאבי גב במנוחה (ישיבה ו/או שכיבה)

כאבי גב בשכיבה מופיעים אצל אנשים רבים. הכאבים יכולים להופיע בבוקר, לאחר השינה והם יכולים להופיע בשכיבה, ללא כל סיבה אשר נראית לעין. הכאבים הופכים את שעת המנוחה לסבל ובמקום לאפשר לגוף ליהנות מהשינה או המנוחה ולקום רעננים, גורמים לנו לעייפות, לאות ואף קשיי שינה. במידה ואתם סובלים מכאבים שכאלו יש להגיע לטיפול ולא למשוך את הכאב מתוך מחשבה שהוא יעבור.

טיפול בכאבים גב בזמן מנוחה

הגורמים לכאבי גב במנוחה יכולים להיות מגוונים מאד. כאבי אלו יכולים להיות על בסיס פגיעה כמו תאונה, כאבים כתוצאה ממבנה לקוי (כמו למשל עקמת) ואף כאבים שמקורם בסטרס (לחץ). כאשר ישנם כאבי גב בשינה או לאחריה, יש לבחון את מכלול המצב הגופני והנפשי, על מנת לקבוע כיצד לטפל בהם.

כאבי גב מקרינים לאברים אחרים
כאב גב מקרין
כאבים בגב תחתון
הקרנה לגב תחתון
כאבים בגב עליון
הקרנה לגב עליון
כאבי גב מקרינים לרגליים
גב מקרין לרגל
כאב שמקורו בגב שמקרין לברכיים
גב מקרין לברכיים
כאבי גב מקרינים לצוואר
גב מקרין לצוואר

סימפטומים אשר מאפיינים את הכאב

כאבי הגב שמופיעים לאחר מנוחה או לאחר שינה יכולים להופיע בצורות שונות. הדומה לכל הכאבים הוא ההחמרה לאחר שכיבה או לאחר שינה וכן משך הזמן שבו חווים את הכאב. במידה וכאב הגב נמשך זמן רב ובמקום קבוע ובמידה והוא מפריע לאורך חיים תקין, יש לטפל בו מוקדם ככל שניתן.

תרגילים המונעים כאבי גב בשכיבה

כאבי הגב יכולים להשתפר באמצעות ביצוע תרגילי מתיחות שונים. תרגיל לדוגמה נעשה בשכיבה על הגב כאשר אחת הרגליים מתוחה והשנייה מכופפת וכשכף הרגל נמצאת במלואה על המזרן (או שטיח). את כף הרגל המכופפת יש לדחוף כלפי מטה, מה שמוביל את האגן להרמה קלה בצד אחד ולסיבוב של האגן. בשלב זה מומלץ להישאר מספר רגעים ולנסות להרפות את שאר השרירים.

טיפול קרניו- סקראל – טיפול עדין אשר מפעיל לחץ מינימלי לאורכו של עמוד השדרה. הטיפול מזהה את מקצב נוזל עמוד השדרה ודואג לאזן אותו כדי שהגוף יחלים ויחזור לתפקוד מקסימלי.

טווינא – פיזיותרפיה סינית, שילוב בין תרגילים לעיסוי עמוק המתבצע כשהמטופל עם הבגדים. הטיפול יעיל מאד לעתים מצריך מספר טיפולים רצופים.

כירופרקטיקה – טיפול בבעיות שלד ושרירים שמטרתו לזהות אזורים חלשים בגב או אזורים אשר פוגעים בתפקוד כולו, לשחרר את אותם אזורים ולהוביל אותם לתנועה ומכאן גם לטיפול בכאב.

תרופות לשיכוך כאבים – לרוב התרופות יהיו אנטי דלקתיות שלא על בסיס סטרואידים. את התרופות ניתן לקחת כשהכאב ממוקד וחולף. כאב אשר ממשיך על אף לקיחת התרופות או מוביל לנטילה למשך תקופה ארוכה דורש טיפול נוסף.

ניתוח – יבוצע במקרים חמורים של כאבי גב בשכיבה כמו למשל כאבים אשר המקור שלהם הוא פריצת דיסק שלא טופלה או שהטיפולים השונים לא סייעו למטופל.

כאבי גב בשכיבה או כאבי גב אשר מופיעים לאחר השינה אלו כאבים שעלולים להשפיע על איכות החיים שלך. לכן, מומלץ לטפל בכאבים בדרך הנכונה לך ביותר. לאחר השארת הפרטים יחזור אלייך מומחה לכאבי גב ויעזור לך להתאים את הטיפול הטוב ביותר עבורך.