כאבים פסיכוסומטיים בגב

כאבי גב יכולים להיווצר מסיבות שונות כאשר לעתים אין סיבה פיזיולוגית ברורה המובילה לכאב והסיבה היא כאב גב פסיכולוגי. במקרה זה הכאב הוא כאב גב פסיכוסומטי. בין אם הכאב נובע מסיבה ברורה הנראית לעין או לא, הכאב מפריע לחיי היום יום, מונע פעילות נורמטיבית ויכול לגרום לאבדן ימי עבודה ופגיעה בחיי המשפחה.

סיבות לכאבי גב פסיכוסומטיים

כאבי גב פסיכוסומאטיים יכולים להיות תוצאה של לחץ בחיים, תקופה עמוסה וכן של מטלות אשר אנו לא מעוניינים להתמודד מולן. לעתים, כאשר הכאבים גורמים לנו לא לפעול או לא לתפקד, הם משרתים אותנו על ידי מניעת היכולת להתמודד עם פעולות שלא נעימות לנו.

A slider with the ID of 10 doesn't exist.

סימפטומים המעידים על כאב גב פסיכולוגי

סימנים אשר יכולים להעיד על כאב גב פסיכוסומטי הם כאבים שאין להם כל סיבה פיזיולוגי. כאבים אשר נבדקו ולא נמצא להם כל מקור יחד עם תופעות שונות בחיים כמו למשל לחץ, יאובחנו ככל הנראה ככאבים פסיכוסומטיים.

תרגילים למניעת הכאבים

כיוון שכאבי גב פסיכוסומטיים נגרמים כתוצאה מתופעות פסיכולוגיות יש לבצע פעולות אשר משפיעות על ההיבטים הפסיכולוגיים שלנו. תרגול דרך דמיון מודרך או ביצוע מדיטציה, יכולים להרגיע את הנפש ולהוביל להפגת הכאבים.

עיסוי שמנים – עיסוי בשמנים הוא עיסוי מרגיע אשר יכול להביא גם להקלה על כאבי הגב, גם הפחתה במתח בחיים וגם לטיפול בבעיה המרכזית אשר גורמת מלכתחילה לכאב הפסיכוסומטי.

טיפול באמנות – טיפול אשר מיועד להפחית מתחים ולפתור את הבעיה האמתית שמובילה לכאבי הגב.

דמיון מודרך מונחה – ביצוע דמיון מודרך להפגת הכאב והתמודדות עם הבעיה האמתית אשר עומדת מאחוריו. טיפול זה מתבצע דרך הנחייה של המטפל.

טיפול פסיכולוגי – טיפול קצר או ארוך טווח שלרוב מתבצע אחד על אחד וכולל בחלקו שיחות בין המטופל אשר סובל מהכאב מסיבה שאינה ברורה לו לבין המטפל.

טיפול התנהגותי – טיפול מהתחום הפסיכולוגי אשר מתמקד בהתנהגויות השונות שלנו אשר מובילות אותנו לקשיים שונים ולכאבי הגב ממקור פסיכולוגי.

משככי כאבים – כדורים יכולים להשתלב בהליך הטיפול כשהמטרה היא להפחית את הכאב ולאפשר להתמקד בפתרונו מתוך מקום רגוע.

כאבי גב פסיכוסומטיים אלו כאבים אשר מפריעים לתפקוד היום יומי ויש לטפל בהם. לטיפול מתאים, השאר את פרטייך באתר ומומחה בתחום יחזור אלייך.