סיבות, תסמינים וטיפולים מצליחים בפריצת דיסק להעלמת כאב חד, תרגילים מומלצים לחיזוק שרירי הגב סביב האזור. על פריצת דיסק בהריון וטיפולים מומלצים דרך מרפאות כאב
סובלים מכאב שמקורו בפריצת דיסק באזור המותן בגב תחתון? העלמת כאב מגב תחתון ומאזור המותן. טיפול בכאב דרך מרפאות כאב רלווטיות ומומלצות הקרובות לאזור המגורים שלך
פריצת דיסק צווארי להפגת כאב חזק מעמוד שדרה באזור הצוואר. תרגילים לחיזוק שרירי הצוואר מסביב לאזור פריצת דיסק בחוליות הצוואר
מתלוננים על כאב בגב תחתון? טיפולים אפשריים ומטפלים מומלצים בכאבי גב תחתון להפגת כאבים חזקים באזור הגב התחתון דרך מרפאות כאב ומטפלים מומלצים ללא המתנה
כאבי צוואר וגב עליון חזקים לרבות גורמים, תסמינים וטיפול יעיל בכאבים בצוואר אשר מקרינים לאזור גב עליון באמצעות מרפאות כאב מומלצות באזור מגורכם.
כאב גב יכול להקרין לרגל שמאל, רגל ימין, לחזה, לזרועות ולבטן. מהן הסיבות לכאבי גב מקרינים? מהם התרגילים המומלצים ושיטות טיפול מצליחות דרך מטפלים מנוסים באזור המגורים שלכם
כאבי כתפיים ושכמות חזקים - סיבות לכאב, איך הכאב מורגש? דרכים למניעת כאב ושיטות לטיפול מומלצות בכאב באזור הכתפיים והשכמות ברפלקסולוגיה, שיטת אלכסנדר ועוד

עקמת בגב

עקמת בגב (סקוליזיס) היא סטייה של עמוד השדרה אשר אינו ישר אלא נראה כמו האות C או S. העקמת יכולה להוביל למצבים של הבדלי גובה בכתפיים, שכמות או אגן, מה שיכול להוביל לכאבים שונים בעתיד בגב או באזורים אשר אינם סימטריים. על מנת להימנע מהכאבים השונים מומלץ לטפל בעקמת מיד כשהיא מופיעה.

עקמת בעמוד השדרה

עקמת בגב מופיעה לרוב בגיל ההתבגרות, בעת פריצת הגדילה. הסיבה להיווצרות העקמת אינה ידועה לחלוטין אם כי ידוע כי ישנם גורמים תורשתיים אשר משפיעים על היווצרותה. בעבר נהוג היה לחשוב כי עקמת בעמוד השדרה היא תוצר של ישיבה לא נכונה או סחיבת התיק שלא כראוי ועל אף ששני אלו עלולים לגרום לבעיות שונות, הם לא הגורמים לעקמת. ככלל, בנות נוטות יותר לפתח עקמת מאשר בנים.

פריצת דיסק בגב
פריצת דיסק
כאבי גב מקרינים
פריצת דיסק במותן
כאבים מפריצת דיסק צווארי
פריצת דיסק בצוואר
כאבי ברכיים
כאב מקרין לברכיים
כאבי גב בתקופת ההריון
כאבי גב בהריון

תסמינים אשר יכולים להעיד על עקמת בגב

עקמת בגב מופיעה לרוב בגיל ההתבגרות, בעת פריצת הגדילה, אך היא יכולה להופיע גם אצל ילדים קטנים. כעיקרון, ככל שהעקמת מופיעה בגיל צעיר יותר, כך ניתן להעריך כי היא תתפתח לחמורה יותר ולכן מומלץ לטפל בה ברגע שרואים סימנים להופעתה. הסימנים יכולים להיות אי סימטריה בגוף בין צד ימין לשמאל ובעיקר הבדל בגובה האגן או הכתפיים.

תרגילים שיכולים להקל על העקמת

ברגע הופעת העקמת לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור, אך כן יש לבצע תרגילים למניעת החמרה של העקמת. בין התרגילים אשר יכולים לסייע למצב נעשה בשכיבה על הגב כאשר בצד הדומיננטי מותחים את הרגל ואת היד מותחים מעל הראש. הרגל בצד הפחות דומיננטי צריכה להיות מקופלת והמבט אל עבר היד המושטת כדי ליצור מתיחה והישארות של מספר דקות במצב זה.

אוסתאופתיה – טיפול במבנה השלד אשר יכול להביא להפחתת המתחים ועצירת התפתחות העקמת.

מחוך – מחוך אשר מותאם במיוחד לגוף. מטרת המחוך היא למנוע את התפתחות העקמת ושמים אותו מרגע שבו מזהים את התחלתה ועד לסיום שלב הגדילה כשהמטרה היא שהעקמת לא תגדל.

פיזיותרפיה – טיפול בעזרת תרגילים שונים ותחת פיקוח אורתופדי. הטיפול צריך להיות מתאים למטופל על פי נתוני העקמת שלו.

פילאטיס – ביצוע תרגילים לחיזוק שרירי הגב והבטן כשהמטרה היא ליצור סימטריה בין השרירים, להאריך את השרירים ולמנוע כמובן את התפתחות העקמת.

ניתוח – מצבים קיצוניים של עקמת דורשים ניתוח כשהמטרות של הניתוח הן להשיב את מבנה עמוד השדרה לנורמה ולמנוע סיבוכים אפשריים של מערכות שונות בגוף וזאת בנוסף לשיפור המראה.

במידה וזיהתם התחלה של התפתחות עקמת בעמוד השדרה, יש לטפל בה מוקדם ככל שניתן כדי להימנע מהחמרה וניתוחים. בהשארת הפרטים מומחה לעקמת בגב ייצור איתכם קשר ויעזור לכם לבחור את הטיפול הטוב ביותר עבורכם.