מתלוננים על כאב בגב תחתון? טיפולים אפשריים ומטפלים מומלצים בכאבי גב תחתון להפגת כאבים חזקים באזור הגב התחתון דרך מרפאות כאב ומטפלים מומלצים ללא המתנה
סובלים מכאב שמקורו בפריצת דיסק באזור המותן בגב תחתון? העלמת כאב מגב תחתון ומאזור המותן. טיפול בכאב דרך מרפאות כאב רלווטיות ומומלצות הקרובות לאזור המגורים שלך
סיבות, תסמינים וטיפולים מצליחים בפריצת דיסק להעלמת כאב חד, תרגילים מומלצים לחיזוק שרירי הגב סביב האזור. על פריצת דיסק בהריון וטיפולים מומלצים דרך מרפאות כאב
כאב גב יכול להקרין לרגל שמאל, רגל ימין, לחזה, לזרועות ולבטן. מהן הסיבות לכאבי גב מקרינים? מהם התרגילים המומלצים ושיטות טיפול מצליחות דרך מטפלים מנוסים באזור המגורים שלכם
סיבות וטיפולים מומלצים בבלטי דיסק ו/או פריצת דיסק בגב להפגת כאבים חזקים הנגרמים מבקע בעמוד שדרה צווארי או אחורי דרך מרפאות כאב ומטפלים הקרובים לאזור מגורים שלך
סובלים מכאבי ברכיים חזקים, להלן סיבות לכאב בברכיים, תרגילים ושיטות טיפול מומלצות להפגת כאבים חזקים במפרקי הברכיים לרבות ברך שמאל וברך ימין

כאבים בעצם הזנב

עצם הזנב היא החלק האחרון של עמוד השדרה. מעבר לעובדה שכאבים במקום הם נפוצים, הרי שהם בעיקר מציקים ומטרידים. השכיחות של כאבים בעצם הזנב עולה לאחר גיל 40. למרות שלרוב אין מדובר בכאבים הדורשים התערבויות כירורגיות, הכאבים האלה פוגעים באיכות החיים של מי שסובל מהם וביכולת התפקוד היום יומית.

הבשורה הטובה היא שניתן להקל מאד את הכאבים בעצם הזנב. המקור לרפואת כאב מציע לגולשים מידע רב ואיכותי בנושא, כמו גם בתחומים בריאותיים אחרים.

כאבים בעצם הזנב - והטיפול המתאים

כאבים בעצב הזנב הם לרוב תוצאה של עומס יתר על האזור. דוגמה טובה להפעלת לחץ כאמור היא ישיבה רבה או רכיבה על אופניים.

פריצת דיסק בגב
פריצת דיסק
כאבי גב מקרינים
פריצת דיסק במותן
כאבים מפריצת דיסק צווארי
פריצת דיסק בצוואר
כאבי ברכיים
כאב מקרין לברכיים
כאבי גב בתקופת ההריון
כאבי גב בהריון

הכאבים יכולים להיות תוצאה של פגיעה ישירה כמו תאונת דרכים או פגיעה בספורט וכן הם יכולים להופיע לאחר הלידה ובמיוחד בלידות שהשלב האחרון שלהם נמשך זמן רב. כאבים בעצם הזנב יכולים גם להיות תוצאה של מחלת הסרטן או תוצאה של פגיעות אחרות בגוף המקרינות על עצם הזנב. (ראה גם: פריצת דיסק).

לרוב, כאבים באזור עצם הזנב לא יקרינו לאזורים אחרים והם יהיו כאבים חדים מאד. עם זאת, ייתכן שבנוסף לכאבי עצם הזנב יופיעו גם כאבי גב תחתון. החמרה של הכאבים תופיע לרוב לאחר ישיבה ממושכת ובעת קימה מהכיסא או המיטה, במחזור החודשי וכן בזמן קיום יחסי מין, אף כי לעתים רחוקות למדיי

מניעת הכאב – צעדים פשוטים ויעילים

על מנת להימנע מכאבים שמקורם באזור עצם הזנב מומלץ בראש ובראשונה להימנע מישיבה ממושכת. אם הישיבה מתחייבת מאופי העיסוק שלכם, חשוב לקום מדי פעם ולבצע תרגילים לשחרור האזור. מעבר לכך, מומלץ לשבת רק על כיסא ארגונומי המותאם לכם. רצוי להיעזר באיש מקצוע במטרה להתאים את הכיסא, שולחן העבודה וציוד נוסף בצורה מדויקת לצרכים שלכם.

בנוסף לאמור לעיל, ניתן לבצע תרגילים שיסייעו בהקלת הכאב. כדאי ואפילו חשוב להתייעץ במומחים לכאב ובאנשי מקצוע מיומנים ולבחור את התרגילים המתאימים לכם ביותר.

טיפולים שונים המסייעים בהפחתת כאבים בעצם הזנב

דיקור סיני – דיקור סיני הינו טיפול העושה שימוש במחטים מיוחדות. הדיקור הסיני מוכר מזה אלפי שנים ונחשב לשיטת טיפול יעילה במיוחד. המחטים מניעות את האנרגיה של הגוף ומתעלות אותה בצורה מיטבית. בעזרת דיקור ניתן להניע את הכאב בעצם הזנב הלאה אל מחוץ לגוף ולהזרים לאזור הכואב דם חדש. הדיקור יכול להשפיע על הכאבים ולהעלים אותם. ואולם הדיקור הסיני כשלעצמו איננו מספק פתרון מוחלט. בנוסף לדיקור חייב המטופל  לבצע גם שינויים תפקודיים בחיי יום יום, שיסייעו במניעת החזרה של הכאבים בעצם הזנב.

אוסתאופתיה – שיטת טיפול המתמקדת בתיקון מבנה השלד. הטיפול הוא באמצעות מגע והפעלת מניפולציות שונות ועדינות על הגוף. ההקלה בעת טיפול אוסתאופטי היא מידית והכאב יחלוף בעזרת טיפול בודד או מספר טיפולים קטן.

פיזיותרפיה – פיזיותרפיה היא שיטת טיפול קונבנציונלית שפותחה במהלך השנים הראשונות של המאה העשרים. הפיזיותרפיה מציעה למטופלים תרגילים שונים שירגיעו את הכאב ובסופו של דבר גם יעלימו אותו. בטיפול מהסוג הזה על המטופל לבצע תרגילים שונים שניתנים לו. לעיתים עושים המטפלים בשיטת הפיזיותרפיה שימוש גם באלקטרודות. ואולם הטיפול הזה הוא נדיר ומבוצע אך ורק לכשמתעורר צורך אקוטי.

טיפול מזותרפי – שיטת טיפול הכוללת החדרה של חומרים אנטי דלקתיים באמצעות מחט לאזור הכואב. לחומרים כאמור מתווספים וויטמינים ומינרלים. כל זאת במטרה להקל על הכאב עד להחלמה של האזור. החומרים השונים משחררים את הדלקת שנוצרה באזור עצם הזנב ומאפשרים לאפשר לאזור להתרפא באופן תקין.

גלי הלם – שיטת טיפול שאינה פולשנית ומכוונת לאזור הבעייתי. גלי ההלם מרחיבים את כלי הדם באזור המטופל ומאפשרים לחמצן לזרום לאזור ולטפל בכאב. כיוון שלרוב באזור הכאב תופיע דלקת או שכמות הדם שיזרום לאזור יופחת, הגלים המזרימים דם וחמצן מאפשרים לגוף להחלים כאשר תמיד מומלץ לבצע שינוי בתפקוד היום יומי במידה והוא מזיק לגוף.

אם אתה או את סובלים מכאבים בעצם הזנב מומלץ מאד שלא להמתין ולא לסחוב את הכאבים זמן מיותר. חשוב להתחיל ולטפל בכאב בהקדם. המקור לרפואת כאב שם לעצמו למטרה לתת לך מידע מהימן, מלא ואובייקטיבי על כאבים בכלל וכאבים בעצם הזנב בפרט. זאת על מנת שתוכלו לבחור את הטיפול הטוב ביותר עבורכם. כמו כן, עומד לרשותך צוות מומחים אשר ישמחו לשמוע על מצבך ולייעץ לך באשר לפתרון הרצוי.

נא להשאיר את הפרטים שלך כבר כעת. ניתן לעשות זאת באמצעות הטופס באתר. נציג מטעמנו יחזור אליך בהקדם ויסייע לך במציאת שיטת הטיפול המתאימה לך. מומלץ להשאיר פרטים רבים ככל האפשר, על מנת שנוכל להיערך מראש ולהתאים לך את איש המקצוע הטוב והמתאים ביותר עבורך.