כאבי כתפיים במנוחה הם מנת חלקם של אנשים רבים והעובדה כי אנשים רבים סובלים מכאב אינה אומרת שאין צורך לטפל בו אלא להפך, היא אומרת שאפשר לטפל בכאבי הכתפיים גם באופן טבעי, ללא תרופות או ניתוח.
כאבי כתפיים בפעילות יכולים להשפיע על חיי היום יום שלנו ולהקשות עלינו גם בביצוע פעולות בסיסיות. לכן, חשוב לאבחן מהיכן נובעים הכאבים ולמצוא שיטת טיפול טובה כשזו יכולה להשתנות בין אחד לאחר.
כאבי כתפיים וחזה יכולים להופיע לאחר פעילות גופנית לא מבוקרת והם יכולים גם להופיע ללא כל סיבה מוסברת. הכאבים עלולים לפגוע בתפקוד היומי וחשוב למצוא טיפול מתאים כדי להמשיך בשגרת היום יום ולתפקד ללא כאב.
כאבי כתפיים וצוואר - סיבות להיווצרות כאבים באזור הכתף, תסמינים, דרכים למניעת הכאב וטיפולים יעילים בכאבים בכתפיים עם הקרנה לאזור הצוואר והעורף,
אנשים אשר סובלים מכאבי כתפיים וידיים מעידים על כך שהכאבים מפריעים להם בהתנהלות היום יום שלהם וכי הם נמנעים מפעולות שונות ובכך נפגעת איכות חייהם עד לטיפול שיכול להתבצע גם ללא תרופות וכדורים.

כאבי כתף

כאבים בכתף יכולים לנבוע מסיבות פנימיות של הגוף עצמו והן יכולים להיות תוצאה של פגיעה חיצונית. כך או אחרת, הכאבים אשר מאפיינים את הכתף יופיעו לרוב בצד אחד בלבד או יותר באחד הצדדים והם נמנים על כאבי השלד השכיחים. כאבים בכתף ימין או כאבים בכתף שמאל יכולים להשפיע על אורך החיים ולהביא לסבל פיזי לצד מגבלה בתנועה.

סיבות להיווצרות כאבי כתף

הסיבות להופעת כאבים בכתף ימין או שמאל יכולות להיות פנימיות או חיצוניות. הסיבות הפנימיות יהיו לרוב קשורות להיווצרות דלקת באזור הדלקת אשר יכולה להשפיע על הגידים באזור, על המפרק או על העצם. הסיבות החיצוניות להיווצרות כאבי כתף יהיו פגיעה פיזית כמו מתיחה בעת פעילות ספורטיבית, תאונה או משיכה של הכתף (אפילו טיול עם כלב שמושך בחוזקה יכולים להיווצר כאבים).

כאבים בכתף הקדמית
כאבי כתף קדמי
כאב גב עליון מקרין
כאבי צוואר
כאבים בכתפיים ובשכמות
כאבי כתפיים ושכמות
פריצת דיסק בגב
פריצת דיסק
כאבים מקרינים
כאבי גב מקרינים
בלט של דיסק בגב
בלט דיסק

סימפטומים של כאבים בכתף

סימפטומים של כאבים בכתף יופיעו כמעט תמיד רק בכתף אחת או באופן משמעותי חזק יותר בכתף אחת. הכאבים יכולים להופיע בצד ימין או בצד שמאל כאשר הם קשורים בין ביתר גם לאופן שבו אנו מתנהלים ביום יום. לרוב, הכאבים יהיו ממוקדים אם כי הם יכולים להשפיע גם על כאבים באזור וכמו כן יכולה להתלוות להם מגבלה בתנועה.

תרגילים למניעת כאבי כתף

על מנת למנוע את הכאבים בכתף יש להקפיד על תנועתיות בריאה ועל מתיחות (כאשר הכתף כואבת יש לבצע תנועות עדינות במיוחד). מתיחות של הרמת הכתף וניסיון "לטפס" איתה כלפי מעלה יוכלו לעזור למנוע כאבים וכן גם סיבובי כתפיים כלפי פנים ולאחר מכן כלפי חוץ.

שיטות לטיפול בכאבי כתף

דיקור – דיקור סיני באמצעות מחטים דקות יכול לעזור במיוחד במצבים של דלקת באזור. הדיקור יוצר הנעה של האזור ושחרור של הדלקת. במקרים של דלקות חמורות יהיה לרוב צורך במספר טיפולים.

כירופרקטיקה – טיפול אשר יכול לסייע הן במקרי דלקת באזור והן לאחר פגיעה פיזית כמו גם תאונות. בטיפול יבצע המטפל מניפולציות שונות דרך הזזת הגוף ובכך יביא לשינוי מבני באזור על פי הצורך.

פלדנקרייז – לימוד הגוף להתגבר בעצמו על הכאב וליצור תנועות ומנחי גוף אשר יעבירו בעצמם את הכאב ויותר מכך, ימנעו ממנו להופיע בשנית.

מזותרפיה לטיפול בכאב – הזרקה לאזור הפגוע של חומרים אנטי דלקתיים יחד עם ויטמינים ומינרלים. החומר פועל באופן מידי באזור ומפוגג את הדלקת כך שהיא לא חוזרת בשנית. לרוב טיפול יחיד יכול לפתור את הכאב של הכתף.

תרופות – טיפול תרופתי הוא טיפול זמני ויכול להיות יעיל בהוראת רופא ובשילוב עם שיטת טיפול נוספת. התרופות יכולות להרגיע את הכאב ולאפשר לנו לבצע פעולות כמו מתיחות, פלדנקרייז ועוד.

חשים כאב בכתף? תנו ליועץ שלנו לעזור לכם. השאירו את פרטיכם באתר ומומחה ישוב אליכם להתייעצות.