טכנולוגיות מתקדמות לטיפול בכאבים חזקים

בקרב ענף הפיזיותרפיה, רפואת הכאב ועולם הרפואה בכלל, נפוץ השימוש בטכנולוגיות מתקדמות לטיפול בכאב. מדובר במכשירים חדישים, מתוחכמים ומשוכללים שלרוב מבוססים על הקרנת גלי באורכי גל שונים ישירות לאזור הכאוב בגוף. טיפול מקומי במכשירים לשיכוך כאבים עשוי להתבצע באמצעות גלי רדיו, גלי אור – אינפרא אדום וגלי הלם.

טכנולוגיית גלי אור לטיפול בכאב

טיפול בכאב באמצעות גלי אור, או "לייזר רך", מתבסס על הקרנת קרני אור מלייזר רפואי לאזורים הכאובים והפגועים בגוף. הטיפול הוכח מחקרית כיעיל בהפגת כאבים, הפחתת תהליכים דלקתיים והאצת התפתחות של רקמות חדשות ומחודשות.

הקרנת גלי אור לטיפול בכאב מגביר את קצב תהליכי חילוף החומרים בתאי הגוף, משפר את זרימת הדם לתאים, מחזק את מערכת החיסון ומונע ניוון של תאי עצב פגועים. התוצאה של האצת תהליכי הריפוי היא הקלה משמעותית בכאבים והעלמת דלקות.

טכנולוגיית גלי רדיו לטיפול בכאב

טיפול בכאב בגלי רדיו מתבסס על שיבוש וחסימה זמנית של העברת סיגנלים עצבים של כאב למוח. הטיפול נעשה על-ידי זיהוי נקודות ספציפיות שמכילות רקמות עצב פגועות וכואבות, והחדרת מחט דקה. בשלב הבא, מתבצע חימום של המחט באמצעות שליחת פולסים לצורך הריסת העצבים הפגועים. ההליך מתבצע במקביל לשיקוף רנטגן מלא.

הטיפול באמצעות גלי רדיו מאפשר לטפל באזור הכאוב באופן ממוקד ומדויק. שיכוך כאבים באמצעות גלי רדיו עשוי להקנות למטופל הקלה של עד 50% מעוצמת הכאב, לתקופה של עד שישה חודשים. סיכוני הטיפול כוללים תופעות לוואי קלות, זמניות וחולפות כמו חולשה, אובדן תחושה במקום המטופל וכאב באזור ההזרקה.

טכנולוגיית גלי קול לטיפול בכאב

טיפול בכאב בגלי קול, המכונה גם "טיפול בגלי הלם" ו"טיפול באולטרא-סאונד", מתבסס על טכניקה מתקדמת, בטוחה ויעילה להקלה על כאבים. הטיפול בכאב בגלי הלם מתבצע באמצעות שידור גלי אולטרא-סאונד בתדירות של 10-20 פעמים בדקה אל עבר האזור הכאוב.

גלי הקול חודרים מבעד לאור עד לעומק של שלושה וחצי ס"מ, ומעוררת תהליכים מטבוליים ביו-כימיים בגוף. זירוז חילוף החומרים מביא להאצת תהליכי ריפוי והחלמה לצורך הקלה על דלקות והפגת כאבים.

למי כדאי להשתמש בטכנולוגיות מתקדמות לטיפול בכאבים?

טיפול בגלי אור, קול או רדיו מתאימה עבור מגוון רחב של בעיות אורתופדיות במערכת השלד והשרירים, בין היתר כאבים באזור הגב התחתון, גב עליון וצוואר, כאבי פרקים, דלקות מפרקים, דורבן עקב, כתף קפואה, מרפק טניס, סכיאטיקה, הסתיידויות ודלקות כרוניות או אקוטיות ברצועות, בגידים, במפרקים או בשרירים.

האם הטיפולים המתקדמים בכאב מסוכנים?

הטיפולים המתקדמים בכאב נחשבים לבטוחים במיוחד, וברוב רובם של המקרים אינם מביא לתופעות לוואי, סיכונים או נזקים בריאותיים. לעיתים יהיו תופעות לוואי קלות וחולפות בלבד, דוגמת כאבים קלים, תחושת עקצוץ או גרם ואודם מקומי. במרבית המקרים, אין סכנה לנזק לצמיתות, אלא במקרים נדירים, חמורים וקיצוניים בלבד.

טיפולי הכאב המתקדמים לרוב קצרים באורכם, כאשר מספר הטיפולים הנדרש ומשכם נקבע בהתאם למצבו האישי והבריאותי של המטופל, לאחר תהליך אבחון מקיף, כולל ויסודי. הטיפולים אינם מצריכים אשפוז בבית חולים, תקופה החלמה או התאוששות או הרדמה כלשהי.

לסיכום, עולם הרפואה ההולך ומשתכלל כל הזמן הביא להתקדמות משמעותית בטיפול בכאבים. טכנולוגיות מתקדמות, חדישות ומשוכללות לטיפול בכאב מציעות להקל על דלקות וכאבים ללא צורך בניתוח, זריקות או תרופות. טיפולים בכאב באמצעות גלי קול, גלי אור או גלי רדיו מהווים דרכים בטוחות, אמינות ויעילות לשיכוך כאבי שרירים, גידים, עצבים ומפרקים שמקורם במגוון רחב של בעיות אורתופדיות במערכת השלד-שריר.