טיפולים בכאב באמצעות גלי הלם, גלי אור או גלי רדיו מהווים דרכים בטוחות, אמינות ויעילות לשיכוך כאבי שרירים, גידים, עצבים ומפרקים שמקורם במגוון רחב של בעיות אורתופדיות במערכת השלד-שריר.
מרפאות כאב מומלצות. מאתרים עבורכם מרפאת כאב מתאימה קרובה לאזור מגורכם לטיפול אפקטיבי בכאבי גב, רגליים, כתפיים, צוואר וכאב ראש חזקים
זריקות קיימות נגד כאבים הם זריקת וולטרן, זריקת סטרואידים, זריקת קורטיזון, זריקת בוטוקס וזריקה היאלורונית. כל אחד מהזריקות מטפל בסוגי כאב ממקורות שונים
טיפול בכאבי גב חזקים - הכל על כאבים חדים באזור הגב עליון, גב אמצעי וגב תחתון. טיפולים מומלצים במקור הכאב דרך תרגילים מטפלים מומלצים ומרפאות כאב העומדים לרשותכם
סובלים מכאבי רגליים חזקים בזמן מנוחה או תוך כדי פעילות? להלן הסיבות הנפוצות, האבחונים כלים ודרכי טיפול מומלצים בכאבים נפוצים לאורך הרגליים, השוקיים, הברך ובאזור קרסול וכף הרגל
טיפול בכאבי צוואר נפוצים. מקור הכאב בצוואר, סימפטומים, תרגילים מומלצים ושיטות רפואה קיימות בישראל להפגת כאבים בצוואר

טיפול בקור להקלה על כאבים

קור נחשבת לתחושה לא נעימה (אלא אם כן אנחנו בשיא הקיץ וכמהים לקצת טמפרטורות נמוכות…) – אבל כשהמטרה היא טיפול בכאב קירור האזור הפגוע הוא שיטה אפקטיבית מאוד, שמקלה במידה משמעותית על רמת הכאב.

באילו כאבים ניתן לטפל בקירור?

טיפול בקירור בכאב – שיטה שמבוססת על טכנולוגיה צרפתית חדשנית, ושנקראת גם NCS (ראשי תיבות של הביטוי Neuro Cryo Stimulation) – מתאימה למגוון רחב של כאבים. בפרט מתאים טיפול בכאבים בקירור במקרים הבאים:

* כאבי שרירים כולל כאב מוסקולוסקלטלי (כאב בשריר שקשור למערכת השלד עקב עומס יתר שקשור לעבודה, או בעקבות פציעות ספורט)

* כאבי גב תחתון (עקב פריצת דיסק או כל סיבה אחרת)

* כאבי מפרקים (בגלל דלקת פרקים או כחלק מהסימפטומים של מחלה ניוונית כמו אוסטאוארתריטיס)

* פיברומיאלגיה

* בצקות ונפיחויות

* דלקות שונות

* דורבן בעקב

* כתף קפואה

* מרפק טניס

ולמעשה טיפול NCS יעיל נגד כמעט כל כאב כרוני או אקוטי, וגם במסגרת שיקום אורתופדי הקירור מפחית את רמות הכאבים.

איך קירור מפחית רמות כאב?

טיפול בכאב בקירור מבוסס על העיקרון של שוק תרמי (Thermal Shock): בעזרת מכשיר מיוחד מרססים פחמן דו חמצני בלחץ גבוה ובטמפרטורה נמוכה מאוד (2 עד 5 מעלות צלזיוס) על העור, באזור שבו ישנה תחושת כאב. הגירוי הפיזי העוצמתי כתוצאה מהשילוב בין הטמפרטורה הנמוכה ללחץ הגבוה גורם לקולטנים בעור להגיב, וזהו בעצם השוק התרמי שמניע את מערכת העצבים להעביר למוח שלנו מידע על הגירוי החזק. המידע מגיע להיפותלמוס, אזור במוח שבין תפקידיו הוא החזרת הגוף לאיזון בכל פעם שהוא יוצא ממנו (תהליך שנקרא הומאוסטאזיס), וכשההיפותלמוס נכנס לפעולה ומשיב את הגוף לאיזון התוצאה היא הפחתה משמעותית של רמות הכאבים.

היתרונות של טיפול בכאבים בקירור

טיפול בכאב באמצעות קירור האזור הפגוע מתאפיין במספר יתרונות משמעותיים:

* טיפול לא פולשני – הריסוס מתבצע על העור בלבד

* טיפול קצר מאוד – עד 20 דקות

* ללא תופעות לוואי

* אין הפרעה לשגרת היומיום

יתרון חשוב נוסף הוא שעפ"י מחקרים שונים, טיפול בקירור בכאבים מאפשר ויתור על תרופות ומשככי כאבים שעלולות להיות להם גם השלכות בעייתיות, ובפרט בשימוש ממושך.

מהו מספר הטיפולים המומלץ?

הפרוטוקול של טיפול בכאב בקירור כולל 6 עד 12 טיפולים בתדירות של עד 3 בשבוע.

האם טיפול בכאבים בקור מוכר ע"י קופות החולים?

בחלק מהמקרים קופת החולים משתתפת במימון טיפול בכאב בקור, וזאת על בסיס הפניית רופא.

למי מתאים טיפול בכאב באמצעות קירור?

טכנולוגיית NCS והקונספט של שוק תרמי מתאימים כמעט לכל מי שסובל מכאב. הטיפול מאושר ע"י ה-FDA (הגוף שבוחן תרופות, טיפולים ומזון בארה"ב, ואשר נחשב למקור סמכות בכל העולם) וע"י משרד הבריאות.

ישנם מקרים שבהם אי אפשר להיעזר במכשירים המתקדמים, והם:

* אנשים שסובלים מאלרגיה לקור

* עור רגיש במיוחד (למשל במקרה של רגל סוכרתית)

* בעלי תסמונת רנו (Raynaud Phenomenon) – מחלה הגורמת לשינוי בצבע הגוף אזורים מסוימים עקב חשיפה לקור. בדרך כלל האזור שמשנה צבע הוא אצבעות הידיים או כפות הרגליים, וגם האוזניים והקצה של האף עלולים לקבל גוון אחר (כחול או אדום).

* קריוגלובולינמיה – מצב שבו ישנה כמות גדולה של גלובולינים כבדים בזרם הדם, וכשהם נחשפים לקור הם הופכים לג'ל או מתקשים, ועל כן נוצר מצב מסוכן. קריוגלובולינמיה עשויה להיות חלק מהתופעות של מחלות כמו מיאלומה נפוצה, חלק מסוגי הלוקמיה, מחלות חיסון עצמי שונות ובהן זאבת, דלקת ריאות מיקופלסמית ועוד.

* אנשים בעלי דליות נפוחות באופן חריג

במקרים הנ"ל ניתן לטפל בכאב באופן אפקטיבי בשיטות אחרות. פרטים אודות כל השיטות לטיפול בכאבים כרוניים ואקוטיים, וסיוע במציאת הטיפול האופטימלי ביותר עבורכם בהתאם למאפיינים הספציפיים שלכם, סוג הכאב ועוצמתו, תוכלו לקבל מנציגי המקור לטיפול בכאב שכבר צברו ניסיון רב בהתאמה הטיפול הטוב ביותר לכל אדם.