כאב גב יכול להקרין לרגל שמאל, רגל ימין, לחזה, לזרועות ולבטן. מהן הסיבות לכאבי גב מקרינים? מהם התרגילים המומלצים ושיטות טיפול מצליחות דרך מטפלים מנוסים באזור המגורים שלכם
מניעה ולטיפול בכאבי גב בזמן מנוחה - אודות טיפול בכאבים בגב בזמן ישיבה, בזמן שכיבה ובשינה באמצעות קרניו סקראל, טווינא, כירופרקטיקה וניתוח במקרים קשים מיוחד
זריקת אפידורל לסובלים מכאבים חדים במיוחד כתוצאה מפריצות דיסק באזור הגב העליון, התחתון ועמוד שידרה צווארי
המקור לכאבים בעצם הזנב והטיפולים המוצלחים להעלמת כאב בעצם הזנב החל מסימפטום בו מופיע הכאב החד כולי בתרגילים מומלצים לחיזוק גב ובטיפול ע"י מרפאת כאב באזור
גורמים להיווצרות כאבי גב עליון, סיבות וטיפולים להפגת כאבי גב עליון חזקים, החל מזיהוי גורמים לכאב עצמו וכלה בתרגילים מומלצים לחיזוק שרירי גב להעלמת כאבים חזקים בגב עליון
פתרונות שונים להקלת כאבים באזור הגב / עמוד השדרה - טיפולים טבעיים בקצרה דרך מטפלים מומלצים בקרבת מגורים שלכם

כאבי גב אחרי ניתוח

רבים ממנותחי הגב חווים כאבי גב לאחר ניתוח. אבל חשוב לדעת שקיימות אפשרויות טיפול בכאבי גב אחרי ניתוח העשויות להקל את הכאבים. עם הטיפולים הללו ניתן למנות טיפולים אלטרנטיביים וטיפולים קונבנציונליים שונים. אתר המקור לרפואת כאב מביא לגולש מידע רפואי רב. המידע הוא איכותי וממוקד בנושאים רלבנטיי. בנוסף למידע מציע המקור לרפואת כאב אפשרות פנייה למומחים. הללו יסייעו באבחנה מדויקת ככל האפשר של סוג הכאב, כשלאחרי יוצעו למטופל טיפולים מתאימים שונים.

טיפול בכאבי גב אחרי ניתוח

ניתוח ככלל הוא אירוע טראומטי לגוף כולו. על אחת כמה וכמה כשמדובר באזור הגב – אחד האזורים הרגישים והפגיעים שבגוף האדם. ואולם טיפול בכאבי גב אחרי ניתוח עשוי להקטין במידה רבה את הכאב ולקצר מאד את זמן ההחלמה. כאב גב לאחר ניתוח לא חייב להשבית את המטופל ולפגוע יתר על המידה בשגרת החיים שלו..

פריצת דיסק בגב
פריצת דיסק
כאבי גב מקרינים
פריצת דיסק במותן
כאבים מפריצת דיסק צווארי
פריצת דיסק בצוואר
כאבי ברכיים
כאב מקרין לברכיים
כאבי גב בתקופת ההריון
כאבי גב בהריון

לאחר ניתוח בגב עלול המטופל לחוש כאב בעיקר באזור הניתוח עצמו. זאת, אף שייתכן כי תחושת הכאב תתפשט גם לאורך הגב כולו. התופעה הזאת נגרמת בעיקר בשל הקרנת הכאב. ההקרנה כאמור והכאבים בכלל הם המחאה של הגוף בעקבות ההתערבות הכירורגית בשגרת הפעילות שלו.

טיפולים מומלצים לאחר ניתוח בגב

אחת התופעות המוכרות אחרי ניתוחים בכלל וניתוחי גב בפרט, היא הרצון המשותף לכל המנותחים להימנע מתנועות גוף בלתי נדרשות. כל תנועה מיותרת כרוכה בכאב, וובאופן אינסטינקטיבי נוצרת קורלציה ברורה בין תנועה לכאב. (תנועה = כאב – הימנעות מתנועה = הימנעות מכאב).

ואולם דווקא בכאבים לאחר ניתוח, הפעולה הנדרשת מנוגדת לרוב לאינסטינקט המיידי. הימנעות מתנועה איננה משפרת את המצב. ההפך הוא הנכון – היא עשויה רק להרע אותו. טיפול בכאבי גב אחרי ניתוח עשוי לכלול תרגילים פיזיים שונים כמו גם סוגי טיפול אחרים. מדובר בתרגילים פשוטים לביצוע אבל הכרחיים: תנועות קטנות של האגן, הזזת הצוואר קדימה ואחורה והזזת הצוואר לכל הצדדים. כמו כן ניתן לבצע תרגילים בשכיבה על הגב ומתיחות של הרגליים. המתיחות כאמור מתבצעות תוך משיכת הרגליים לבטן מספר פעמים וחזרה למצב שכיבה.

התרגילים דלעיל הם רק מקצת התרגילים האפשריים לביצוע. מומלץ להסתייע באנשי מקצוע מיומנים במטרה ליצור סדרת תרגילים שתזרז את ההחלמה. כמוכן, חשוב מאד להתייעץ עם רופא בטרם מתחילים לבצע תרגילים כל שהם, ולו הפשוטים והקלים ביותר.

המלצות למתאוששים מניתוחים

כאבי גב לאחר ניתוח הם כאבים צפויים מראש. כיון שכך, ממליצים מומחים בתחום על טיפולים שונים שעשויים לתרום להתאוששות ולזרז אותה. ניתן ליזום קבלה של חלק מהטיפולים בבית. חלק אחר מהטיפולים ניתן לקבל במרפאות כאב שונות. להלן תיאור קצר של טיפול בכאבי גב אחרי ניתוח מסוגים שונים. מדובר בחלק קטן בלבד מהטיפולים האפשריים.

דיקור: דיקור סיני יכול להזרים אנרגיה בגוף ולעודד את ההחלמה לאחר הניתוח. כמו כן עשוי הטיפול להפחית את הכאב בצורה משמעותית. הדיקןר הסיני הוא שיטת טיפול עתיקה. במהלך הטיפול מוחדרות לתוך הגוף מחטים, במקומות קבועים וידועים מראש. המחטים הללו משחררות את ערוצי האנרגיה בגוף ומניחות לכאב לצאת אל מחוץ לגוף.

תוספי תזונה: תוספי תזונה שונים עשויים לזרז את ההחלמה של המטופל לאחר הניתוח. התוספים מחזקים את הגוף ואת יכולת ההתנגדות שלו לכאב. כמו כן הם עשויים לקצר מאד את זמן ההחלמה והחזרה לשגרה. תוספי תזונה יש ליטול אחרי התייעצות עם מומחה בתחום ובחינת ההשפעה הצפויה שלהם על הגוף. התוספים יכולים לסייע לגוף לזרז את חילוף החומרים וההחלמה, להוריד את רמת מתח והסטרס של הגוף ולהשלים את החוסרים שנוצרו כתוצאה מההתמודדות עם השלכות הניתוח.

פיזיותרפיה: מדובר באחת משיטות הטיפול המקובלות והמצליחות ביותר. ההשפעה החיובית של השיטה הזאת היא עצומה. היא מזרזת את ההתאוששות ומסייעת בחיזוק האזור הפגוע כמו גם הגוף כולו. הפיזיותרפיה עוסקת בתרגול והפעלה של האזור המנותח, כמו גם בהטמעת הרגלי התנהגות בתקופה שלאחריו. בלא מעט מקרים יש צורך לקבל טיפולים פיזיותרפיים לאורך תקופה ארוכה.

הידרותרפיה: ההידרותרפיה פירושה טיפול ותרגול במים. כיון שהמים הופכים את משקל הגוף לקל יותר, הם מאפשרים למטופל להרחיב את טווח התנועה של האזור המטופל. כמו כן מאפשרת השהייה בתוך המים ליצור תזוזה במינימום כאב. הטיפול משפיע על רמת הכאב, ומשפר בכך את המוכנות הפסיכולוגית לטפל בו. טיפול בשיטת ההידרותרפיה מאפשר ביצוא טיפול בכאבי גב אחרי ניתוח בקלות יחסית ומשפר את סיכויי ההחלמה והמהירות שלה.

משככי כאבים: יש ליטול משככי כאבים אך ורק בהמלצת הרופא המשחרר (מי ששחרר את המטופל לאחר הניתוח) או הרופא המטפל. כמו כן יש לשים לב שתקופת השימוש בתרופות אינה מוגזמת. חלק ניכר ממשככי הכאבים הוא ממכר, ובעיקר כאשר מדובר בכאבי גב וצוואר. גם משככי כאב שאינם כוללים בהכרח חומרים ממכרים, עלולים לגרום לגוף נזקים אחרי שימוש ממושך.

עבור מי שמתכנן לעבור ניתוח גב בקרוב או שכבר עברת אותו, בדיוק בשבילכם נועד המידע המצוי באתר המקור לרפואת כאב. מעבר למידע, ניתן למצוא בעזרת האתר מרפאות כאב ומומחים איכותיים ומנוסים, שיסייעו לכם לעבור את התקופה הקשה בשלום. אין צורך לסבול מכאבים מיותרים במקום לטפל בהם כיאות.

ניתן להשאיר פרטים כבר כעת באתר. מומחה מטעמנו יחזור אליך בהקדם. בשלב הראשון תיערך שיחה שבמהלכה ישלים המומחה את הפרטים החסרים. בשלב הבא יופנה הפונה למטפל מתאים, קרוב ככל האפשר לסביבת המגורים של המטופל. המקור לרפואת כאב – לשים קץ לכאב בהקדם.