כאב גב יכול להקרין לרגל שמאל, רגל ימין, לחזה, לזרועות ולבטן. מהן הסיבות לכאבי גב מקרינים? מהם התרגילים המומלצים ושיטות טיפול מצליחות דרך מטפלים מנוסים באזור המגורים שלכם
פריקת כתף פוגעת בתנועתיות של הכתף ומכאן שהיא יכולה לגרום להימנעות מפעולות יום יומיות אותן עלינו לבצע. הפריקה היא לרוב תוצאה של פעולה לא נכונה ומתלווה לה כאב חזק שדורש טיפול יסודי.
טיפול בכאבי צוואר נפוצים. מקור הכאב בצוואר, סימפטומים, תרגילים מומלצים ושיטות רפואה קיימות בישראל להפגת כאבים בצוואר
פריצת דיסק צווארי להפגת כאב חזק מעמוד שדרה באזור הצוואר. תרגילים לחיזוק שרירי הצוואר מסביב לאזור פריצת דיסק בחוליות הצוואר
סובלים מכאבי רגליים חזקים בזמן מנוחה או תוך כדי פעילות? להלן הסיבות הנפוצות, האבחונים כלים ודרכי טיפול מומלצים בכאבים נפוצים לאורך הרגליים, השוקיים, הברך ובאזור קרסול וכף הרגל
המקור לכאבי ראש חזקים אשר מוקרנים באזור כתפיים, צוואר וגב עליון לרבות כאבי ראש כרוניים ומגרנליים. היווצרות כאבי ראש, כיצד מרגיש הגוף בעת הכאב, אבחון הכאב
סובלים מכאבי ברכיים חזקים, להלן סיבות לכאב בברכיים, תרגילים ושיטות טיפול מומלצות להפגת כאבים חזקים במפרקי הברכיים לרבות ברך שמאל וברך ימין
סיבות, תסמינים וטיפולים מצליחים בפריצת דיסק להעלמת כאב חד, תרגילים מומלצים לחיזוק שרירי הגב סביב האזור. על פריצת דיסק בהריון וטיפולים מומלצים דרך מרפאות כאב
סובלים מכאב שמקורו בפריצת דיסק באזור המותן בגב תחתון? העלמת כאב מגב תחתון ומאזור המותן. טיפול בכאב דרך מרפאות כאב רלווטיות ומומלצות הקרובות לאזור המגורים שלך
סיבות וטיפולים מומלצים בבלטי דיסק ו/או פריצת דיסק בגב להפגת כאבים חזקים הנגרמים מבקע בעמוד שדרה צווארי או אחורי דרך מרפאות כאב ומטפלים הקרובים לאזור מגורים שלך

זריקות נגד כאב

כאב כרוני הוא לא תופעה שצריך לחיות אתה ויש מה לעשות כדי להקל על הכאב. נוסף על כדורים נגד כאבים, שמומלץ לא לצרוך אותם לאורך זמן, יש אפשרות לקבל טיפולים נגד כאב עם זריקות מסוגים שונים. על רופא מוסמך לאבחן את סוג הכאב, המקור שלו, ולקבוע את סוג הזריקה המתאימה לך. היתרון הגדול בהזרקות של חומרים נגד כאבים נובע מהעבודה שכך אפשר להגיע לאזור הכואב עצמו ולטפל בו באופן נקודתי. זה עדיף מאשר נטילת כדור דרך הפה שהתוצאה שלו היא הקלה על כאבים באופן כללי.

זריקות לטיפול בכאב

להלן סקירה של סוגי זריקות נגד כאבים שיכול להתאים לכאבים במקומות שונים בגוף:

זריקת ולטרן לטיפול בכאב

זריקת וולטרן – וולטרן הוא חומר ממשפחת נוגדי הדלקת הלא סטרואידים. הוא ניתן לבליעה ככדור נגד כאבים, כנרות ואף בזריקה במקרים קשים של כאב. כאשר מחליט הרופא להשתמש בזריקה של וולטרן, הוא מזריק אותו ישירות אל האזור הכואב באמצעות מזרק רפואי. אזור הגב התחתון רגיש בעצבים ולכן זה טיפול שרק רופא מוסמך יכול לבצע כי מדובר בפרוצדורה המצריכה דיוק רב. זריקת וולטרן מתאימה לרוב נגד כאבים חזקים בגב תחתון ואפשר לתת אותה לצעירים ולמבוגרים כאחד. הזרקת וולטרן מעניקה הקלה מיידית בכאב ואף מסייעת להחלמה, שכן מדובר על החדרת החומר באופן מדויק לאזור הכואב ובעובדה שהוולטרן עצמו הוא נוגד דלקות יעיל. בכך זריקת וולטרן משיגה שתי מטרות: הקלת כאב וטיפול בדלקת.

תופעות הלוואי של הזרקת וולטרן הן שוליות ויכולות להופיע כמו בכל תרופה מקובלת אחרת, כאבי בטן, כאבי ראש וכדומה. תופעות לוואי חמורות יותר נדירות ביותר.

זריקת סטרואידים נגד כאב

זריקת סטרואידים – הזרקה של סטרואידים מתאימה בדרך כלל לכאבי גב תחתון והיא מיועד לאנשים שהכאב שלהם נובע מדלקת בשורשי העצב. הכוונה לכאב שהמקור שלו הוא עצבי, לעומת אנשים שכאב הגב שלהם נובע על רקע שרירים או מפרקים. כאשר מזריקים את הסטרואידים עושים זאת ישירות אל תוך החלל האפידורלי (ראו מאמר מלא: זריקה אפידורלית לגב נגד כאב) וכך החומר מגיע ישירות לאזור. הסטרואידים עצמם הם נוגדי דלקת ומאפשרים הקלה על כאבי הבצקת באופן מיידי.

הטיפול מתאים לכל האוכלוסייה והסיכון בו מזערי. יש סיבוך אפשרי של זיהום שנגרם לאחר שחיידקים חדרו לאזור עם הזריקה, אולם מדובר בסיבוך נדיר. נוסף על כך עלולים להיווצר דימומים באזור או פגיעה בעצב שהם נדירים ביותר. ניקוב קרום הדורה אף הוא סיכון שקיים בזריקת סטרואידים אולם זו בעיה שאפשר לטפל בה והיא לא נשארת באופן קבוע.

זריקת קורטיזון נגד דלקות

זריקת קורטיזון – הקורטיזון הוא חומר אנטי דלקתי יעיל, ואפשר להשתמש בו ככדור או בזריקה ישירות לאזור הדלקת. אין קשר כמובן בין הקורטיזון הרפואי לבין הסטרואידים האנבוליים שהם לא חוקיים ומשמשים לניפוח שרירים. ההזרקה המקומית של הקורטיזון ישירות לאזור הכואב מקלה את הכאב באופן מיידי ומקצרת את זמן ההחלמה. הזרקת קורטיזון מתאימה לכאבים הנובעים מבעיות מפרקים כגון ארטריטיס, פגיעות ספורט שונות, דלקת בגדים וברצועות ועוד.

ההשפעה של הקורטיזון מופיעה לאחר ימים אחדים ומתבטאת בהקלה בכאב. תופעות הלוואי האפשריות של זריקת קורטיזון הם עלייה ברמת הגלוקוז בדם, אודם ותחושת חום, מצבי רוח, הפרעות בשינה, עלייה בתיאבון ועוד ויש לבצעה על ידי רופא מוסמך בלבד.

זריקת בוטוקס נגד כאבי ראש

זריקת בוטוקס – בוטוקס ידוע כחומר המשמש בתעשיית הקוסמטיקה הרפואית כמיישר קמטים, אך הוא משמש גם כחומר יעיל להרגעת כאבים במקומות שונים. הבוטוקס הוא רעלן שמאפשר הרפיה של השריר ומכאן מקל על הכאב. הוא יעיל במקרים של כאבים הנובעים מהתכווצויות חוזרות, כגון כאבים בשרירי הצוואר, מצמוצים תכופים, כאבי צוואר הרחם, כאבי ראש מיגרנליים ועוד.

יתרונות הבוטוקס הם הקלה מיידית בכאב והאפשרות לטפל בשריר כואב באופן נקודתי. יש לחזור על הטיפול מדי כמה חודשים והוא לא יעיל בכאבי שרירים במקומות גדולים בגוף, אלא כאבים נקודתיים.

זריקה היאלורונית נגד כאב

זריקה היאלורונית – מיועדת למקרים בהם תרופות לא עוזרות, ומסייעת לכאבים כרוניים מתמשכים. היא מתאימה במיוחד לכאבים כרוניים במפרקים, כגון כאבי ברכיים, שכן בזכות הצמיגות שלה היא מסייעת לשימון המפרק ובכך להקלת הכאב. היעילות של הזרקה היאלורונית היא גבוהה וזמן ההשפעה שלה הוא כשנה. למרות מחירה הגבוה, תופעות הלוואי הן נדירות והיעילות של זריקה היאלורונית גבוהה ומומלצת.

כאבים בגב
כאבים בצוואר
כאבים ברגליים
כאבים בכתפיים
פריצת דיסק בגב או בלט דיסק
פריצת דיסק
כאבי ראש חזקים
כאבי ראש

לסיכום, יש מה לעשות במקרים של כאב כרוני ומומלץ להתייעץ עם רופא מוסמך כדי להבין מה סוג הטיפול המתאים לך. הרופא יאבחן את הסיבה לכאב וימליץ על טיפול נגד הכאב באמצעות זריקות שונות.