זריקת בוטוקס נגד כאבים חזקים

בוטוקס – או בשמו המדעי בוטוליניום טוקסין – אמנם מוכר בעיקר כחומר לטשטוש קמטים, אבל יש לו גם יכולות רבות אחרות ובפרט הקלה על כאב.

באילו מקרים ניתן לבצע הזרקות בוטוקס לטיפול בכאב?

* מיגרנות – הזרקת בוטוקס לטיפול בכאב ראש כרוני התגלתה במספר מחקרים כיעילה מאוד.

* כאבים ראומטיים – טיפול בהזרקת בוטוקס נגד כאבים עשוי להיות יעיל גם כשמדובר על כאבים שמקורם במפרקים השונים בגוף.

* פיסורה.

הזרקת בוטוקס נגד כאבי ראש, פציעות ופיסורה

כיצד פועלת זריקת בוטוקס נגד כאב?

בוטוקס חוסם שחרור של מוליך עצבי בשם אצטילכולין ובדרך זו מחליש שרירים שמתאפיינים בפעילות רבה מדי.

הזרקת בוטוקס אל המצח ובצידי הראש (בעיקר מאחורי האוזן או בחלק העליון של הצדעיים) מפחיתה פעילות שרירים שמייצרת לחץ תוך מוחי, ובנוסף חוסמת חלק מהאותות העצביים שמייצרים את תחושת הכאב – ובהתאם עשויה להפחית משמעותית את תדירות המיגרנות ואת עוצמתן. (ראו גם: טיפולים נגד כאבי ראש)

גם במקרים של כאבים ראומטיים, הזרקות למפרקים של בוטוקס עשויות להפחית את רמת הכאב באזור הפגוע.

פיסורה היא קרע ברירית שסביב פי הטבעת אשר גורם לכאבים באזור. בנוסף מוביל הקרע להתכווצותו של שריר פי הטבעת, וכתוצאה מכך ההחלמה ממושכת מאוד. הזרקת בוטוקס מפחיתה את מידת ההתכווצות של השריר, מובילה להרפיה שלו וכך גם מפחיתה את רמת הכאב וגם מאפשרת החלמה יעילה יותר.

למה חשוב לבחור רופא מיומן במיוחד ובעל יושרה?

זריקות בוטוקס לטיפול בכאב מתבצעות ע"י רופאים שונים בהתאם לסוג הכאב – מי שסובלים ממיגרנות מטופלים ע"י נוירולוגים, כאבים ראומטיים מטופלים ע"י ראומטולוג ואבחון פיסורה מתבצע ע"י כירורג או גסטרואנטרולוג.

חשוב להגיע אל רופא בעל יושרה, כי לא בכל מקרה כדאי לבצע הזרקות בוטוקס נגד כאב, ורצוי שהרופא יהיה גם איש מקצוע מיומן כדי לבצע הזרקה מדויקת שתוביל לשיפור משמעותי.

עוד כדאי לדעת שברוב המקרים של הזרקות בוטוקס נגד כאב אין צורך באולטרסאונד או שיקוף, וכי ההשפעה של הבוטוליניום טוקסין נמשכת כ-4 חודשים.

להן מאמרים קשורים:

כאבים חזקים בשכמות