טיפול בכאבים עם גלי רדיו וגלי הלם - טיפולים גלי רדיו וגלי הלם יעילים בכאבים בראש ובפנים, כאבי גב עליון, כאבי גם תחתון, כאבים באזור האגן ואף כאבי צוואר. זו טכנולוגיה בטוחה וכמעט אין בה סיבוכים.
גלי הלם או גלי רדיו? מהו טיפול בגלי הלם או גלי רדיו, כיצד תדעו האם ניתן לטפל בבעיה שלכם בגלי הלם או גלי רדיו?
מזה מכשיר אינפרא אדום? איך אינפרא-אדום עוזר לכאבים? עבור מי מתאים הטיפול? כמה טיפולי אינפרא-אדום צריך לעשות? תופעות לוואי, סיכונים ועוד...
טיפול בכתף קפואה - סיבות להיווצאות הכאב, תסמינים, אחוזי נכות, דרכי התמודדות וטיפולים מומלצים דרך מרפאות כאב באזור מגורכם למניעת הכאב המוגדר ככתף קפואה
מרגישים כאבים חזקים בקרסולים או קרסול של רגל שמאל או רגל ימין? סיבות, תרגילים ושיטות טיפול יעילים בכאבי קרסוליים
כאבים בגיד אכילס תוך פעילות או בזמן מנוחה בשעות הבוקר או בלילה. שיטות טיפול כאב חזק באזור גיד אכילס. כיצד מרגיש הכאב בגיד אכילס וכיצד ניתן למנוע את הכאב
סובלים מכאבי ברכיים חזקים, להלן סיבות לכאב בברכיים, תרגילים ושיטות טיפול מומלצות להפגת כאבים חזקים במפרקי הברכיים לרבות ברך שמאל וברך ימין

גלי רדיו להפגת כאבים

כאבים כרוניים ממושכים עשויים לנבוע ממגוון רחב של פציעות, מחלות ובעיות רפואיות, ובמקרים רבים אינם ניתנים לריפוי מוחלט. אנשים הסובלים מכאבים כרוניים מתקשים בביצוע פעילויות יומיומיות שגרתיות, כמו לבישת בגדים, קימה מהכיסא או מהמיטה, ישיבה או עמידה ממושכת בעבודה ואפילו הליכה קצרה.

כאבים כרוניים פוגעים בשגרת החיים, ועשויים להביא למגבלות תפקודיות ותנועתיות. אנשים שסובלים מכאבים כרוניים לעיתים קרובות ייטו להימנע מסיטואציות חברתיות, פעילויות פנאי, טיולים ופעילות גופנית. המטריד והמתמשך עלול לגרום לתחושות של תסכול, ייאוש ואף לדיכאון.

מהם גלי קול לטיפול בכאב כרוני?

טיפול בכאב כרוני בשיטת ESWT (Extracorporeal Shockwave Therapy) מתבסס על שימוש בגלי קול/הלם. מדובר בטכנולוגיה מתקדמת, הנחשבת ליעילה במקרים של כאב כרוני. הקרנת גלי קול לטיפול בכאב גורמת לאפקט זעזוע, שמסייע להפחתת כאבים כרוניים. הטיפול מעורר את מערכת העצבים, וממריץ מנגנוני ריפוי טבעיים. מחקרים מצביעים על שיעורי הצלחה גבוהים של 65%-95% בהקלה על כאבים, דלקות והסתיידויות.

איך פועל הטיפול בגלי קול?

במהלך הטיפול בשיטת ESWT, מקרינים גלי קול בתדירות נמוכה באופן ממוקד ומדויק לאזור הכאוב. הפולסים מפחיתים הסתיידויות על-ידי פירור הצטברויות סידן, ומסייעים להפרדת הידבקויות של רקמות פגועות וכלי דם. הטיפול מגביר את זרימת הדם לאזורים הפגועים, מה שמסייע לסילוק רעלים, הפרשה מוגברת של משככי כאבים טבעיים, האצת תהליכי ריפוי וצמיחת רקמות חדשות ובריאות.

למי מתאים הטיפול בגלי קול?

טיפול בכאב באמצעות גלי הלם מתאים כאמור בייחוד עבור כאבים כרוניים ממושכים, ופחות במצבים של כאבים אקוטיים וזמניים. טיפול בגלי הלם לעומת זאת מסייע בהקלה על כאבים על רקע בעיות במערכת בשלד והשרירים, כמו כאבי גב תחתון וכאב בצוואר. הטיפול מאפשר הפחתת תהליכים דלקתיים והסתיידויות של גידים ורצועות. הטיפול מומלץ עבור שיקום לאחר פציעות ספורט, תאונות וניתוחים.

טיפול בגלי קול להקלה על כאבים מתאים במיוחד לאזורים כמו הכתפיים, המרפקים, הירכיים והברכיים. טיפול בכאבים בעזרת גלי קול בשיטת ESWT יעיל מאוד במקרים של כתף קפואה, גיד אכילס, נקע בקרסול, דלקת בברך, מרפק טניס, דורבן עקב ופתולוגיות נוספות הקשורות לשרירים ולשלד.

האם הטיפול בגלי קול בטוח?

טיפול בגלי קול להקלה על כאבים נחשב לבטוח ואמין ביותר, ואינו כרוך בתופעות לוואי משמעותיות, כאבים או תקופת החלמה. במקרים נדירים ייתכנו תופעות קלות וחולפות כמו תחושת גרד ועקצוץ, אודם מקומי או כאב זמני.

כמה זמן לוקח הטיפול?

משך הטיפול ומספר הטיפולים הנדרשים משתנה בהתאם למצבו הכללי וחומרת בעייתו של המטופל. לרוב טיפול בכאבים בעזרת גלי קול באזור בודד נע בין 5 ל-10 דקות, מתבצע פעם בשבוע ומצריך 4-8 טיפולים עוקבים. השיפור במצב צפוי להופיע בטיפול השלישי והרביעי.

לסיכום, טיפול בכאבים באמצעות גלי קול הינו הליך בטוח, אמין ויעיל, שאיננו כרוך באקטים פולשניים, חודרניים או כירורגיים. הטיפול חף מתופעות לוואי, סיכונים וסיבוכים משמעותיים. הטיפול מתאים עבור כאבים כרוניים שמקורם בבעיות בשלד, במפרקים ובשרירים. הטיפול מבוסס על עידוד מנגנוני הריפוי וכוחות ההחלמה הטבעיים של הגוף.

ראו מאמרים נוספים:

כאבים בכפות הרגליים