גלי הלם או גלי רדיו לכאבי גב?

שיטת טיפול בעזרת גלי הלם או גלי רדיו מאפשרת למטופלים רבים לפתור בעיות אורטופדיות שונות במהירות יחסית. לא ניתן להשוות גלי הלם מול גלי רדיו כיון שכל שיטה עשויה ללהפיג עאבים שונים. אתר המקור לרפואת כאב מעמיד לרשות הגולשים מידע רב ומגוון בנושא כאבים ומרפאות כאב. אנו אנשי המקור לרפואת כאב מאמינים כי הידע הוא מחצית הדרך לפתרון. המחצית השנייה – נקיטת הפעולה הנכונה למניעת כאבים או לטיפול בהם משהופיעו.

טיפול בעזרת גלי הלם או גלי רדיו

שיטת הטיפול בעזרת גלי הלם כמו גם גלי רדיו הינה שיטת טיפול לא פולשנית. למרות זאת, בלא מעט מקרים שיטת הטיפול הזאת יעילה הרבה יותר משיטות פולשניות או אפילו מניתוחים. גלי הלם נשלחים לגוף מתוך מכשיר המכוון לאזור הכואב. הגלים כאמור מרחיבים את כלי הדם באזור הטיפול, מעודדים זרימת דם תקינה ומזרימים חמצן אל עבר הרקמה הדלקתית הפגועה.

סוגי כאב הניתנים לטיפול באמצעות גלי הלם

גלי הלם מתאימים לטיפול במגוון רחב של סוגי כאב. כאבי מפרקים, דלקות המופיעות בכתף וכן באזורים בהם נוצרה הסתיידות הם דוגמאות טובות לטיפול אפשרי בגלי הלם. הגלים משחררים את האזור הפגוע על ידי הזרמה של חמצן למקום ושחרור הדלקת. למעשה, שחרור הדלקת מאפשר זרימה תקינה של חמצן לאזור הפגוע. הטיפול מקל על האזור באופן מידי וחותר לפתרון יסודי של הבעייה.

דוגמאות ממשיות לבעיות פיזיולוגיות המטופלות בעזרת גלי הלם הן סוגים שונים של דורבן, כמו גם ריסוק אבנים בכליות. ריסוק אבנים כאמור היה הבעיה הפיזיולוגית הראשונה שטופלה בעזרת גחי החם. מטפלים וחוקרים הופתעו לטובה לא רק מהצלחת הטיפול, אלא גם מההשפעה הסביבתית החיוסית שלו. מעבר לדורבן, מטפלים גלי הלם גם בהסתיידות בכתפיים ("כתף קפואה" בעגה המקצועית) ובדלקות גידים שונות. חשוב לציין כי אחוזי ההצלחה בטיפולים מהסוג הזה גבועים, וברובם עוברים את סף שמונים האחוזים. (80%). גלי הלם עשויים לסייע גם במקרים מסויימים של אימפוטנציה. אולם לשם כך יש לבצע בדיקות מקיפות שיסייעו בהתאמת הטיפול הנכון למצב.

סוגי כאב הניתנים לטיפול בעזרת גלי רדיו

טיפול בעזרת גלי רדיו מהווה חידוש מעניין ומרענן בתחום טיפולי הכאב. בבסיסו, מטרת הטיפול הזה היא להביא להתחממום האזור המטופל. ההתחממות גורמת להרס מקומי של תאי עצב, בין השאר תאי עצב המשדרים אותות של כאב למוח מהמקום הפגוע.

מהות הטיפול הינה החדרת מחט דקה לאזור הפגוע. ההחדרה כאמור מגיעה אחרי זיהוי ודאי של אזור הכאב והגורמים לו. המחט שהוחדרה מחוממת, עד לרמה שבה מושמדים תאי עצב הקרובים לאזור והמשדרים אותות כאב כנזכר לעיל.

טיפול בעזרת גלי רדיו איננו פותר את הבעייה, אבל מסייע בהקלת הכאבים של הסובלים ממנה. עם זאת, חשוב לזכור שהטיפול איננו מתאים לסוגי כאב שאינם מאפשרים אלחוש בעזרת חומרי הרדמה קונבנציונאליים.

כיצד תדעו האם ניתן לטפל בבעיה שלכם בגלי הלם או גלי רדיו?

בעבר הלא רחוק נהגו רופאים רבים להמליץ לכל מי שסבל מכאבים שונים על התערבות כירורגית. במילים אחרות – ניתוח. ואולם מי שסובל מכאבים זמן רב ורוצה להימנע מניתוח, כדאי מאד שיברר האם גלי הלם או גלי רדיו עשויים לעזור לו. הטיפול כאמור אינו פולשני ויכול להרחיק ולדחות ניתוח באזור הפגוע. לא אחת קרה שבעקבות טיפול בגלי הלם נמנע הצורך בניתוח.

הטיפול עצמו מתבצע על ידי מטפל מקצועי וההקלה היא מהירה יחסית. בחלק מהמקרים היא מיידית. בחלק אחר מהם היא מגיעה לאחר זמן מה.

כעיקרון, לא ניתן להשוות באמת בין גלי הלם חול גלי רדיו. מדובר בטיפולים שמטרת העל שלהם היא הפגת כאבים. ההבדל הוא שגלי הלם מאפרים לעבוד.

בחינת ההתאמה לטיפול בגלי רדיו

כל כאב שניתן לאלחוש בעזרת חומרי הרדמה קונבנציונאליים, ניתן לטיפול בעזרת גלי רדיו. עם זאת, חשוב להדגיש מספר דברים:

הצלחת הטיפול: הצלחת הטיפול תלויה באבחון נכון של מקור הכאב. לעיתים קורה שהכאב חוזר, בעיקר במקרים שבהם גם לאחר הטיפול נותרו רקמות הממשיכות לשדר את אותות הכאב למוח.

אחוזי הצלחה: אחוזי ההצלחה הם גבוהים יחסית, בהתחשב בעובדה שלא מדובר בשימוש בחומרים מאלחשים ברמות גבוהות. אם זאת, אחוזי ההצלחה חייבים להיבחן אך ורק במקרים שבהם האבחון של הכאב היה מדויק.

אם את או אתה סובלים מכאבים חזקים מצד אחר ורוצים להימנע מניתוח מצד שני, טיפולים בעזרת גלי הלם עשויים להיות הפתרון הטוב ביותר בשבילכם. צרו קשר כבר כעת דרך האתר. מלאו את טופס יצירת הקשרבאתר ונציג מטעמנו יצור אתכם קשר. מומלץ מאד למלא רובריקות רבות ככל האפשר ולציין מקום מגורים נוכחי. ההצעה לטיפול לוקחת בחשבון את מיקומכם ומציעה לכם את הרופאים והמטפלים הטובים ביותר עבורכם. המקור לרפואת כאב – המקום הנכון למציאת פתרונות לבעיות שלכם