כאב גב יכול להקרין לרגל שמאל, רגל ימין, לחזה, לזרועות ולבטן. מהן הסיבות לכאבי גב מקרינים? מהם התרגילים המומלצים ושיטות טיפול מצליחות דרך מטפלים מנוסים באזור המגורים שלכם
כאב גב אמצעי יכול להופיע מצד שמואל ומצד ימין, מהן הסיבות לכאב בגב אמצעי והטיפולים בכאבי גב אמצעי כרוני ובהריון.
כאבים בגב בזמן הריון נפוצים במיוחד בתחילת ההריון ומלווים בכאבים חזקים בגב תחתון אמצעי ועליון. סקירה של גורמים הטיפולים דרך מטפלים מומלצים מקרבת מגורך
גורמים להיווצרות כאבי גב עליון, סיבות וטיפולים להפגת כאבי גב עליון חזקים, החל מזיהוי גורמים לכאב עצמו וכלה בתרגילים מומלצים לחיזוק שרירי גב להעלמת כאבים חזקים בגב עליון
טיפול בכאבי גב חזקים - הכל על כאבים חדים באזור הגב עליון, גב אמצעי וגב תחתון. טיפולים מומלצים במקור הכאב דרך תרגילים מטפלים מומלצים ומרפאות כאב העומדים לרשותכם
פתרונות שונים להקלת כאבים באזור הגב / עמוד השדרה - טיפולים טבעיים בקצרה דרך מטפלים מומלצים בקרבת מגורים שלכם

אבחון כאבי גב וצוואר

אבחון כאבי גב וצוואר וטיפול בהם חייבים להתבצע על ידי אנשי מקצוע מיומנים. ככל שהאבחון טוב ונכון יותר, כך הטיפול יעיל יותר. אתר המקור לרפואת כאב מביא לכם מידע חשוב בנושא. בנוסף למידע יוכל כל מי שמעוניין בכך ליצור קשר עם מומחי האתר, להמשך טיפול ומציאת פתרונות להקלת הכאה ולטיפול בו.

אבחון כאבי גב וצוואר

אבחון כאבי גב וצוואר הוא נושא מורכב. כאבי הגב והצוואר נמנים עם הכאבים הנפוצים ביותר. כשמונים אחוזים (80%) מהאוכלוסייה בכל שכבות הגיל, סבלו או יסבלו מכאבים כאלה לפחות פעם אחת בחייהם.

כאבי גב מקרינים לאברים אחרים
כאב גב מקרין
כאבים בגב תחתון
הקרנה לגב תחתון
כאבים בגב עליון
הקרנה לגב עליון
כאבי גב מקרינים לרגליים
גב מקרין לרגל
כאב שמקורו בגב שמקרין לברכיים
גב מקרין לברכיים
כאבי גב מקרינים לצוואר
גב מקרין לצוואר

אין קביעה ברורה באשר לגורמים המדויקים לכאב, אבל ישנה הסכמה רחבה בקרב המומחים באשר לגורמים המסייעים ליצירתו. ההסכמה גורסת כי כאבי גב וצוואר הם תולדה של אורח החיים המערבי על כל ההשלכות שלו. מצד אחד – עבודה או חיים הכרוכים בשעות רבות של ישיבה מדי יום. מצד שני – היעדר פעילות פיזית אינטנסיבית, המאפשרת גם הרפייה של שרירי הגב.

הבשורה הטובה היא שניתן לטפל בכאבי גב וצוואר. עם זאת, רק אבחון כאבי גב וצוואר נכון ומציאת גורמי הבעיה יסייע לטפל בהם ביעילות. אתר המקור לרפואת כאב מביא לכם מידע חשוב בנושא. בנוסף למידע יוכל כל מי שמעוניין בכך ליצור קשר עם מומחי האתר, להמשך טיפול ומציאת פתרונות להקלת הכאה ולטיפול בו.

אבחון כאבי גב וצוואר הוא, כאמור, הצעד הראשון בטיפול. האבחון חייב להיות פרטני ומקיף, שכן אין מקרה אחד דומה למשנהו. האבחון כאמור כולל מספר שלבים: השלב הראשון באבחון הוא תשאול המטופל. השלב השני הוא בדיקת האזור בצורה ידנית – באמצעות מגע היד של המטפל. קשה להגזים בחשיבות הבדיקה הזאת, ובפרט נבחן מיקום הכאב, בצד שמאל או בצד ימין. זאת ועוד – הבדיקה כאמור עשויה לחשוף בפני המטפל חלק ניכר מהסיבות לכאב, כמו גם בעיות אחרות. בחלק מהמקרים נדרשות גם בדיקות מעבדה – צילומים, בדיקות דם ובדיקות אחרות. הבדיקות הללו נועדו להרחיב את המידע העומד לרשות הרופא המטפל, בבואו להתאים את הטיפול הנכון לבעיה. זאת הסיבה שאתר המקור לרפואת כאב מבקש בעת יצירת הקשר להמשך הטיפול, למסור מידע מפורט ומדויק ככל האפשר. המידע מאפשר למומחים לקצר את משך זמן האבחון ולקבוע במהירות יחסית את סוג הטיפול הנדרש.

אבחון כאבי גב וצוואר ואפשרויות הטיפול בהם

ישנם לא מעט גורמים העלולים לגרום כאבי גב וצוואר. חלק מהגורמים קשורים בהתנהלות פיזיולוגית שגויה בחיים הפרטיים או המקצועיים של המטופל. חלק אחר קשור לפגיעה או אירוע חד פעמי שגרם להתפתחות כאבים בגב ובצוואר.

ארגונומיה: ארגונומיה היא גורם מתמשך ולא חד פעמי. היא עוסקת בסביבת העבודה והחיים של המטופל וההשפעה שלה על מצבו הפיזיולוגי. עם הגורמים הבעייתיים ניתן למנות: כיסא שאיננו מתאים לגובה לשולחן, מסך מחשב המצוי שלא בגובה או בזווית הנכונה, כיסא שאיננו מותאם למשתמש, אי נטילת הפסקות בכמות ובאורך המספיק ועוד. המשותף לכל הגורמים הללו הוא האפשרות לשנות אותם ולשפר בכך את איכות החיים של המטופל. איכות חיים תפחית, כמובן, את האפשרות להיווצרות או התגברות של כאבי גב וצוואר. אבחון כאבי גב וצוואר נכון מביא להתאמה טובה יותר של הטיפולים ולשינויים מבורכים באורח החיים.

פגיעה באברים פנימיים: לעיתים מקור הכאב הוא פגיעה באבר אחר בגוף. הכאב במקום הפגיעה מקרין לגב ולצוואר. כאבים כאלה הם שכיחים למדיי בקרב הסובלים מכאבים בגב. כאב מקרין הוא אחד הקשים לאבחון.

פגיעה מתמשכת בעמוד השדרה: פגיעה בחוליות הגב או הצוואר, בדיסקים שבין החוליות או בחלקים אחרים. פגיעה כזאת, אם לא מאבחנים אותה בזמן, עלולה לפגוע מאד באיכות החיים של המטופל.

תאונה או אירוע חד פעמי: אירוע כאמור יכול להיות נפילה, חבלה, תאונת דרכים, תאונת עבודה וכיוצא באלה. ואולם אירוע חד פעמי יכול לכלול גם תנועה לא נכונה של הגב או הצוואר. במקרה הזה, התנועה הלא נכונה משולה לקש ששבר את גב הגמל. התנועה היא אמנם אירוע חד פעמי, אבל התוצאות שלה הן פרי התנהלות שגויה לאורך זמן או ארגונומיה שגויה.

אבחון כאבי גב וצוואר וקביעת אופי הטיפול בהם מהווים נדבך חשוב, שלא לומר קריטי, בהצלחה מלאה של הטיפול. המומחים של המקור לרפואת כאב יקדישו את כל הזמן הנדרש על מנת שהיתן יהיה לאבחן בצורה מדויקת את מקור הכאב. אבחון כאבי גב וצוואר כולל בחינת הכאב: אופי הכאב, משך הכאב והמקום המדויק שבו הוא מופיע. בנוסף יש לבחון את תנועתיות הצוואר ואת המצב הכללי של עמוד השדרה. זאת באמצעות בדיקות וצילומים המבוצעים, כאמור, לפני תחילת הטיפול בכאב. בשום מקרה לא תבוצע כל פעולה רפואית שהיא בלא שמקור הכאב אובחן ובלא שנקבעו שיטות הטיפול המתאימות. זאת הסיבה שלעתים קרובות אבחון כאבי גב וצוואר לוקח לא מעט זמן.

קבלת מידע על הטיפול מראש: מומלץ מאד לגשת לטיפול במרפאה או קליניקה מוכרת המעסיקה מטפלים ומומחים איכותיים ומצלילים. התייעצות מראש יכולה לכוון את המטופלים לטיפול שיעזור להם לפתור את בעיית הכאב שלהם. המקור לרפואה טבעית מספק רשימת קליניקות ומומחים בעלי שם ובעלי יכולת מוכחת. אנו עמלים כל העת על שיפור הרמה של הקליניקות כאמור, שתבטיח אחוזי הצלחה גבוהים ככל האפשר. המומחים של המקור לרפואה טבעית יתאימו עבור כל לקוח את המטפל הטוב ביותר, שיהיה מקצועי ואמין ובנוסף, יגרום למטופל הרגשת נוחות.

שיטות טיפול אפשריות בכאבי גב וצוואר

שיטות קונבנציונליות: שיטות הטיפול בכאבים בגב ובצוואר כוללות שיטות קונבנציונליות – משמע טיפול התערבותי. הכוונה כאן היא, בפשטות, לניתוח. הבעיה בטיפול כזה היא כפולה: ראשית, ניתוח יכול לטפל רק במקרים שבהם האבחנה באשר לסוג הבעיה היא ברורה. כמו כן, הבעיה צריכה להיות ברת טיפול. הבעיה השנייה בניתוח היא שאם הוא לא הצליח, חייבים לחזור עליו בשנית. ואולם אחוזי ההצלחה בניתוחים חוזרים הם נמוכים, ונעים סביב החמישים אחוזים. (50%)

שיטות טיפול אלטרנטיביות: שיטות ומתודות שונות מעולם הרפואה האלטרנטיבית. השיטות האלה כוללות, בין השאר, שיטות עיסוי, דיקור, שיטות אימון הגוף ותרגול. מרבית השיטות הללו ודומות להן קיימים מזה מאות ואף אלפי שנים. חלק ניכר מהשיטות ודרכי הטיפול הללו נמצאו יעילות במקרים רבים, רבים מאד. נכון להיום נוטה חלק ניכר מהרופאים להפנות מטופלים למרפאות כאב, בעיקר במקרים שבהם לא נמצאה אבחנה מדויקת באשר לגורמי הכאב.

בין אם מדובר בשיטות טיפל קונבנציונליות או בשיטות אחרות, חשוב מאד להתייעץ עם מומחים מנוסים ומוכרים הן בשלב של אבחון כאבי גב וצוואר והן בשלב שבו נקבעים הטיפולים המתאימים לבעיה. אתר המקור לרפואת כאב מעמיד לרשות הגולשים מבחר גדול של קליניקות, הפזורות בארץ. הקליניקות הללו נבחרו בקפידה, כמו גם המומחים שאליהם מפנה האתר.

צרו קשר כבר כעת והנציגים שלנו יחזרו אליכם בהקדם. הם ילוו אתכם לאורך כל התהליך, החל מרגע יצירת הקשר ועד למציאת המומחה המתאים לטיפול בכאב הגב והצוואר שלכם.